Skip to content

אל על מוכרת מנועים ואחר כך חוכרת אותם תמורת 9 מיליון דולר

אל על מוכרת מנועים ואחר כך חוכרת אותם תמורת 9 מיליון דולר במטרה לשפר את תזרים המזומנים הנוכחי, מכרה אל על החודש לחברה בינלאומית שני מנועים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אל על מוכרת מנועים ואחר כך חוכרת אותם תמורת 9 מיליון דולר במטרה לשפר את תזרים המזומנים הנוכחי, מכרה אל על החודש לחברה בינלאומית שני מנועים

מאת עמי אטינגר 

במטרה לשפר את תזרים המזומנים הנוכחי, מכרה אל על החודש לחברה בינלאומית שני מנועים מסוג CFM 56-7B, משנות ייצור 1998 ו- 2000 וחכרה אותם בחזרה. בגין ביצוע העסקה, צפויה החברה לרשום רווח הון, בסכום של כ-9 מיליון דולר, בדוחות הכספיים שלה ברבעון הראשון לשנת 2012.

כך דיווחה החברה בהודעתה לבורסה. יחד עם זאת, צפויה החברה לרשום הוצאה בסדר גודל דומה במשך 2012 כתוצאה מיישום פעולות להוצאת ציוד טיסה ישן, חלפים ועודפי ציוד. "נכון למועד זה, לא ידועים סכומי ההוצאה המדויקים, בין השאר משום שהעסקאות נמצאות עדיין בבחינה וטרם גובשו באופן מחייב", ציינה החברה בהודעתה. 

לדברי החברה, עסקה זו בוצעה כחלק ממדיניות החברה לביצוע סדר הגיוני יותר בצי המטוסים ומלאי ציוד טיסה אשר בבעלותה, באופן אשר יבטיח את מועד הוצאתם משירות בעתיד. כמו כן נועדה העסקה לשפר את תזרים המזומנים של החברה בעיתוי הנוכחי. כאמור, אל על חכרה בחזרה את המנועים שמכרה. התשלומים החודשיים למחכירה כוללים את דמי החכירה החודשיים לרבות הפקדת רזרבות לשיפוץ בגין פעילות המנועים בתקופת החכירה, בהתאם לנדרש על פי הסכם החכירה, אשר יחדיו מהווים כ- 0.75%-1.2% מהתמורה. לאל על הוענקה אופציה להארכת תקופת החכירה בשתי תקופות הארכה נוספות, בנות שלוש שנים ושנתיים בהתאמה, בהתאם לתנאי השוק במועד ההארכה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן