Skip to content

אנחנו אשמים בשחיתות

לעומת פאינה קירשנבאום, שחזקת החפות עדיין עומדת לרשותה, צחי הנגבי הורשע בעדות שקר ושני שופטים בישראל קבעו ללא היסוס שנפל קלון במעשיו. נכון, מבחינה טכנית הח"כ המורשע רשאי לכהן כשר אבל מה עם ההיבט הציבורי?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע צדה את עיני ידיעה קצרה בעיתון, שנדחקה לשולי החדשות: ראש הממשלה נתניהו מינה את צחי הנגבי לסגן שר הבריאות.

למי שהספיק לשכוח, הנגבי הוא עבריין מורשע. ביולי 2010 חבר הכנסת מהליכוד הורשע בעדות שקר בפני ועדת הבחירות המרכזית. הנגבי פרסם מודעה, בעלון מטעם הליכוד, שבה התרברב בכך שהוא "שיאן המינויים הפוליטיים" מבין שרי הליכוד. הח"כ, שהפרקליטות ייחסה לו 72 מינויים בלתי מקצועיים בעת שכיהן כשר לאיכות הסביבה, התנער לחלוטין מהמודעה וטען שראש לשכתו עמדה מאחורי הפרסום. השופטים שחם ורומנוב דחו את הטענה על הסף וקבעו כי הנגבי שיקר לוועדת הבחירות. "הגענו למסקנה כי הפרסום ב'מרכז העניינים' (עלון הבית של הליכוד. ת.פ) אינו כתבה אשר מאן דהו כתב על אודות הנגבי, אלא פרסום שהנגבי הפיק, ואשר הוא היה הגורם המרכזי – ואולי הבלעדי – בגיבושו", כתבו השופטים.

הנגבי. רפי מיכאלי
מורשע. הנגבי (צילום: רפי מיכאלי)

ההרשעה הנחרצת לא הפריעה לנתניהו למנות את הח"כ הסורר לסגן שר הבריאות (שישמש למעשה כשר במשרה מלאה עד ליום הבחירות). העובדה שראש הממשלה ממנה עבריין מורשע לא צריכה להפיל מישהו מהכיסא. נתניהו הוכיח יותר מפעם אחת שעקרונות המוסר והצדק אינם נר לרגליו. מה שיותר מטריד זו העובדה שהמינוי הבעייתי התקבל בשוויון נפש על ידי הציבור הרחב. התנועה לאיכות השלטון, שמתפקדת היטב כשומרת הסף של הדמוקרטיה, הגישה עתירה לבג"ץ אך אזרחי ישראל ומרבית כלי התקשורת התעלמו מהמינוי הרקוב.

השבוע המדינה סערה סביב החשדות לשחיתות במפלגת "ישראל ביתנו". על פניו, נראה שמדובר בפרשת שחיתות מסואבת שצריכה להיחקר באופן מעמיק ויסודי. טוב שהתקשורת עוסקת בחשדות לשחיתות, אבל חבל שמרבית העיתונאים נזכרים לטפל בתופעה רק במקרי קיצון שמצטיירים כמושכי רייטינג. בנוסף, מומלץ לזכור שפרשות "שחיתות" רבות נולדות ברעש גדול ומסתיימות לא פעם בקול ענות חלושה.

לעומת פאינה קירשנבאום, שחזקת החפות עדיין עומדת לרשותה, צחי הנגבי הורשע בעדות שקר ושני שופטים בישראל קבעו ללא היסוס שנפל קלון במעשיו. נכון, מבחינה טכנית הח"כ המורשע רשאי לכהן כשר אבל מה עם ההיבט הציבורי? האם אדם ששיקר לחברי ועדת הבחירות וניסה להפיל את התיק על ראש לשכתו, כשיר לעמוד בראש משרד ממשלתי? לפי תפיסת עולמי, ודאי שהתשובה שלילית.

[related-posts title="מאמרים קודמים של תומר פלג"]

1 Comment

  1. גידי
    4 בינואר 2015 @ 8:40

    צודק,אני מקווה שהכתבה הבאה שלו תהיה על שתיקת הכבשים של הרצוג…!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן