Skip to content

חגיגה יפנית

ישראל ויפן הן דוגמה למדינות שמשלימות זו את זו: האחת חדשנית, לאחרת תעשיה מפוארת. לשכת המסחר ישראל יפן חילקה פרסי מצויינות לעסקים הפועלים ביפן. המבט מופנה אל ארץ השמש העולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מקדש ביפן. יפן היא המדינה המפותחת ביותר באסיה וכלכלתה היא השלישית בגודלה בעולם. (צילום: אתר התיירות הרשמי)
מקדש ביפן. יפן היא המדינה המפותחת ביותר באסיה וכלכלתה היא השלישית בגודלה בעולם. (צילום: אתר התיירות הרשמי)

ראדי כיוף, נכה צה"ל משותק המרותק לכסא גלגלים, קם לפתע על רגליו והחל להתהלך, עולה ויורד במדרגות, לאורך רגעים ארוכים וקסומים. הנוכחים בהדגמה, אנשי עסקים ובכירי חברות ישראליות הפועלות ביפן, אורחי הנהלת לשכת המסחר ישראל-יפן, הגיבו במחיאות כפיים סוערות, שהעידו על ההתרגשות שעורר המתקן שעזר לכיוף לחזור וללכת ולשפר את איכות חייו ללא הכר.

ראדי כיוף, נושא על גופו את המכשיר המאפשר לו לקום מכסא הגלגלים וללכת על רגליו למרות השיתוק. (צילום: אלעד גוטמן)
ראדי כיוף, נושא על גופו את המכשיר המאפשר לו לקום מכסא הגלגלים וללכת על רגליו למרות השיתוק. מאחוריו: ד"ר עמית גופר, נשיא ריוק רובוטיקס. (צילום: אלעד גוטמן)

כיוף נשא על גופו מוצר של חברת ריווק רובוטיקס, שהיתה אחת הזוכות בפרסי המצויינות לחברות אשר פועלות בתחום המסחר בין ישראל ליפן.

ביום חמישי שעבר אירחה הנהלת לשכת המסחר ישראל-יפן, בראשות יו"ר הלשכה, ד"ר רוני בורנשטיין ויו"ר ועדת הבחירה של המיועדים לפרסים ונשיא בורסת היהלומים, עו"ד שמואל שניצר, לטקס הענקת פרסים למצטיינים בתחום המסחר בין ישראל ליפן.

בכירי החברות שזכו בפרסי המצוינות עלו לבמה לקבל את הפרס והציגו את פועלם בהדגמות חיות ובסרטוני וידאו: חברת "סטרטסיס" על הובלה במסחר בתחום מדפסות התלת מימד; חברת "פלסן" על הובלה במסחר בתחום הביטחוני; חברת "ריווק רובוטיקס" ונשיאה ד"ר עמית גופר, על הובלה במסחר בתחום השיקום הרפואי; "דלומי יהלומים" על הובלה במסחר בתחום היהלומים; חברת "סלברייט" על הובלה במסחר בתחום האלקטרוניקה וחברת "אספרו אקוסטיק-גייד" על הובלה בסחר בתחום המולטימדיה ואפליקציות מובייל למוזיאונים.‫

את פני הבאים לטקס באודיטוריום של בנק לאומי בתל אביב, קידמו מגשי סושי וגיוזה. יו"ר הבנק, דוד ברודט, דיווח שחלה התחממות ניכרת ביחסים הכלכליים בין המדינות: "יפן היא המדינה המפותחת ביותר באסיה וכלכלתה היא השלישית בגודלה בעולם", אמר והוסיף שבזכות היותה דמוקרטיה מערבית, יש פחות סיכון בפעילות בה מאשר במדינות אחרות באסיה, היא תומכת כלכלית במסחר ולכן היא מתאימה לחברות ישראליות. "הדימוי של ישראל ביפן כ'סטארט אפ ניישן' נותן אפשרויות לעסקים ישראלים לפעול שם והחברות הזוכות הן דוגמאות למימוש פוטנציאל זה", הדגיש ברודט.

שגריר יפן בישראל, שיגאו מאטסוטומי, אמר שהוא שמח להיות בקרב אוהבי יפן ואנשי עסקים שהצליחו בעסקים עם יפן וסיפר שראש הממשלה שינזו אבה, נציג המפלגה הליברל-דמוקרטית, שזכה שוב בכהונה לפני כשבועיים, "נחוש לעודד את הכלכלה, להזמין אנשי עסקים ליפן ולייצר שותפויות עם חברות מהעולם", ציין השגריר היפני.

בין המברכים היה גם עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה. לנג סיפר שאחד הדברים הראשונים שעשה עם היכנסו לתפקיד היה לשאול "מתי נוסעים ליפן". לדבריו, מאז הקריירה הקודמת שלו, שבה נסע בעולם כג'ודוקא (לנג הוא אלוף ישראל בג'ודו לשעבר במשקל קל), יש בו געגוע ליפן כמקום מיוחד עם עוצמות גדולות. לנג אמר שאחרי הביקור המאד מוצלח של משלחת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, עם יו"ר הלשכה ועם יותר מ-20 אישים במשק לביקור רשמי ביפן בחודש שעבר, נרתם גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעניין והביא להתקדמות ולהסכם מו"פ משותף. "הפוטנציאל הוא ענק. אנחנו מביאים חדשנות ויפן מביאה תעשייה מפוארת. הדברים משלימים זה את זה. זו תחילתה של מגמה והיא מתיישבת עם המגמה להתכוונן לאסיה בכלל וליפן בפרט, במטרה להגדיל את שיתוף הפעולה".

מימין: נשיא בורסת היהלומים, עו"ד שמואל שניצר, שגריר יפן בישראל שיגאו מאטסוטומי ויו"ר לשכת המסחר ישראל יפן, ד"ר רוני בורנשטיין, בערב האירוע
מימין: נשיא בורסת היהלומים, עו"ד שמואל שניצר, שגריר יפן בישראל שיגאו מאטסוטומי ויו"ר לשכת המסחר ישראל יפן, ד"ר רוני בורנשטיין, בערב האירוע

השקעות יפניות בישראל

השגריר מאטסוטומי ברך את הזוכים והעניק להם אותות הצטיינות. אות הוקרה מיוחד הוענק לאיתן קופרשטוך, נספח כלכלי בשגרירות יפן, על חמש שנות פעילות ותרומה לקידום היחסים המסחריים בין ישראל ויפן. תעודות זהב הוענקו למנכ"ל חברת טויוטה, רן דנאי, חברת טבע וחברת ש. שניצר יהלומים, על תרומתם המתמדת לפיתוח המסחר בין ישראל ליפן.

ד"ר בורנשטיין ציין שבמהלך החודשים האחרונים חלה עליה משמעותית בהיקף פעילות החברות הישראליות הפועלות מול יפן, כאשר סך הייבוא מיפן עומד על 985.5 מיליון דולר עד אוקטובר 2014 (לא כולל יהלומים) – עליה של 6.6% משנת 2013. גם הייצוא הישראלי ליפן מציג עלייה של קרוב ל-10% לעומת 2013 ועומד על כ-602.8 מיליון דולר .

בורנשטיין הוסיף שניכרת מגמת השקעות יפניות בישראל. דוגמה מובילה הינה חתימת עסקת ראקוטן וויבר בתחילת 2014. משנת 2000 התבצעו 94 השקעות של קרנות הון סיכון יפניות וחברות תעשיה יפניות מובילות, בחברות ישראליות.

עו"ד שמואל שניצר אמר שיפן נמצאת בשלב של התעוררות מחודשת ובחינת השקעות אסטרטגיות ואילו ישראל מהווה מודל לחדשנות ביפן. "יפן היא מדינה מוטת טכנולוגיה, יזמות וחדשנות, שמאוד מתאימה לנו כישראלים",אמר שניצר.

בין המשתתפים הנוספים באירוע היו המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי קטריבס, שאמר כי מתוכננת החלטת ממשלה להגברת היחסים בין ישראל ליפן, הכוללת את רוב משרדי הממשלה כולל בתחום התיירות, "ותיעשה בדיקה של פתיחת קו תעופה בין ישראל ליפן".

משתתפים נוספים היו ראש דסק אסיה והפסיפיק במשרד החוץ, אשר ירדן; ראש ועדת סחר חוץ של התאחדות התעשיינים, עמירם שור; יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי; מנכ"ל בורסת היהלומים, מוטי בוסר; מנכ"ל חברת טיוטה, רן דנאי; מנכ"ל יקב האלה, דורון רנד; היהלומן מאיר דלומי מחברת יהלומי דלומי; ראש החוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית בירושלים, ד"ר ניסים אוטמזגין, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-יפן, קרן רוזנר ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן