Skip to content

משיח בן לפיד

רוצו לשמוע את נאומי המשיח ותיווכחו בעצמכם אין הצגה טובה יותר בעיר, בכל עיר בלי יוצא מהכלל. ואחרי האזנה של 20 דקות (לאלו שיעמדו בכך) השפויים יגלו כי העתיד של לפיד נראה יותר כמו ארץ הפלאות של עליסה על סמים קשים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
זה לא המשיח ולא המשגיח - יאיר לפיד - צילום: דן בר דוב

הוא שנון אם כי נדוש למדי, הצלילה שלו למימיה העכורים של הפוליטיקה הישראלית היתה מרהיבה וגררה אחריה 19 מנדטים מפוארים ותפקיד שר האוצר של מדינת ישראל, תפקיד שחיסל פוליטקאים גדולים ומכובדים ממנו. תפקיד אותו ביצע על הצד הגרוע ביותר וממנו בסופו של דבר פוטר.

יאיר בן טומי לפיד פרזנטור אבל בעיקר בנו של אביו, הוא תופעה שלא ממש מחמיאה לבוחר הישראלי. האיש שזעק "איפה הכסף" וכשניתנה לו ההזדמנות לברר, נדם, לא לפני שדאג לחבריו, כמובן, והתוצאה נפילה מיידית בסקרים.

נשאלת השאלה, כיצד יתכן שאנשים ממשיכים לזרום כדי להקשיב לו? והוא לא פוסח על שום פיסת קרקע מיושבת במדינה הזאת: הוא מגיע לכל מקום ונואם על כל גבעה רמה ותחת כל עץ רענן. הוא מתייצב על בימות האקדמיות גם ללא תעודת בגרות (עניין שהוא גאה בו מאוד) נואם בפני אולמות גדושים עד אפס מקום, כולל מקומות עמידה. היתכן שהאיש כריזמטי כל כך שהוא מצליח להוליך שולל את הבוחר הישראלי פעם נוספת?היתכן שאנשים באמת חושבים שהוא אמין?

חד משמעית, לא! הם שואלים שאלות ומקשים עליו לא מעט. אבל כיאה וכיאות לכל פוליטיקאי גם כשלפיד מאפשר לשאול שאלות, הוא איננו משיב להן וממשיך לנאום. איך לא יישארו פעורי פה? נוכח עזות המצח הזו, במקרים שהוא כבר טורח להתייחס, הוא אומר ״שאלה טובה ואני אשיב לך״, והמאזינים ממתינים בסבלנות מרשימה, אולי או טו טו תגיע התשובה שכמובן מבוששת לבוא.

מי שמקשיב לו מתקשה להאמין למשמע אוזניו הוא משווה בינו לבין דוד בן גוריון. האיש מוכר אשליות שגם הנאיבי ביותר יתקשה להאמין להן. ״אנשים ממציאים עליי שעישנתי סמים, הם כנראה עישנו יותר מידי״ הוא אומר. ואיש לא טרח או לא קיבל הזדמנות להזכיר לו שצילום שלו עם ג'וינט בפה זכה לפרסום שלא היה מבייש את הישבן המפואר של קים קרדשיאן.

לעיתים מדבריו כאילו מישהו אחר העלה את המיסים בשנה האחרונה. ״אין מקום להעלות מיסים למעמד הביניים, עלינו להציל את הכלכלה״ הוא קובע, והיושבים באולם מתקשים להאמין. שמשפט זה יצא הרגע מפיו של מי שחתום על כל אותן העלאות המיסים בשנתיים האחרונות.

לא לחינם צופים לו 12 מנדטים. אנשים נוהרים לבהות בתופעה אבל אינם מתכוונים באמת לבחור בו. לא פעם השווה את עצמו לפיד לבן גוריון שעמד על הראש. הקהל התאפק לא להתפקע מצחוק, אבל מי שקרא לו "יהיר" צדק. ה"חזק", כפי שכינתה אותו אשתו ליהיא במאמריה, אמנם זקוק להשכלה באופן דחוף, אבל טיפש הוא לא. הוא רואה את הסקרים. הוא זקוק נואשות לקולות. אז הוא החליט שכולם מושחתים ונמאס לו, חשוב שימאס גם לכם.

והדרך להשיג קולות היא במתקפה ישירה על ראש הממשלה ולפיד בחר לתקוף את ביקור ראש הממשלה בצרפת לאחר פיגוע הדמים בו נהרגו יהודים. הוא לא חסך עלבונות מזה שפיטר אותו וירד הכי נמוך שאפשר כשתיאר את הידחפות נתניהו לשורה הראשונה. ולדעתי כל ישראלי ציפה שיכבדו את מנהיגו. בגולה אנחנו ישראל שלמה ולא מפלגות.

למען האמת את תופעת לפיד ניתן היה לזהות עוד לפני שנתיים בראיון הנוקב שערכה לו יונית לוי מחדשות ערוץ 2, גם אז לא השיב לשאלות אלא שבזמנו הוא קיבל הנחה נבעה מהיאוש ציבורי וכמיהה לעתיד טוב.

רוצו לשמוע את נאומי המשיח ותיווכחו בעצמכם אין הצגה טובה יותר בעיר, בכל עיר בלי יוצא מהכלל. ואחרי האזנה של 20 דקות (לאלו שיעמדו בכך) השפויים יגלו כי העתיד של לפיד נראה יותר כמו ארץ הפלאות של עליסה על סמים קשים.

3 Comments

  1. גידי
    16 בינואר 2015 @ 17:22

    נירה ויואב.
    לפיד ינק שחיתות כילד בסלון ביתו כשהקשיב לאביו ואולמרט קונים ומוכרים.הוא כמו כל הפוליטיקאים לא פחות ולא יותר "מושחת מוסרית". עצם העובדה שאין לו מה לומר בפרשית ישראל ביתנו (משיקולים של אחרי בחירות)כך גם על מורו אולמרט לא שמענו אותו.
    לשכחנים ,לפיד הבטיח שפה יהיה טוב יותר שנה מהמנוי כשר אוצר… ומה הוא עושה שנתיים אחרי ,מאשים את נתניהו שלא נתן לו להשלים…?!
    הוא מוליך שולל כל כך הרבה אנשים טובים כמו נירה ויואב הקטן ,שלדעתי מגיע לו פרופסורה גם בלי בגרות או לימודים…!

  2. הגר
    15 בינואר 2015 @ 10:02

    היי נירה, כמי שהייתה לא מזמן בכנס של לפיד, רציתי להתרעם על חוסר האינטילגנציה שייחסת לי. אני הצבעתי לפיד בבחירות הקודמות והתלבטתי עכשיו, כי בדיעבד הסתבר שפשוט לא הייתי מעורבת במה שקרה. אחרי הכנס התביישתי בבורותי. והלכתי לבדוק את העובדות בשטח, כנראה שלא כמוך. וואלה, החברה האלה עשו לא מעט. עבדו בשבילי. גרמן היא שרת הבריאות הכי טובה שאני זוכרת. שר הרווחה נגע באוכלוסיות, כמו החד הוריות הקרובות לליבי שפשוט נזנחו עד עכשיו. לפיד ענה לשאלות שנשאל, ואף הרשים אותי בהקשבה שלו גם לאלה שדיברו לאט ומעט גמגמו. היה אדם, וזה מי שאני רוצה שייצג אותי. לפיד העלה מיסים כי היה צורך, ואחריות זה משהו שצריך לקחת, ולא רק לרצות פופוליזם זול כפי שאת מציגה (שאת נוגעת בנושאים של בגרויות וסמים). בתקציב 2015, לא היו אמורים לעלות מיסים. כי הוא באמת האמין בזה, ובעיקר כי המצב אפשר את זה. הייתי מציעה לך לקרוא ולהשכיל לפני שאת יוצאת ומשמיצה. יום טוב לך.

  3. יואב קטן
    15 בינואר 2015 @ 8:39

    האנשים לא מטומטמים. העבודה בשטח מראה תוצאות. אנשים באמת רוצים שינוי. זה שבאים לשמוע לא מראה על עריצות ולא מראה על הליכה עיוורת. אנשים מעוניינים שדברים יזוזו סוף סוף. עד שיש מפלגה שבאה לשנות, תמיד יגיע מי שירשום דברים כאלה. איזו עוד מפלגה הייתה עושה כל כך הרבה דברים שעלולים להביא לסיום תפקידה בממשלה? פעם ראשונה שאף אחד שם לא פוחד על התחת שלו. יש עתיד!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן