Skip to content

סכנת בטיחות: מסמרות אלומיניום לא עומדות בעומס במטוס איירבס A380

מסמרות אלומיניום לא עומדות בתנאי תקן העומס הקיצוני הנדרש * החברות המפעילות את המטוס, יאלצו להחליף את המסמרות במסמרות טיטניום חזקות יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מסמרות אלומיניום לא עומדות בתנאי תקן העומס הקיצוני הנדרש * החברות המפעילות את המטוס, יאלצו להחליף למסמרות טיטניום חזקות יותר, שכן מסמרות האלומיניום עומדים בעומס מוגבל

מאת עמי אטינגר

איירבס A340. מסמרות האלומיניום עומדים בעומס מוגבל
איירבס A340. מסמרות האלומיניום עומדים בעומס מוגבל

פחות מחודש אחרי שאיירבס נאלצה לתקן סדקים שהתגלו בכנפי מטוס הדגל של A380 "הסופר-ג'מבו", הורתה רשות בטיחות התעופה האירופית (EASA – European aviation safety authorities) להחליף כמה מסמרות אלומיניום בגוף המטוס במסמרות חזקות יותר, העשויות טיטניום. כך דיווחה רשת בלומברג. למסמרות האלה אין כל קשר לסדקים הדקיקים שהתגלו בכנפיים של A380.

על פי ההנחיה הבטיחותית המחייבת של EASA מתברר, כי ששה מסמרות אלומיניום, המחברות את גוף המטוס לקורות אופקיות, ולחתיכות מתכת נוקשות המהודקות אליו, לא עומדות בדרישות הרישוי. המסמרות האלה מסוגלות לעמוד בעומס מוגבל, שנלקח בחשבון בעת התכנון ובהתעייפות החומר, אבל, בדיקה גילתה, כי הן אינן מסוגלות לעמוד בעומס הקיצוני, שנקבע בתקן והיכול להתרחש בזמן אמת.

 

עלולה להיות השפעה על שלימות מבנה המטוס

ב-EASA הדגישו כי "המצב הזה, אם לא יתוקן, יכול לגרום במקרה של שחרור לחץ מהיר לאובדן כיפת המכ"ם, ולהשפיע לרעה על שלימות המבנה של המטוס". לכן הונחו חברות התעופה המפעילות את מטוס A380 להחליף את מסמרות האלומיניום בתוך שמונה חודשים.

את מטוס איירבס A380 מפעילות החברות קוואנטס האוסטרלית, אייר פראנס הצרפתית, אמירייטס של איחוד האמירויות, לופטהנזה הגרמנית, צ'יינה סאווס הסינית וקוריאן הדרום קוריאנית. למטוס יש צבר הזמנות של כ-150 מטוסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן