Skip to content

לאישה חשוכה ממש לא מפריע ששכניה יחיו בעלטה

לפחות למדנו משהו על עולם הערכים של נתניהו: ראש הממשלה לא מוכן לכהן באותה קואליציה עם ערבי שזהותו הפלסטינית "חזקה מזו הישראלית", אך אין לו בעיה לשבת עם אישה גזענית שכותבת "ערבי מסריח" ומביעה שמחה מופגנת מדריסת נער ערבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יהודי נדרס!!!, לילה מעולה". כך, ברשעות ואנטישמיות מקוממת, כתב בעמוד הפייסבוק חבר פרלמנט צרפתי ממפלגת "החזית הלאומית" (בראשות מארין לה-פן) לאחר שנהג מקומי דרס נער יהודי.

האירוע הנ"ל לא התרחש מעולם, אבל אין צורך להיות חוזה עתידות כדי לשער אילו תגובות היו מתעוררות בישראל. מלשכת ראש הממשלה הייתה יוצאת הודעת גינוי חריפה (הקוראת ליהודים לעלות לארץ המובטחת), בנט היה מנפק סטטוס מתלהם בפייסבוק (וגורף רבבות לייקים), ליברמן היה מוסיף הצהרה לוחמנית משלו ואפילו ב"מחנה הציוני" היו מתרעמים על האמירה. עמוד השער בחינמון הבית של נתניהו היה מוקדש לתקרית הבלתי נסלחת.

ובכן, אירוע דומה התרחש במהלך השבוע דווקא בארץ הקודש. שירה מיסטריאל, מספר 10 ברשימה החדשה והאפרורית של "ישראל ביתנו", נתפסה בהתבטאויות גזעניות. בתחילת השבוע, ערב הצגת "הקולקציה" החדשה של אביגדור, פורסמו ברחבי הרשת פוסטים ילדותיים וגזעניים מעמוד הפייסבוק של הגברת. הרכש הנוצץ של איווט, ששימשה בעבר כיו"ר אגודת הסטודנטים באריאל, כתבה בדף הפייסבוק באוקטובר 2010: "פחחח ערבי מסריחחח, יש סרטון ביוטיוב "ערבי נדרס". לילה מעולה!!" (הכפלת האותיות, העילגות המביכה, ובעיית הפיסוק הכרונית לקוחות מהטקסט המקורי). הפוסט הבוגר נכתב לאחר שנהג יהודי, שנסע במזרח ירושלים, דרס נער ערבי שיידה אבנים על רכבו.

מתוך עמוד הפייסבוק של שירה מסטריאל

כדאי להבהיר – אין לי שום אמפתיה לנער שמיידה אבנים אך איני סבור שדריסתו היא סיבה למסיבה. אם היה מדובר במעידה חד-פעמית אפשר היה להבליג, אך צילומי מסך מעמוד הפייסבוק של מיסטריאל חשפו עוד פנינים. בסטטוס נוסף, שהגיח באותה תקופה, כתבה גאונת הדור: "לערבים בכפר ממול כבו את כל האורות. מגיע להם". לאישה חשוכה ממש לא מפריע ששכניה יחיו בעלטה.

שחקנית החיזוק של ליברמן הייתה מתקבלת בקלות למסדר הטוקבקסיטים, אך מאישה שמתיימרת לכהן כחברת כנסת אפשר לצפות לגישה פחות אינפנטילית.

כשהתבקשה להגיב על חשיפת פניני החוכמה אמרה הטוקבח"כית: "יש צורה להתבטא, אבל גם במקרה הזה הערבים זרקו אבנים על חפים מפשע". הבנתם את התגובה המבריקה? לא נער בודד יידה את האבנים על הרכב כי אם כל "הערבים".

ואיך ליברמן הגיב לציטוטי "הכוכבת"? "היא הייתה בחורה צעירה כשכתבה את זה, וצעירים עושים שטויות", אמר יושב ראש המפלגה. צודק, שר החוץ. כשהגברת ניפקה את הסטטוס היא הייתה בסך הכל "ילדה" בת 20. כיום, ממרומי גיל 24 המופלג, מדובר באישה שקולה, נאורה והומאנית.

מיותר לציין שגם ראש הממשלה מילא פיו מים. מעניין, מתוצאות הבחירות הפנימיות במפלגת העבודה נתניהו לא התעלם. וכך הגיב רוה"מ (או מי מטעמו) בעמוד הפייסבוק הרשמי: "מפלגת העבודה בחרה רשימה של שמאל קיצוני ואנטי ציוני. תהום פעורה בין הליכוד בראשותי לבין העבודה שכוללת אנשים שאומרים: 'נשים ישראליות לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא' ו'הזהות הפלסטינית שלי חזקה מזו הישראלית'. אין מפגש בין התפיסה הלאומית והאחראית של הליכוד לבין הרשימה השמאלית וחסרת האחריות של ציפי ובוז'י".

נניח בצד את העובדה שהסטטוס תלוש מהמציאות (רשימה שכוללת שר ביטחון לשעבר ומפקד סיירת מטכ"ל בדימוס לא יכולה להיקרא "אנטי ציונית"). יפה שיחצנ"י נתניהו צללו בארכיונים ודלו ציטוטים עתיקים של חברי "המחנה הציוני", מירב מיכאלי וזוהיר בהלול. חבל שנתניהו ואנשיו לא מפגינים את אותה פעלתנות ארכיונית ביחס למפלגות הימין.

לפחות למדנו משהו על עולם הערכים של נתניהו: ראש הממשלה לא מוכן לכהן באותה קואליציה עם ערבי שזהותו הפלסטינית "חזקה מזו הישראלית", אך אין לו בעיה לשבת עם אישה גזענית שכותבת "ערבי מסריח" ומביעה שמחה מופגנת מדריסת נער ערבי.

גם עם בצלאל סמוטריץ' (מס' 9 ברשימת "הבית היהודי"), שבשנת 2006 אירגן את "מצעד הבהמות" כדי להשפיל את קהילת הלהט"ב, נתניהו ישתף פעולה בהתאם לאינטרס הפוליטי. גזעני הימין הקיצוני, שפעם היו מוקצים מחמת מיאוס, משתלבים היטב ב"תפסיה האחראית" של הליכוד.

על פי כל הסקרים הגברת מיסטריאל, ששובצה במקום העשירי ברשימת "ישראל ביתנו", לא תצליח להשתלב בכנסת הבאה. זו בהחלט תחזית מעודדת, אך עצם העובדה שגזענית רדודה מסוגה נתפסת כמועמדת לגיטימית מעידה על מצבנו העגום. אם כך נראית הגלריה של "ישראל ביתנו" אני מעדיף לחיות ללא קורת גג.

[related-posts title="מאמרים קודמים של תומר פלג"]

1 Comment

  1. גורן
    24 בינואר 2015 @ 10:54

    תומר חשוכים גזענים נבערים יש גם בצד השני הינה רשימת דברי שינאה גזענות ושיטנה מהצד השני של המפה הפולטית

    עמוס עוז (סופר, זוכה פרס ישראל)
    •"גוש אמונים הוא כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטיים פוגרומיסטים ורוצחים שהגיחה מתוך פינה אפלה של היהדות,מתוך מרתפי ההתבהמות והסיאוב על מנת להשליט פולחן דמים צמא ומטורף." (במאמר "החיים והשלום" בידיעות אחרונות).

    שולמית אלוני (ח"כ לשעבר, אשת ציבור וממייסדי מר"צ)
    •"החרדים הם עלוקות שיושבים עלינו כפרזיטים, שותים את דמנו תרתי משמע, שופכים דמים תרתי משמע."
    " "החרדים יונקים מאותם יצרים אפלים שינקה הזוועה הנאצית הפשיסטית." (עיתון "דבר", 1984).
    •"נתניהו הזכיר לי את מוסוליני, והוא תלמיד מצטיין של גבלס (שר התעמולה הנאצי)." (ראיון למוסף "הארץ", 1999).
    •"אני יכולה להראות לך את ספריו של מוסוליני על הפשיזם. אם תקרא אותם תגיע למסקנה חד משמעית כי שרים בממשלת ישראל הנוכחית הולכים באותה הדרך." (ראיון באתר ynet, 2005).
    •"הפכנו את עזה למחנה מעצר ענק שבו מיליון וחצי איש. אין יוצא ואין בא. מי שנמצא במחנה מעצר זכותו להגיב." (כתבה באתר ynet, 2009).
    •"בשבוע שעבר נתתי הרצאה במכללה לביטחון לאומי, כל המאזינים היו קצינים ואמרתי להם שידי כולכם מגואלות בדם. לכם יש מטוסים ואתם רוצחים, והם מפוצצים את עצמם כי אין להם מטוסים."

    יגאל תומרקין (צייר ופסל, זוכה פרס ישראל)
    •"זה שבט ששורד כבר כמה אלפי שנים, שהתערבבו בו פה ושם גנים של עמי הסביבה, בין אם בגלל אונס של קוזאקים או מהתערבבות מרצון, ובכל זאת שמרו על צביון, עם כמה מנהגים. כמה מהם די ברבריים" (על היהדות).
    •"כשאני רואה את החרדים – אני מבין את הנאצים. לבוש מגוחך אנכרוניסטי ומעורר גועל. כשרואים אותם מבינים מדוע הייתה שואה. לעיתים קרובות חשתי תחושה עמוקה של גועל מן הריח העולה מאותם לובשי כפותות."
    •"תרומתי האמיתית תהייה אם אקח תת מקלע ואהרוג אותם" (על מאיר כהנא, רפאל איתן ורחבעם זאבי).
    •"אנשים אומרים שאני גזען, אני לא גזען. אני שונא את כולם באותה מידה".

    פרופ' זאב שטרנהל (זוכה פרס ישראל).
    •"אי-אפשר לעצור את הפשיזם בנימוקים רציונאליים, את זה עוצרים רק בכוח. וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים בשעת הצורך, נצטרך להתמודד בכוח עם המתנחלים בעופרה או באלון מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עפרה עם טנקים יוכל לבלום את הסף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית."

    פרופ' ישעיהו ליבוביץ
    •"למרצחים מעבר לקו הירוק שהתנחלו ביהודה ושמרון יש נשק לכן אני קורא לכם להחזיק בנשק נגדם."

    האלוף שלמה גזית
    •"הכיפות הסרוגות עבורי הם כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאצים."

    פרופ' עוזי ארנן
    •"צריך לתלות את החרדים על עמודי חשמל."

    אורי אבנרי (עיתונאי)
    •"הגיעה השעה לקבור אותם. צריך להיכנס למאה שערים עם זחל"מים, ומקלעים 05 ולרסס בלי הבחנה" (על החרדים).

    מאיר שלו (סופר)
    •"אנו נגעלים מלבושם השחור, מן הפאות הנוכריות שעל ראשי הנשים מהמקוואות, הנקרופיליה , העיסוק הכפייתי בבני מעיהם של הבריות. רק כלי נשק אחד חסר היום בארסנל כלי הנשק של צה"ל – התותח הקדוש (הכוונה לתותח שירה על ספינת הנשק 'אלטלנה' של האצ"ל בקום המדינה).

    יצחק לאור (עיתונאי)
    •"תיאור של מתנחלים היושבים לסדר פסח ב-"המנון לגוש": "אנו כיפות סרוגות, ואת יום חג המצות הזה נחוג בהתכוונות, ובמצותנו דם ילדים פלשתינים.".

    דן תדמור (עיתונאי)
    •"מתנחל עטוי עוזי ודובון כחול, רסיסי רוק ושארי מזון משובצים בזקנו הפראי ולצידו בטרנספורט המשפחתי אשתו המתנחלת בעיצומה של אביונה לאומית, תינוקות נושרים ללא הרף מבין חלציה בעודה נואמת בלהט על 'זכות אבות'. אידיוט צעקני ועילג. אם אתה מטומטם אתה ימני ואתה ימני אתה מטומטם."

    חיים ברעם (עיתונאי ופובליציסט)
    •"ליד מקום הפיגוע התגודדו הסוחרים בדם סרסורי הגזענות והשנאה. התבוננתי בפרצופים המעוותים של האספסוף, רובם המכריע חובשי כיפות
    לאחר רצח אביתר בורובסקי, בצומת תפוח. כתבו פעלי שמאל דברי שיטנה והסתה
    הילה שיפמן גלנט, העלתה לעמוד הפייסבוק שלה את תמונתו של אחד היתומים מתייפח ומשתטח על גופת אביו בלוויה וכתבה: "אבא הלך למקום שם לא יכול לשרוף שדות ולהרעיל כבשים. לא נורא מותק…"

    יוסי ויסוקר, פעיל אחר, כתב בפייסבוק לאחר הרצח: "אז מה…טינופת אחת מיצהר (בן 30 וכבר חמישה ילדים) שנהרגה? איזה בזבוז. תעמדו דום לזכרו (חחח, נפגע פעולות איבה) בשנה הבאה. אנשי יצהר הם העמלק האמיתי שיש למחקם מעל פני האדמה".
    בקיצור השמאל הנאור לא צדיק אין צדקים בפולטיקה הישראלית כפי שאין צדקים בכל פולטיקה גזענות והסתה קימים בכל חברה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן