Skip to content

סערה בימין עקב הגילויים על ויתורי נתניהו לפלסטינים

בנט בפנייה דרמטית למצביעיו הפוטנציאליים: "עזבו שטויות עכשיו. הכל יעוף ברוח כאשר דחפורים יעלו על עופרה ועלי, וכאשר יעבירו את קריית ארבע לריבונות פלסטינית". ובינתיים, סקר מעריב מהבוקר מגלה כי למרות נאומו של נתניהו בקונגרס, המחנה הציוני מוביל עם 24 מנדטים על פני הליכוד שמקבל בסקר רק 22 מנדטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שהליכוד הצליח, זמנית, לבלום את התדרדרותו בסקרים – מתחדש הדימום במספר המנדטים שלו. סקר מעריב מהבוקר מגלה, כי למרות למרות נאומו של נתניהו בקונגרס, המחנה הציוני מוביל עם 24 מנדטים על פני הליכוד שמקבל בסקר רק 22 מנדטים.

על פי הסקר הרשימה הערבית המשותפת נשארת עם 13 מנדטים, יש עתיד מתחזקת בסקר ל-13 מנדטים, הבית היהודי עולה במנדט ל-12. כחלון ודרעי דורכים במקום: 8 מנדטים לכחלון ו-7 מנדטים לדרעי.

פתח את הדלת לחזרה של ישראל לקווי 67? בנימין נתניהו (צילום: דן בר דוב)
פתח את הדלת לחזרה של ישראל לקווי 67? בנימין נתניהו (צילום: דן בר דוב)

עפ"י הסקר, ישראל ביתנו של ליברמן נשארת עם 5 מנדטים, מרצ של זהבה גלאון מתאוששת מעט עם 6 מנדטים השבוע, לעומת 5 בשבוע שעבר. יהדות התורה עם 6 מנדטים ואלי ישי עדיין תקוע באזור הסכנה עם 4 מנדטים.

סקר רשת ב', בביצוע מכון רפי סמית, מצביע לעומת זאת על שיוויון בין המחנה הציוני והליכוד – 23 מנדטים. הרשימה המשותפת של המפלגות הערביות מקבלת 13 מנדטים והיא תהיה המפלגה השלישית בגודלה. הבית היהודי ויש עתיד מקבלות כל אחת 12 מנדטים. ש"ס תקבל 9 מנדטים, כולנו – 8, ויהדות התורה 6. ישראל ביתנו ומרצ יקבלו 5 מנדטים כל אחת. יחד בראשות אלי ישי מקבלת, על פי הסקר, 4 מנדטים, והיא מתנדנדת סביב אחוז החסימה.

ובינתיים, סערה בימין עקב גילויי העיתונאי נחום ברנע על ויתורי נתניהו במו"מ עם הפלסטינים. העיתונאי נחום ברנע חשף היום כי ראש הממשלה, שמזהיר היום מוויתורים של השמאל, שלח בקדנציה הקודמת שלו את איש סודו, עו"ד יצחק מולכו, לשיחות חשאיות עם מקורבו של אבו־מאזן, חוסיין אגהא.

עפ"י החשיפה, נתניהו פתח למעשה – במסמך שקרוי: "הצעה למסמך עקרונות לגבי מצב הקבע" – את הדלת לחזרה של ישראל לקווי 67', עם חילופי שטחים על בסיס של מטר תמורת מטר. עוד משתמעת מן המסמך הכרה מסוימת בשאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים במזרח ירושלים. כמו כן, לפי המסמך יהיה לפלסטינים מאחז בבקעת הירדן. המסמך גם פותח אפשרות לחזרה של פליטים לישראל על בסיס אינדיבידואלי, לפינוי מתנחלים מהגדה ולהישארות של חלק מההתנחלויות ותושביהן תחת שלטון פלסטין.

יו"ר "הבית היהודי", השר נפתלי בנט, הגיב בפנייה דרמטית, כמעט בתחינה, אל מצביעיו הפוטנציאליים, "לחזור הביתה", בהזהירו מאסון הממשמש ובא. "אני כותב כרגע מתוך תחושת דחיפות", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. "אנו חייבים לעורר את הציבור למנוע אסון לישראל. אהיה הכי ברור בעולם: בשנתיים הקרובות יופעלו על ישראל לחצים חסרי תקדים למסור את יהודה ושומרון לערבים ולהקים בהם מדינה פלסטינית. בלי בית יהודי גדול, האסון הזה יקרה. לא יהיה מי שיעצור זאת.

"אף אחד אחר לא יילחם נגד אסון חלוקת הארץ". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן-חמו)
"אף אחד אחר לא יילחם נגד אסון חלוקת הארץ". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן-חמו)

"האירופאים ממתינים ומתכוננים. כך גם ארצות הברית", כתב בנט. "המסמך שפורסם הבוקר הוא אמיתי. עזבו כרגע את המניעים של מי שפרסם אותו. העובדות הם נכונות. זה כבר פורסם בעבר גם במקור ראשון, ערוץ 7 ועוד כלי תקשורת, ואני מכיר את העובדות גם דרך ערוצים דיפלומטיים".

בהמשך דבריו טען בנט כי ראש הממשלה נתניהו, תחת לחץ כבד של הממשל, הגיש הצעה לאבו מאזן שעיקריה: חזרה לקווי 67 עם חילופי שטחים, דחיית נושא ירושלים והפליטים להמשך, ישובים יהודים לא ייהרסו אלא יועברו לריבונות פלסטינית, או יתפנו בהסכמה עם פיצויים.

"תבינו", כתב בנט, "כולם, כל המפלגות נשברו, ותומכות בהקמת מדינה פלסטינית. לא תמיד מרצון או אהבה, אלא תחת לחץ כבד של השמאל ושל העולם. רק בית יהודי גדול יוכל למנוע זאת. אסביר: היכולת שלי למנוע פעולת ממשלה כלשהי נובעת מגודל המפלגה. למשל, הצלחתי למנוע את שחרור המחבלים הישראליים בכך שאיימתי שאפרוש מהממשלה. פרישה של 12 מנדטים מממשלה של 66 ח"כים היתה מפילה אותה – וכך מנעתי זאת.

"לכן יש הבדל עצום בין 11 מנדטים ל16 מנדטים. לו היו לנו 4 מנדטים לא הייתי יכול להציב את האולטימטום שהצבתי", כתב בנט. "אם נהיה קטנים, אוכל למחות, אוכל לצעוק, אוכל להתראיין–אך לא אוכל למנוע את האסון. אז עזבו שטויות עכשיו. עזבו את פרשת אוחנה. עזבו סיפורי 'הר המור'. עזבו שאני לייט מדי או דוס מדי. הכל שטויות. הכל יעוף ברוח כאשר דחפורים יעלו על עופרה ועלי, וכאשר יעבירו את קריית ארבע לריבונות פלסטינית.

"שגינו. שגיתי אני. עוד אשגה"

"כאשר יחפרו מנהרות טרור מהריסות בית אריה לשוהם, אף אחד לא יתעניין בכך שמינינו רב ראשי ציוני לירושלים ולירוחם, ושלא הצלחנו עם רב ראשי לישראל", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. "כאשר יעופו רקטות ממעלה שומרון לנתניה, לא יזכרו שאינני מתייעץ מספיק עם רבנים או שאני מתייעץ אתם יותר מדי. כאשר תראו בחדשות 2 את גדודי החיילים, במדים כהים מיוחדים, הנשלחים להעמיס יהודים מחברון ובקעת הירדן על אוטובוסים, לא תזכרו שאלי ישי רב עם דרעי, ומי יותר נאמן ל'מרן'. היינו שם לפני 9 שנים. האסון הבא מתדפק על דלתנו, ואפשר למנוע אותו! זה תלוי בנו.

"אל תחפשו אותנו בקטנות. אף מפלגה לא עונה על 100% מהדרישות של כל בן אדם. שגינו. שגיתי אני. עוד אשגה. ככה זה כשעושים. תמיד כוונותיי אמיתיות. זאת אבטיח. אבל אף אחד אחר לא ידאג לזהות היהודית של מדינת ישראל. אף אחד אחר לא יילחם נגד אסון חלוקת הארץ והעברת ישובים ישראלים לריבונות פלסטינית. אף אחד אחר לא יילחם כאריה כדי למנוע את מנהרות הטרור הבאות. אף אחד אחר לא יילחם נגד העריצות המשפטית שפוגעת אנושות במדינה שלנו.

ליברמן: "חזרה על שגיאות ההתנתקות" (צילום: רפי מיכאלי)
ליברמן: "חזרה על שגיאות ההתנתקות" (צילום: רפי מיכאלי)

"לכן אני מבקש, למען עם ישראל: בעשרת הימים שנותרו, תרימו טלפונים, תשכנעו את אמא ואת אבא, את החיילים במחלקה, את החברים בעבודה – לתמוך בבית היהודי! להביא לנו 'הר' של מנדטים. המון מנדטים. זו משימה לאומית מרכזית. הבחירות אינם משחק. הם חיינו. אין לנו בית אחר".

שר הבינוי אורי אריאל אמר בתגובה למסמך הוויתורים: "עכשיו כבר ברור לכולם שרק הבית היהודי נאמנה באמת לארץ ישראל והיחידה שתמנע מהלכים מדיניים מסוכנים וחסרי אחריות. הליכוד גירש יהודים מביתם בעבר ובממשלת אחדות ביחד עם ציפי ובוז׳י הוא יכול לעשות זאת שוב. הגיע הזמן להפסיק להמר על ביטחון אזרחי ישראל עם תוכניות נסיגה וויתורים מבית היוצר של השמאל, ולשמור על ביטחון אזרחי ישראל. אשליות השלום של השמאל רק מרחיקות את הסיכוי להגיע לשלום ומולידות עוד ועוד טרור ערבי רצחני".

"שגיאות קשות ללא הפקת לקחים"

יו״ר ״ישראל ביתנו״, שר החוץ אביגדור ליברמן, הגיב על חשיפת המסמך: ״לו היה מגיע המסמך הזה לממשלה, 'ישראל ביתנו' היתה מתנגדת לו באופן נחרץ. זו חזרה על השגיאות הקשות שנעשו בהתנתקות ללא שום הפקת לקחים וללא השגת שום יתרונות לישראל. המסמך הזה אינו פותר את הבעיות הקשות שאיתן מתמודדת ישראל: הצורך לסיים את שלטון הטרור של החמאס בעזה ואת סוגיית ערביי ישראל. הסכם כזה שייחתם עם הפלסטינים בלבד נשען על הקנה הרצוץ של אבו מאזן, שכבר הוכח שאינו בר-שיח רציני. רק הסכם אזורי כולל שיפתור את כל הסוגיות, לרבות נורמאליזציה מלאה של יחסי ישראל עם מדינות ערב המתונות, הפלת שלטון החמאס וחילופי שטחים ואוכלוסיות של ערביי ישראל יכול להביא לישראל ביטחון ושקט".

בליכוד הכחישו באופן גורף את הפרסום של נחום ברנע: "הפרסום הוא גיבוב של שטויות", נאמר בתגובה. "מדובר בטיוטה להצעה אמריקנית שנתניהו מעולם לא הסכים לה. מהיום הראשון למשא ומתן הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא מתנגד בתקיפות לחלוקת ירושלים, לחזרה לגבולות 67׳ ולזכות השיבה וכי הוא עומד על כך שישראל תישאר בבקעה. אלו היו ונשארו עמדותיו התקיפות של ראש הממשלה.

"לראייה", נאמר בתגובת הליכוד: "בניגוד גמור לפרסום המופרך, ובניגוד גמור לעמדת ציפי לבני שגינתה את הבנייה בשכונות היהודיות בירושלים – בזמן המשא ומתן ובמהלך שש השנים האחרונות בנו, תיכננו ואישרו ממשלות נתניהו אלפי יחידות דיור חדשות בירושלים, בבקעה וביהודה ושומרון. רק ממשלת ליכוד לאומית בראשות נתניהו תשמור על ירושלים מאוחדת לנצח, תמנע הקמת מדינת טרור שנייה ליד תל אביב ושדה התעופה בן גוריון ותעמוד בלחצים הבינלאומיים – כפי שראש הממשלה עשה בפועל במשך שש שנים".

עוד אומרים בליכוד כי "אם כתוצאה מפרסומים מעוותים ומגמתיים אלה הליכוד לא יהיה מספיק גדול, ומפלגת העבודה תקבל יותר מנדטים, תקום ממשלת ויתורים ונסיגות של השמאל בראשות ציפי ובוז'י ובתמיכת הרשימה הערבית המשותפת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן