Skip to content

סייפרוס איירווייס נסגרה לאחר שהתבקשה להחזיר סיוע ממשלתי

האיחוד אירופי חייב את החברה להחזיר 65 מיליון אירו, שקיבלה בסיוע ממשלתי קפריסאי לא חוקי. על פי כללי האיחוד האירופי חברות יכולות לקבל סיוע ממשלתי רק פעם אחת ב-10 שנים ואילו ממשלת ניקוסיה נתנה בין השנים 2007 – 2013 כמה פעמים סיוע לחברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סייפרוס איירווייס, המוביל הלאומי של קפריסין, חדלה לפעול בעקבות החלטת האיחוד אירופי לחייב את החברה להחזיר 65 מיליון אירו, שקיבלה בסיוע ממשלתי לא חוקי. החברה הקפריסאית הפעילה, בעונת השיא, בקו לישראל 11 טיסות בשבוע והוא נחשב לקו הרווחי ביותר שלה.

בנציבות האיחוד האירופי אמרו, כי הממשלה הקפריסאית הפרה את כללי התמיכה בחברות, הנאבקות בתחרותיות, כאשר בין השנים 2007 – 2013 נתנה כמה פעמים סיוע לסייפרוס איירווייס.

מטוס איירבס A330 של סייפרוס איירווייס. החלטת הסגירה באה בעקבות ההחלטה השלילית של האיחוד האירופי לענייני תחרות
מטוס איירבס A330 של סייפרוס איירווייס. החלטת הסגירה באה בעקבות ההחלטה השלילית של האיחוד האירופי לענייני תחרות

"הנחות לא מציאותיות"

לאחר שממשלת ניקוסיה אישרה לסייפרוס איירווייס כמה חבילות סיוע, בדקה ועדת חקירה של האיחוד האירופי את הנושא. תוצאות חקירת הוועדה שפורסמו היו ביקורתיות מאוד כלפי תוכניות הארגון מחדש של סייפרוס איירווייס. בין השאר נאמר, כי הם היו מבוססים על "הנחות לא מציאותיות", לא התייחסו לסיבות הקשיים של חברת התעופה ומתן הסיוע הממשלתי היה יותר ממה שמתירים כללי האיחוד האירופי.

סיוע חד פעמי ב-10 שנים

על פי כללי האיחוד האירופי, ממשלות יכולות לתת סיוע כלכלי לחברות, במסגרת העיקרון, שאותו מכנה הוועדה – "פעם אחת, הפעם האחרונה". על פי כלל זה ממשלות רשאיות לתת סיוע חד פעמי לתמיכה בתהליך ארגון מחדש בתקופה של 10 שנים. כלל זה נועד למנוע מחברות להסתמך על תמיכה ממשלתית ובתוך כך לצבור יתרון לא הוגן מול מתחרים.

הממשלה, אשר בבעלותה 93% ממניות סייפרוס איירווייס, חיפשה כמה שנים, ללא הצלחה, משקיעים חיצוניים לחברה, כדי לשקמה. ביום חמישי שחלף אמר שר האוצר הקפריסאי האריס גיאוגיאדס (Harris Georgiades), כי "החברה חדלה להיות ישות בת-קיימא, ולכן אינה יכולה להמשיך לפעול".

הודעת הסגירה של סייפרוס איירווייס

מסייפרוס איירווייס נמסר אתמול, כי "בעקבות ההחלטה השלילית של האיחוד האירופי לענייני תחרות, שפורסמה היום, לבקשתה של הרפובליקה של קפריסין לתוכנית הבראה לסייפרוס איירווייס, שהוגשה באוקטובר 2013, החליט דירקטוריון סייפרוס איירווייס ליזום הליך פירוק מרצון ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים לשם כך. בהקשר לכך פעילותה של החברה תושעה החל מתום יום העסקים היום.

"סייפרוס איירווייס מודה בחום למיליוני לנוסעים שטסו עמה במשך השנים, על בחירתם ותמיכתם. תודה מיוחדת גם לצוותים ולמקורבים של חברת התעופה, על מקצועיותם ומסירותם התמידית לשירותם של הנוסעים.

"אנחנו מאוד גאים כי יותר מ-68 שנים תרמנו תרומה רבת ערך לפיתוח הכלכלה של קפריסין ותעשיית התיירות שלה והנפנו בגאווה בעולם את הדגל של המדינה.

"ממשלת קפריסין הודיעה, כי החליטה להציע הסדרים חלופיים לכל הנוסעים שיש להם כרטיסי איירווייס קפריסין. העלות של כל ההסדרים חלופיים תבוצע על ידי הממשלה.

"הנוסעים של סייפרוס איירווייס, שימי היציאה שלהם הם עד 9 בפברואר 2015 יכולים ליצור קשר מיידי עם סוכנות הנסיעות Top Kinisis Travel Public, במספר טלפון מקומי 77787878, או אם הם מתקשרים מחו"ל למספר הטלפון  22869999 357+, על מנת להנפיק כרטיס טיסה חדש. לנוסעים שנותרו עם תאריך יציאה מ-10 בפברואר 2015 ואילך, תצא הודעה בימים הקרובים.

מידע נוסף יינתן להסדרים שנעשו ו/או מידע שימושי נוסף לנוסעים, באתר האינטרנט של סוכנות הנסיעות www.topkinisis.com ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן