Skip to content

העליון : לישראל ביתנו מותר לחלק את גיליונות CHARLIE HEBDO

בית המשפט העליון התיר בוקר למפלגתו של ליברמן לחלק את גיליונות המגזין הצרפתי כפי שתכננו לעשות כך. ברוב של שני שופטים מול נשיאת העליון שנותרה במיעוט, הפך בית המשפט את החלטת השופט סאלים ג'ובראן יו"ר וועדת הבחירות המרכזית שנענה לעתירתו של אחמד טיבי ואסר על החלוקה. הרשימה המשותפת הודיעה כי אינה מסכימה עם ההחלטה ותעתור […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון, פסק הבוקר (רביעי) כי במסגרת תעמולת הבחירות, רשאית תנועת "ישראל ביתנו", בראשות ח"כ אביגדור ליברמן, לחלק את גיליונות המגזין הצרפתי “Charlie Hebdo” שיצאו במיוחד לאחר הטבח שנערך במערכת העיתון על ידי טרוריסטים אסלאמיים. 2 שופטי בית המשפט, נועם רוזנברג ואסתר חיות שתמכה בפסיקתו של רוזנברג, הכריעו כי אין לראות בחלוקת העיתון כמתנת בחירות וכי קביעת יושב ראש וועדת הבחירות המרכזית , השופט סלים ג'ובראן שגה בקביעתו כי יש לאסור חולקת העיתון בחינם על ידי נציגי "ישראל ביתנו", מחשש לשוחד בחירות וגם היות והיא פוגעת בחופש הביטוי. השניים הכריעו בניגוד לחוות דעתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור שביקשה להשאיר את פסק דינו של ג'ובראן על כנה ולאסור את הפצת העיתון בידי המפלגה.

"גם אני שארלי הבדו", שער הגיליון המיוחד של Charlie Hebdo
"גם אני שארלי הבדו", שער הגיליון המיוחד של Charlie Hebdo

בתחילת החודש (פברואר), ניתן צו המניעה האוסר על "ישראל ביתנו" להפיץ עותקים מגיליון מיוחד שהוציא המגזין הצרפתי לאחר רציחת 10 עיתונאים ושני שוטרים כששני מחבלים פעילי דעאש, פרצו למערכת העיתון.
הגיליון שיצא לאור כשבוע לאחר הטבח הציג בראש הגיליון איור ובו דמותו של הנביא מוחמד כשהוא מזיל דמעה ובידו שלט האומר “Je suis Charlie” , גם אני שארלי. בעקבות הוצאת הגיליון המיוחד התעורר כבעולם גל הזמנות ענק לגיליון זה ורשת סטימצקי הודיעה כי היא תפיץ את הגיליון המיוחד בחנויותיה.
הרשימה הערבית המשותפת בראשות ח"כ אחמד טיבי פנתה במכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה שיפעל למניעת הפצת הגיליון. ח"כ מחמוד גנאים, מספר שתיים ברשימה לכנסת, הסביר לכלי התקשורת בישראל ש"מדובר בצעד מאוד מסוכן וטיפשי.. הפצת המגזין תפגע ברגשותיהם של המוסלמים במדינה ובעולם כולו ואף אחד לא יכול לדמיין את התוצאות", זאת ועוד: "פרסום גיליון שארלי הבדו יוביל להידרדרות ביטחונית ולתגובות קשות במגזר הערבי", הזהיר גנאים. "עלינו לזכור שאנו נמצאים בתקופה קשה שבמהלכה רק בשבוע שעבר נהרגו שניים מבני המגזר ברהט". הוא הסביר ואמר, כי הוא "מקווה שכפי ששמעתי סטימצקי נסוגה מההחלטה להפיץ את הגיליון ממנו עולה שהחברה שמאחוריה הממשלה ומאחוריה היהודים כולם מבקשים לפגוע בנביא מוחמד ובאסלאם".
נותרה בדעת מיעוט - נשיאת העליון מרים נאור (צילום: יח"צ)
נותרה בדעת מיעוט - נשיאת העליון מרים נאור (צילום: יח"צ)

לבסוף החליטה רשת סטימצקי לחזור בה מכוונתה להפיץ את הגיליון בחנויותיה והודיעה כי ניתן יהיה לרכשו באמצעות אתר האינטרנט של הרשת. כשהדבר נודע ל ח"כ ליברמן, החליט האחרון לרכוש כמות גיליונות מטעם מפלגתו ולחלקם בחינם לכל החפץ בכך. כשנודע הדבר לטיבי וחברי הרשימה המשותפת, עתרו לוועדת הבחירות המרכזית וטענו כי היות ובכוונת ישראל ביתנו לחלק עותקים אלו בתוך עטיפה שבה יכתב: "אחמד טיבי לא רוצה שתראו את זה. אחמד טיבי גם לא מכיר בישראל כמדינה יהודית. אנחנו כן. ניירות לא הורגים. טרור כן. תכל'ס ליברמן. ישראל ביתנו". עוד נטען כי על העטיפה נכתבו גם בכתב קטן הסברים על אודות הגיליון ואירוע הטרור המדובר, ועוד נכתב: "ח"כ מחמוד גנאים מהרשימה הערבית המאוחדת איים על ראש הממשלה שהפצת העיתון בישראל תפגע ברגשותיהם של המוסלמים"; "אף אחד לא יכול לדמיין את התוצאות"; "אנחנו פה כדי להגיד לגנאים וחבריו: אנחנו לא ניכנע לאלימות, אנחנו לא נכנעים לטרור". לטענתם מדובר במתנה אסורה על פי חוק וכי מדובר באקט מתסיס".
כאמור, היום התיר בית המשפט את הפצת הגיליונות ובישראל ביתנו ברכו על כך.
עור הדין אוסאמה סעדי, מספר 12 ברשימה המשותפת לכנסת שייצג את הרשימה בבית המשפט העליון, הגיב להחלטה ואמר כי הרשימה המשותפת חושבת כי טעו שני השופטים בהחלטה להפוך על פיה את החלטת השופט ג'ובראן, בניגוד לחוות דעתה של השופטת מרים נאור, נשיאת העליון, וכי הרשימה תעתור לעליון בהרכב מיוחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן