Skip to content

מד"א יעניק מחסה לסוף השבוע הסוער לפליטים מגינת לווינסקי

לקראת סוף השבוע הסוער ניסו הפעילים מ"מרק לווינסקי" למצוא מחסה זמני לאלה שישנים בגינה, והצליחו לרתום לכך את מד"א, שיספק מחסה לסוף השבוע לכמאה פליטים מסודן ואריתריאה. בתוך שעות ספורות אירגנו אנשי מד"א עשרות מזרנים, שקי שינה, תנורים, מקלחות ושירותים כימיים, ביגוד ואוכל חם, והסבו את בניין ההנהלה למלון זמני עבור הפליטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת סוף השבוע הסוער ניסו הפעילים מ"מרק לווינסקי" למצוא מחסה זמני לאלה שישנים בגינה, והצליחו לרתום לכך את מד"א,  שיספק מחסה לסוף השבוע לכמאה פליטים מסודן ואריתריאה. בתוך שעות ספורות אירגנו אנשי מד"א עשרות מזרנים, שקי שינה, תנורים, מקלחות ושירותים כימיים, ביגוד ואוכל חם, והסבו את בניין ההנהלה למלון זמני עבור הפליטים

מאת שרון ליבנה

איש מד"א מעניק לחוסה מגבות ומצעים (צילום רועי אנגל דוברות מד"א)
איש מד"א מעניק לחוסה ציוד בסיסי, מגבות, ביגוד ושק שינה (צילום רועי אנגל דוברות מד"א)

לפני כחודש קפא למוות דר רחוב בנווה שאנן בתל אביב. מאז החלה להתעורר מודעות בציבור הרחב למצבם הקשה של כמאתיים אנשים מחוסרי בית, הגרים באזור וישנים בחוץ, בקור ובגשם. רובם המוחלט הם מבקשי מקלט מאריתריאה ומחבל דרפור שבסודן. מאחר שמדינת ישראל אינה מעניקה להם מעמד ואף לא רישיון עבודה, הם אינם מסוגלים לפרנס את עצמם.

אולם הכנסים היה לחדר מיטות (צילום: רפי מיכאלי)

למאמצים של ארגונים המסייעים לפליטים, כגון "בני דרפור", "אמנסטי" ואס"ף, נוספו במהלך החודש יוזמות מקומיות. כך לדוגמה, הקימו כמה תושבים את קבוצת "מרק לווינסקי", שדואגת בחודש האחרון למזון ולשמיכות לאותם מבקשי מקלט המתגוררים בגינה ולדרי רחוב אחרים שמגיעים לאכול מנה חמה.

בנעלי מד"א (צילום: רפי מיכאלי)
בנעלי מד"א (צילום: רפי מיכאלי)

לקראת סוף השבוע הסוער ניסו הפעילים ממרק לווינסקי למצוא מחסה זמני לאלה הישנים בגינת לווינסקי, והצליחו לרתום לכך את מד"א. הנהלת מד"א תספק מחסה למשך סוף השבוע לכמאה פליטי סודן ואריתריאה. בתוך שעות ספורות אירגנו עובדי ומתנדבי מד"א עשרות מזרנים, שקי שינה, תנורי חימום, מקלחות ושירותים כימיים, ביגוד ואוכל חם, והסבו את בניין ההנהלה למלון זמני עבור הפליטים.

"כל מי שנמצא בלילות הקרים והסוערים ללא חימום והגנה ראויה מסכן את חייו", מסביר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "כארגון ההצלה הלאומי של ישראל ולאור היותנו חברים בארגון הצלב האדום הבינ"ל, מד"א עוסק בפעילות הומניטרית לאורך כל השנה. לא יכולנו להישאר אדישים מול הסכנה האמיתית האורבת לבריאותם של אותם פליטים, הנאלצים להתגורר ברחובות בקור הזה".

בהודעת דוברות מד"א נכתב בין השאר: "בין הפליטים ישנם פצועים בעלי פציעות ירי ישנות, חבלות בגפיים ובגב ועוד. במהלך סוף השבוע יבוצעו לפליטים מסדרי חולים ולכל אחד מהם ייפתח גיליון רפואי לצורך מעקב בהמשך. החולים יבוצעו ע"י רופאים ופראמדיקים של מד"א ולכל פליט יינתן סיוע רפואי ראשוני, תרופות ואף הפנייה ופינוי לבתי החולים על פי הצורך."

רגע של רגיעה (צילום: רפי מיכאלי)

התגייסות מד"א משמחת, אך גם חושפת את המחדל המתמשך של רשויות המדינה בנוגע לטיפול במבקשי מקלט. בארגון אס"ף, המסייע לפליטים, מספרים כי הבעיה אינה חדשה וכי עד היום טיפלו במאות מקרים של אנשים הזקוקים לטיפול רפואי או באנשים ששוחררו מאשפוז לפני שתהליך החלמתם הושלם. מאחר שמבקשי המקלט, המבקשים להכיר בהם כפליטים, אינם זוכים למעמד, הם למעשה משוללי זכויות בסיס ואינם יכולים לפנות לשירותי הבריאות והרווחה במקרה הצורך.

אורית מרום מאס"ף, ארגון סיוע לפליטים: "כל הכבוד לאזרחים פרטיים ולמד"א שמושיטים עזרה לאנשים שהממשלה מפקירה. יש לקוות כי הסיוע והרצון הטוב לא ייפסקו עם חלוף הסערה. אנשים אינם צריכים להתגורר ברחוב, גם אם מזג האוויר נעים; רשויות המדינה צריכות להעניק לאנשים את היכולת לעמוד על הרגליים ולפרנס את עצמם בכבוד, בלי להיזדקק לנדבה. מבקשי המקלט מאריתריאה ומסודן, שאי אפשר לגרשם, צריכים להיות מוכרים כפליטים ולקבל זכויות חברתיות בסיסיות כמו בכל מדינה מתוקנת."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן