Skip to content

החשד: תיאוריה ומבחן מעשי בתמורה ל-15 אלף שקל לבוחנים

נחשפה רשת מסועפת של עבריינים שפעלה בקרב מבקשי רישיון נהיגה שהתקשו לעבור מבחני תיאוריה וטסטים מעשיים. אוזניה זעירה שהושתלה באוזן הנבחן, שידרה את התשובות הנכונות ומורי נהיגה דאגו להעבירם את הטסט במשרד הרישוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום חקירה סמויה, נעצרו הבוקר (רביעי) בידי משטרת ישראל, 70 חשודים מרחבי המדינה בחשד כי פעלו ברשת שפעלה להוצאת רישיונות נהיגה במרמה מבלי שהנהגים החדשים יצטרכו לעמוד כנדרש ועל פי חוק במבחני הנהיגה התיאורטיים והמעשיים.

מהודעת המשטרה עולה כי מחלק הסוכנים ביחידה המרכזית של מחוז מרכז, פעל בחודשים האחרונים באופן סמוי בשיתוף יחידת יהלום של רשות המסים ומשרד הרישוי, בקרב רשת שעסקה במעבר במרמה של מבחני נהיגה עיוניים (תיאוריה) ומעשיים (טסט).שוטר שפעל כסוכן סמוי, הצליח לעבור תמורת תשלום לחברי הרשת מבחן מעשי ותיאורטי בהצלחה ובכך הרים מסך מעל תעשייה של הוצאת רישיונות נהיגה ושיט תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומתן שוחד. מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן אמר לפנות בוקר לשוטרים טרם צאתם למבצע המעצרים "סיוע בהוצאת רישיון נהיגה באמצעות מרמה במבחני תיאוריה ומתן שוחד למעבר טסט, פירושו להעלות רוצחים פוטנציאליים על הכביש תמורת בצע כסף".

תרשים אלוסטרציה
תרשים אלוסטרציה

במהלך החקירה הסמויה עלה חשד כי תמורת כ-5,000 ₪ מתקינים חברי הרשת לנבחן אוזנייה זעירה אלחוטית המחוברת למכשיר סלולרי זעיר המוסלק בשרוול, ובזמן אמת מקריאים לנבחן מרחוק את התשובות הנכונות במבחן התיאוריה. מחומר החקירה עלה כי חברי הרשת נפגשים עם הנבחן לפני כניסתו לבחינה, ומסבירים לו את שיטת המרמה, לפיה עליו ללחוש למכשיר הסלולרי שהותקן לו בשרוול, את המילה הראשונה והאחרונה של השאלה. בצד השני של הקו, יושב איש מהרשת עם מאגר השאלות והתשובות, ומקריא לנבחן את התשובה הנכונה. בכדי ליצור מצג שווא של מבחן אותנטי ולא מושלם מדי, נהגו חברי הרשת לשתול שתי תשובות שגויות במענה של הנבחן. עם התפתחות החקירה הסמויה התברר כי חברי הרשת לא הסתפקו בסיוע במעבר מבחן התיאוריה, אלא הפעילו מורי נהיגה ובוחן נהיגה של משרד הרישוי, ותמורת שוחד של למעלה מ-15 אלף ₪, דאגו גם למעבר במבחן המעשי- טסט.

על פי החשד, הרשת התבססה על 12 חשודים עיקריים שפעלו לפי תפקידים מוגדרים וביניהם: מקריא תשובות, מתקין אמצעים סלולריים על הנבחנים, גובה כספים, מזייף מסמכים, מאתרי נבחנים לתיאוריה במגזר היהודי והערבים ומתווכים למעבר מבחן מעשי. בנוסף נעצרו הבוקר גם מורי נהיגה ובוחן רישוי שעל פי החשד, קיבלו כסף להגשה למבחן מעשי ומעבר בו. בנוסף, עלה חשד כי כאשר נתקלו חברי הרשת בנבחן המתקשה לקרוא עברית, זויפו תעודות זהות ונשלחו אנשים מהרשת להיבחן במקום הנבחן.
על פי החשד, הושגו במרמה בדרך זו עשרות רבות של רישיונות נהיגה בסיוע חברי הרשת. לאחר מעצרם הועברו החשודים לחקירה ביחידת ההונאה המחוזית בחשד לשורה של עבירות, בהן קבלת שוחד, מתן שוחד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, התחזות לאחר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. היום בשעות הצהריים המאוחרות, יובאו החשודים העיקריים לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם תבקש המשטרה להארכת מעצרם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן