Skip to content

יוצאים לדרך האוהלים

התיירות במגזר הבדואי יוצאת לדרך: לאחר הכשרה של משרד התיירות ובליווי של עמותת התיירות הר הנגב, ייפתחו האוהלים הבדואיים לפעילויות תיירותיות ובהן יציאה למרעה, גיבון גבינה בדואית, אריגה ורקמה על נול, טקסי קפה פעילים ובישול מסורתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מסע גמלים במדבר ב"דרך האוהלים". ללמוד על תרבות הבדואים. (צילום: אפי פרי)
מסע גמלים במדבר ב"דרך האוהלים". ללמוד על תרבות הבדואים. (צילום: אפי פרי)

"דרך האוהלים" הוא שמו של מרחב תיירותי עצמאי שמתקיים כולו בנגב, ובו תושבי הפזורה הבדואית מארחים מבקרים וחושפים אותם אל התרבות הבדואית ואורח חייהם המושפע מהטבע הפראי ומאיתניו.

המארחים הבדואים יציעו לינות באוהלים, ארוחות בשריות וצמחוניות, פעילויות תיירותיות כיציאה למרעה אביב (עיזבה), הכנת גבינה בדואית (עפיק), רקמה, אריגה, טקסי קפה וימי נוודות.

אפי פרי, מנכ"ל עמותת התיירות הר הנגב מסביר: "אנו מלווים את התיירנים במובן העסקי, כדי ליצור מודל שיאפשר להם הכנסה ובו בזמן יעודד את התיירות האזורית כולה. הפעילויות במרחב הבדואי בהר הנגב מאוד ייחודיות ואין דומה להן בארץ. ליווינו את התיירנים בייעוץ לתמחור, למתן שירות ומתהליך של יצירת מוצר תיירותי נוצר תהליך של העצמה – התרבות הבדואית המסורתית שנסמכה על נוודות ועל מסחר, יכולה כעת לייצר מקור פרנסה חדש מדבר מה קיים, הכנסת האורחים שלהם".

אירוח על כוס תה מתוק. (צילום: אלי פרכטר)
אירוח על כוס תה מתוק. (צילום: אלי פרכטר)

במסגרת האירוח, על כוס תה, יספרו המארחים על המסורת הבדואית, על אורח החיים, על סדר היום השונה כל כך מהמוכר לנו, על התמודדות עם פגעי מזג האוויר ועם הניתוק הטכנולוגי וגם על הקסם שבחיים המסורתיים, על המלאכות הקדומות, על חיים לצד עדרי בעלי חיים, על חוויית המרעה ועל נפלאות המטבח הבדואי ותרבות האירוח המיוחדת.

אפשר גם להישאר לישון על גבי מזרנים במאהל, לשבת סביב המדורה ולשמוע סיפורי פולקלור, לאכול ארוחת ערב וארוחת בוקר, לראות איך ילדים מעולמות שונים מתחברים בטבעיות.

השקת הפעילות תתקיים בסוף שבוע מלא פעילויות ללא תשלום שייקרא "דרך האוהלים" והוא יתקיים בימים שישי ושבת, בין ה-9-10 לינואר 2016. בין הפעילויות יתקיימו מסע גמלים עם הדרכה על צמחי המרפא של המדבר, הכנת ארוחת נוודים על המדורה, טיול להר מחיה לציורי סלע עתיקים, ליווי עדר כבשים למרעה, סדנת צמר, השתתפות בטקס קפה פעיל ועוד.

ארוחות "מנסף" בשריות וצמחוניות יינתנו בתשלום. ארוחת ערב "מנסף" בשרית מחירה 200 שקל למגש משפחתי, מנסף צמחוני – 130 שקל למגש משפחתי, יום נוודים – עלות 480 שקל למשפחה עד 5 נפשות, 70 שקל לאדם נוסף, לינה במאהל בדואי אמיתי – 50 שקל לאדם; תוספת 30 שקל לארוחת בוקר.

דרך האוהלים – סופשבוע של טעימות מחיי הבדואים בהר הנגב, 9-10 בינואר 2015לפרטים נוספים, מפה, והרשמה: תיירות הר הנגב 08-8681635, 050-6679907 ובאתר www.negevtour.co.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן