Skip to content

נכשל ניסיון לתאם פגישה בין ריבלין לאובמה השבוע

ריבלין נמצא בניו יורק, במסגרת אירועי יום השואה הבינלאומי באו״ם ואובמה נמצא בביקור בהודו - ולכן הניסיון לתאם פגישה לא צלח. עם זאת נקבע כי מועד לפגישה עתידית ייקבע בהמשך. ריבלין ייפגש היום עם מזכ"ל האו"ם, ינאם באו"ם ויבקר גם ב"ווסט פוינט", האקדמיה הצבאית הלאומית של ארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניסיון לתאם פגישה, בין הנשיא ראובן (רובי) ריבלין הנמצא בימים אלה בארה"ב, לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה, הנמצא בביקור בהודו – לא צלח. זאת, בשל אילוצי לוח זמנים של שני הנשיאים. עם זאת, הנשיא ריבלין והנשיא אובמה ישוחחו בקרוב ומועד לפגישה עתידית ייקבע בהמשך. את הניסיון לתאם פגישה יזם הבית הלבן.

ניסה להיפגש עם אובמה. ריבלין (צילום: ציפי מנשה)
ניסה להיפגש עם אובמה. ריבלין (צילום: ציפי מנשה)

מבית הנשיא נמסר אמש כי ביממה האחרונה התקיימו מגעים בין הגורמים הרלוונטיים בישראל ובארה"ב, בדבר אפשרות פגישה בין הנשיא אובמה והנשיא ריבלין, בעת ביקורו של הנשיא ריבלין בניו יורק, במסגרת אירועי יום השואה הבינלאומי באו״ם. אולם, בשלב זה סוכם כי פגישה לא תתקיים בזמן ביקורו זה של הנשיא ריבלין בניו יורק.

הנשיא ריבלין, יצא אתמול לפנות בוקר, לביקור מיוחד בניו יורק, במסגרתו יישא נאום במושב מיוחד של מליאת האו"ם לרגל יום השואה הבינלאומי. ‏

הנשיא פתח את ביקורו במפגש מיוחד עם הקהילה האפרו-אמריקאית  שנערך לכבודו במרכז הקהילתי הנוצרי בברוקלין. במפגש השתתפו אלפי בני הקהילה ומנהיגיה, בליווי שירת מקהלה מקומית.

הנשיא ריבלין במפגש עם הקהילה האפרו-אמריקאית (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא ריבלין במפגש עם הקהילה האפרו-אמריקאית (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא, , הודה למארחיו בחום ואמר: "לפני שבוע ציינו את יום מרטין לות'ר קינג. השבוע נציין את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, זהו לא צירוף מקרים בעיני". הנשיא הדגיש בדבריו את האתגרים העומדים בפני העולם היום ואמר: "אנו עומדים בפני הצורך להיאבק בטרור. עלינו לזכור כי האסלאם איננו האויב, זו איננה מלחמה באסלאם. האויב שלנו הוא   שנאה הטבועה ביסודות הפונדמנטליזם. קרבנות השנאה הם מיעוטים דתיים (נוצרים, יאזידים וכורדים) אך אל לנו לשכוח כי בראש ובראשונה נשחטים היום מאות אלפי מוסלמים. בישראל מטופלים היום ילדים פצועים המגיעים מסוריה, למרות שזו מדינה שלא מכירה בנו. הסיבה לכך היא הבנתנו שמתרחש בסוריה אסון נורא, שאסור לנו להיות אדישים אליו."

הנשיא סיים את דבריו בהבעת תקווה: "חברים. גם לי יש חלום, לשמוע את האל נוקש בדלת, פעם נוספת. אני חולם ומאמין שירושלים, שהיא מיקרוקוסמוס של העולם כולו, תשמש דוגמא לדו קיום בין קהילות ודתות שונות. יהודים וערבים לא נידונו לחיות יחד אלא נועדו לחיות יחד. כולנו בני אברהם".

בתום היום הראשון לביקורו של נשיא המדינה בניו יורק, נפגש הנשיא עם פרופ' הנרי קיסינג'ר, מזכיר המדינה של ארצות הברית לשעבר וזוכה פרס נובל לשלום.

פגישת הנשיא עם הנרי קיסינג'ר (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
פגישת הנשיא עם הנרי קיסינג'ר (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

השניים דנו בנושאים העומדים על סדר יומה של מדינת ישראל ועל יחסי ישראל-ארצות הברית לאורך השנים. הנשיא הודה לקיסינג׳ר על המפגש המרגש ואמר לו: ״אנחנו מעריכים אותך ומוקירים את דעתך ואת עמדותיך. המנהיגות שגילית לאורך תפקידיך השונים מעוררת השראה. עמדת לצד מדינת ישראל בתקופות טובות כמו גם בתקופות קשות והגם שלא תמיד ראינו את הדברים עין בעין, תמיד חשנו בדאגתך וברצונך בשגשוגה של מדינת ישראל.״

קיסינג'ר הביע עניין רב בתהליכים המתרחשים בימים אלו במזרח התיכון ובאפשרויות השונות להתנעתו המחודשת של תהליך השלום.

בתום המפגש החליפו השניים עמדות באשר למשחקי הכדורגל האחרונים בהם צפו, האכזבות האחרונות מקבוצות כדורגל כאלה ואחרות ואף החליפו תחזיות באשר לשחקני כדורגל עולים בשמי הספורט העולמי.

הנשיא ריבלין, יבקר היום ב"ווסט פוינט", האקדמיה הצבאית הלאומית של ארה"ב. הנשיא יתקבל על ידי מפקד האקדמיה במשמר כבוד, יצא לסיור ומפגש עם צוערים ויניח זר על קיברו של האלוף דוד דניאל (מיקי) מרקוס ז"ל.

לאחר מכן, יפגוש הנשיא את הוריהם של חיילים בודדים תושבי ארצות הברית אשר נפלו במהלך מבצע "צוק איתן" במסגרת שירותם בצה"ל. הנשיא ייפגש עם אווי וסטיוארט דונלד, הוריו של סמל מקס דונלד שטיינברג ז"ל, לוחם גולני שנפל בקרב ברצועת עזה ועם רחל ודוד אדיר, הוריו של סגן לירן אדיר ז"ל, לוחם שריון שנפל בקרב ברצועת עזה, שלושה שבועות בלבד לאחר נישואיו.

בהמשך יפגוש נשיא המדינה את מזכ"ל האו"ם באן קי מון, לפגישת עבודה. הנשיא ומזכ"ל האו"ם יחנכו אחר כך את תערוכת יד ושם המוצבת בבניין האו"ם לכבוד יום השואה הבינלאומי. באירוע ישאו דברים גם יו"ר יד ושם, אבנר שלו, שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור, ונציגת הדור השני מרים אדלסון.

במסגרת ביקורו יניח הנשיא זר באתר ההנצחה לאסון ה9/11 לזכרם של קורבנות הפיגוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן