Skip to content

גלובוס הזהב: "גט" הפסיד, "הרומן" ניצח

"התבגרות" הוא הסרט הטוב ביותר ו"הרומן", שכתב חגי לוי, היא סדרת הדרמה הטובה ביותר. "גט" של רונית ושלומי אלקבץ הפסיד בקרב על הסרט הזר הטוב ביותר לסרט הרוסי "לוויתן". שי שגב על הזוכים, המפסידים והרגעים הגדולים של טקס פרסי "גלובוס הזהב", שנערך הלילה בלוס-אנג'לס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס "גלובוס הזהב" ה-72, שהתקיים הלילה בבוורלי הילס, קליפורניה, הסתיים בלי הפתעות גדולות. תא הכתבים הזרים בהוליווד בחר את סרט הדרמה הטוב ביותר – "התבגרות" של ריצא'רד לינקלייטר, אשר זכה בשלושה פרסים מתוך חמש מועמדויות. 

גאווה ישראלית. חגי לוי וצוות "הרומן" (צילום מסך)

המפסידים הגדולים של הערב הם האחים-במאים הישראליים, רונית ושלומי אלקבץ, שסרטם "גט" התמודד על פרס הסרט הזר, אך מי שגרף את הפרס היה אנדריי זביאגינצב הרוסי, עבור סרטו "לוויתן". עם זאת, הישראלי שכן יצא עם חיוך מאושר על הפנים הוא התסריטאי חגי לוי, שכתב את הסדרה "הרומן", אשר גרפה את פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר.

הטקס נפתח כאשר המנחות טינה פיי ואיימי פוהלר הקדישו את האירוע לבדיחות רבות על חשבון צפון קוריאה ומנהיגה קים ג'ונג און (כתזכורת לפרשת הסרט "ראיון סוף" של חברת סוני). מיד לאחר מכן עלו לבמה השחקנים בנדיקט קאמברבאץ' וג'ינפר אניסטון כדי להעניק את הפרס הראשון של הערב: שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט קולנוע, אותו גרף ג'יי קיי סימונס על הופעתו ב"וויפלאש".

השחקנית הטובה: ג'וליאן מור

מנחה גלובוס הזהב בעבר, ריקי ג'רוויס, ניצל את רגע ההכרזה על השחקנית הראשית הטובה בסרט קומי או מוזיקלי כדי לרמוז על "מעלליהם הקרימינליים" של ג'ורג' קלוני, מריל סטריפ ונוספים – בכך שגרמו לו להיות מודח מהתפקיד בזמנו. במקביל, העניק את הפרס לשחקנית איימי אדאמס, כוכבת הסרט החדש של טים ברטון – "עיניים גדולות".

את פרס השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמה קטפה ג'וליאן מור עבור הופעתה כחולת אלצהיימר ב"עדיין אליס". פרס השחקן הטוב ביותר הוענק לאדי רדמיין, שמגלם את סטיבן הוקינג ב"התיאוריה של הכל".

השחקן המצטיין: אדי רדמיין

הסרט המדובר "משחק החיקוי" יצא בידיים ריקות (לאחר חמש מועמדויות) ואילו הסרט שהוביל את רשימת המועמדויות, "בירדמן", של הבמאי המכסיקני, אלחנדרו גונסאלס אינייריטו, זכה בשתי קטגוריות מתוך שבע: התסריט והשחקן הראשי בסרט קומי או מוזיקלי, שהוענק למייקל קיטון. את פרס הסרט הקומי / מוזיקלי גרף "מלון גראנד בודפשט" של הבמאי ווס אנדרסון.

במעבר חד למסך הקטן: השחקנית מגי ג'ילנהול זכתה בפרס השחקנית הראשית במיני סדרה / סרט טלוויזיה, עבור "האישה המכובדת" (שם היא מגלמת אשת עסקים ישראלית). הסדרה "הרומן" זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר, תוך שהיא גוברת על "משחקי  הכס", "בית הקלפים", "אחוזת דאונטון" ו"האישה הטובה". "הרומן" גרפה גם פרס נוסף – השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, אותו קטפה רות' ווילסון. את פרס השחקן הטוב ביותר לקח הביתה קווין ספייסי, בתפקיד הראשי ב"בית הקלפים".

מפעל חיים ובדיחות על חשבונו: ג'ורג' קלוני

מי שעוד בלט בטקס היה ג'ורג' קלוני, אחד הקולות הבולטים במאבק של סוני נגד הפצחנים של "ראיון סוף", ששאבו גם מידע משרתי חברת האולפנים. קלוני זכה למטח גדול של בדיחות לאורך כל הטקס. כשהגיע זמנו לשאת נאום לרגל קבלת פרס מפעל חיים על פעילות הומניטארית, ניצל את הבמה כדי לתמוך בחופש הביטוי בצרפת, ובתוך נאומו אמר גם: "Je Suis Charlie".

אירוע נוסף שחולל לא מעט עניין בקרב קהילת הגאים בעולם היה השחקן מאט בומר, שניצל את זכייתו בפרס השחקן במיני סדרה / סרט טלוויזיה (עבור "הלב הרגיל"), כאשר הוקיר תודה לבעלו. ג'פרי טמבור קיבל את פרס השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית או מוזיקלית – "טרנספרנט", בתפקיד טרנסג'נדר, ואף הודה בנאומו לקהילת הטרנסג'נדרים.

"גלובוס הזהב" הוא ההצגה המוקדמת לדבר האמיתי – טקס האוסקר, שיתקיים ב-22 בפברואר בלוס-אנג'לס.

רשימת הזוכים המלאה – קולנוע

סרט הדרמה הטוב ביותר: "התבגרות", ריצ'רד לינקלייטר

סרט הקומדיה /מוזיקלי הטוב ביותר: "מלון גרנד בודפשט", ווס אנדרסון

במאי: ריצ'רד לינקלייטר, "התבגרות"

שחקן ראשי בסרט דרמה: אדי רדמיין, "התיאוריה של הכל"

שחקנית ראשית בסרט דרמה: ג'וליאן מור, "עדיין אליס"

שחקן ראשי בסרט קומי/מוזיקלי: מייקל קיטון, "בירדמן"

שחקנית ראשית בסרט קומי/מוזיקלי: איימי אדמס, "עיניים גדולות"

שחקן משנה: ג'יי.קיי. סימונס, "וויפלאש"

שחקנית משנה: פטרישיה ארקט, "התבגרות"

 הסרט הזר: "לוויתן", אנדריי זביאגינצב (רוסיה(

סרט הנפשה: "הדרקון הראשון שלי 2", דין דבלואה

תסריט: אלחנדרו גונסאלס אינייריטו, ניקולס ג'יקובונה, ארמנדו בו ואלכסנדר דינלאריס ג'וניור, "בירדמן"

פסקול: יוהאן יוהאנסון, "התיאוריה של הכל"

שיר מקורי: "גלורי" של הראפר קומון וג'ון לג'נד, "סלמה"

השחקן הטוב בטלוויזיה: קווין ספייסי

רשימת הזוכים המלאה – טלוויזיה

סדרת הדרמה הטובה ביותר: "הרומן"

שחקן ראשי בסדרת דרמה: קווין ספייסי, "בית הקלפים"

שחקנית ראשית בסדרת דרמה: רות' ווילסון, "הרומן"

הסדרה הקומית/מוזיקלית הטובה ביותר: : "טרנספרנט"

שחקן ראשי בסדרה קומית/מוזיקלית: ג'פרי טמבור, "טרנספרנט"

שחקנית ראשית בסדרה קומית/מוזיקלית: ג'ינה רודריגז, "ג'יין הבתולה"

 מיני סדרה/סרט טלוויזיה: "פארגו"

שחקן ראשי במיני סדרה/סרט טלוויזיה: בילי בוב ת'ורנטון, "פארגו"

שחקנית ראשית במיני סדרה/סרט טלוויזיה: מגי ג'ילנהול, "האישה המכובדת"

שחקן משנה מיני סדרה/סרט טלוויזיה: מאט בומר, "הלב הרגיל"

שחקנית משנה במיני סדרה/סרט טלוויזיה: ג'ואן פרוגט, "אחוזת דאונטון"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן