Skip to content

נתניהו: "קיום ישראל איננו נושא מפלגתי – לא בישראל ולא בארה"ב"

"לא מדובר במחלוקת אישית ביני לבין הנשיא אובמה", אמר נתניהו. "אני מעריך מאוד את תמיכתו של הנשיא בישראל בתחומים רבים, ובאותה מידה, אני בטוח שהנשיא מבין שהחובה העליונה שלי היא להבטיח את ביטחון ישראל".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כבר היו מחלוקות בין ראשי ממשלה בישראל, מימין ומשמאל, לבין נשיאים אמריקנים משתי המפלגות. אף אחת מהמחלוקות הללו לא הובילה לקרע ביחסים בין ישראל לארה"ב. להפך, במהלך הזמן, היחסים שלנו נעשו חזקים יותר". כך אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהודעה מיוחדת שבה ניסה לשכנע כי אינו מבקש עימות עם נשיא ארה"ב, אלא למלא את חובתו ולהגן על מדינת ישראל.

"אני בטוח שהנשיא מבין". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"אני בטוח שהנשיא מבין". בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"קיומה של מדינת ישראל איננו נושא לוויכוח מפלגתי – לא בישראל ולא בארה"ב", אמר נתניהו. "אין זה אומר שמעת לעת לא יהיו מחלוקות, ואפילו מחלוקות רציניות, בין ממשלות ישראל לבין הממשלים האמריקנים על הדרך הטובה ביותר להבטיח את ביטחון ישראל. בן גוריון החליט על הכרזת הקמת מדינת ישראל מול התנגדות תקיפה של מזכיר המדינה האמריקני דאז, ג'ורג' מרשל. כך גם ההחלטה של רה"מ אשכול לפתיחת מלחמת ששת הימים, ההחלטה של בגין בעניין הכור הגרעיני בעיראק וההחלטה של שרון להמשיך במבצע חומת מגן. כל ההחלטות הללו נתקלו בהתנגדות נמרצת מאותם ממשלים אמריקניים שכיהנו באותה עת.

"היו מחלוקות בין ראשי ממשלה בישראל, מימין ומשמאל, לבין נשיאים אמריקנים משתי המפלגות. אף אחת מהמחלוקות הללו לא הובילה לקרע ביחסים בין ישראל לארה"ב. להפך, במהלך הזמן, היחסים שלנו נעשו חזקים יותר", אמר נתניהו. "ובכן, היום יש לישראל מחלוקת רצינית עם הממשל האמריקני ועם יתר המעצמות על ההצעה שנמסרה לאיראן. ההצעה הזו תאפשר לאיראן לאיים על קיומה של ישראל. משטר שמחויב באופן מפורש, מוצהר, להשמדתה של ישראל, יוכל בתוך זמן קצר לפרוץ אל הפצצה, ותוך כמה שנים, לפתח נשק גרעיני בהיקף תעשייתי למימוש המטרה הזו. לא מדובר כאן במחלוקת אישית ביני לבין הנשיא אובמה, אני מעריך מאוד את תמיכתו של הנשיא בישראל בתחומים רבים, ובאותה מידה, אני בטוח שהנשיא מבין שהחובה העליונה שלי היא להבטיח את ביטחון ישראל.

"נתניהו אינו מייצג אותו" - קמפיין ה-J Street
"נתניהו אינו מייצג אותו" - קמפיין ה-J Street

"אני יוצא לארה"ב לא כי אני מחפש ומבקש עימות עם נשיא ארה"ב, אלא כי עליי למלא את חובתי לדבר בעניין שמאיים על קיומנו", אמר נתניהו. "אני מתכוון לדבר בנושא זה לפני תאריך היעד של ההסכם, ה- 24 במארס, ואני מתכוון לדבר בקונגרס, כי ייתכן שלקונגרס יהיה תפקיד חשוב ומשפיע על הסכם הגרעין עם איראן".

אך בארה"ב גוברת בינתיים הסערה סביב הגעתו הצפוייה של נתניהו לקונגרס. "שלושה מחברי בית הנבחרים החלו להפיץ עצומה בין חברי הקונגרס – ובה קראו ליו"ר, ג'ון ביינר, לדחות את נאומו של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס. השלושה מבקשים לדחות את הנאום עד אחרי הבחירות בישראל. בעצומה אומרים השלושה כי יו"ר בית הנבחרים ביינר מנצל מנהיג של מדינה זרה ככלי פוליטי נגד הנשיא אובמה.

המחאה התפשטה גם לקהילה היהודית בארה"ב. שדולת ה-J Street, המייצגת את האגף הליברלי ביהדות ארה"ב,  יזם עצומה אינטרנטית שבה נכתב: "ביום ראשון ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר כי ייצג את כל היהודים כשינאם בקונגרס בחודש הבא. הוא אמר כי הוא בא לוושינגטון 'לא רק כראש ממשלת ישראל, אלא כנציג העם היהודי כולו'. הוא נמצא בעיצומו של קמפיין בחירות קשוח, נאבק במנהיגי מפלגות אחרים על הזכות לייצג ישראלים – אבל אין ספק שהוא אינו יכול לטעון למנדט כלשהו לדבר עבור יהודים בארה"ב. הוסיפו את שמכם ועזרו לנו ליידע את השגריר שלו בוושינגטון, רון דרמר, שכיהודים אמריקאים, בנימין נתניהו אינו מייצג אתכם".

1 Comment

  1. גורן
    11 בפברואר 2015 @ 16:17

    אין ספק שהוא אינו יכול לטעון למנדט כלשהו לדבר עבור יהודים בארה"ב. אבל כאשר לאירן תהיה את הפצצה הגרענית אזי מה ייאמרו אותם ארגונים ליברלים ביהדות ארה"ב לא ידעו? לא שמענו ? הסכנה בגרעין אירני של מדינה פודנטליסטית איסלמית מדאיג את כל היהודים בישראל כוול את מפלגות השמאל הציוניות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן