Skip to content

על הסכין: סדנת קצבות לשפים של המלונות

השפים של בתי המלון יתכנסו מחרתיים במלון קרלטון תל אביב למפגש עם הקצב המפורסם דאריו צ'קיני, כדי להשתדרג ולהוכיח שאוכל גורמה הוא כבר לא בלתי אפשרי במלונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

דאריו צ'קיני, עם ניסיון של כ-40 שנה במיומנות חיתוך בשר ושם שהולך לפניו, באחת ממסעדותיו.
דאריו צ'קיני, עם ניסיון של כ-40 שנה במיומנות חיתוך בשר ושם שהולך לפניו, באחת ממסעדותיו.

לאחר שאוכל במלון לא נחשב יותר לנחות לעומת מסעדות מחוצה לו, יותר מ-120 שפים וסו-שפים של בתי המלון בארץ, יתכנסו מחרתיים (יום ד'), במלון קרלטון תל אביב, כדי ללמוד את סודות אמנות חיתוך הבשר בסדנה של הקצב המפורסם – דאריו צ'קיני.

אין זה דבר של מה בכך לשחרר שפים מיום עבודה (רבים מהם מגיעים ממקומות כמו טבריה ונצרת, מים המלח ואילת), והדבר מלמד על הרצון להשקיע בשיפור האוכל במלונות ועל התחרות בתחום.

עם זאת, המגמה של בישול בריא יותר ומופחת בשר אדום, זוכה למענה בחלק מהמלונות, המגישים מנות צמחוניות ואף טבעוניות.

צ'קיני מגיע לישראל כאורח התאחדות המלונות מחבל טוסקנה שבאיטליה, עם ניסיון של כ-40 שנה במיומנות חיתוך בשר, אותה הביא מהבית ועם שם שהולך לפניו בכל רחבי העולם. הוא מרצה, עורך סדנאות וחותר לבשר משובח באיכותו.

בבעלותו של צ'קיני מספר מסעדות, כשאחת מהן ממוקמת מעל איטליז הבשר המפורסם שלו בפנזאנו שבחבל קיאנטי, כ-30 ק"מ מפירנצה, ואשר בהן בחר השף העירום, ג'יימי אוליבר, לצלם כמה תכניות לטלוויזיה.

לשכלל את מיומנות העבודה

צ'קיני מקפיד על הגשת בשר איכותי, נקי, ללא רטבים שעלולים לפגום בטעמו, תוך שימוש בחומרי גלם משובחים, בעיקר יין איכותי, שמן זית ועשבי תיבול טריים.

עם השפים, שישתתפו בסדנה נמנים אלי חודדה – שף מלון לאונדרו ירושלים, עזרא בן דוד – ממלון הוד המדבר בים המלח, נועם ניצן – שף מלון הר ציון בירושלים, שמואל פולק – מקאלב הוטל טבריה, גילי בן-משה – ממלון יהודה ירושלים, אסף מישקובסקי – מקראון פלאזה תל אביב ורבים נוספים.

אומר שף חודדה "המטרה שלנו, השפים, היא לספק לאורחי בתי המלון אוכל טעים, ברמה גבוהה. אנחנו לומדים ומשתפרים באופן קבוע, ואף נוסעים להשתלמויות וסדנאות בחו"ל. זוהי הזדמנות נהדרת, שמגיעה לארץ אישיות כמו דאריו צ'קיני. חבריי ואני משוכנעים שנצליח אחרי הסדנה שלו לשכלל את מיומנות העבודה שלנו עם בשר".

רומי גורדיסקי, סמנכ"לית התאחדות המלונות בישראל אומרת שצ'קיני ביקר בארץ לפני שלוש שנים, והשפים שהשתתפו בסדנה שלו, למדו ממנו טכניקות של עבודה מוצלחת עם בשר. "התחום הקולינרי במלונאות בישראל מפותח, וחלק מהמסעדות בבתי המלון הן אף מסעדות גורמה, שמתחרות בהצלחה במסעדות בחוץ", היא מציינת.

מוסיף רוני פיבקו, מ"מ נשיא התאחדות המלונות בישראל ומנכ"ל רשת מלונות קלאב הוטל:
"דאריו צ'קיני הוא הרבה מעבר לקצב. הוא מסעדן מצליח, אמן בחיתוך בשר ובבישולו, אייקון חברתי במערב אירופה. אני אישית יכול להעיד שארוחות במסעדות שלו באיטליה הן חוויה בלתי נשכחת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן