Skip to content

חוקרי תאונות אוויר ראשיים מאירופה יקיימו מפגש מקצועי בישראל

הקבוצה החליטה לאחרונה לפעול ולממש יכולת מעשית להעמיד חוקרים בעלי ידע וניסיון, משאבים ואמצעים דרושים למדינה, שתצטרך להתמודד עם חקירה של מקרה אסון תעופתי שיקרה בשטחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

הקבוצה החליטה לאחרונה לפעול ולממש יכולת מעשית להעמיד חוקרים בעלי ידע וניסיון, משאבים ואמצעים דרושים למדינה, שתצטרך להתמודד עם חקירה של מקרה אסון תעופתי שיקרה בשטחה

מאת עמי אטינגר

קבוצת חוקרי תאונות אוויר ראשיים, השייכת לארגון "ועידת התעופה האזרחית האירופית" (ECAC – European Civil Aviation Conference), תקיים מפגש מקצועי בחודש יוני הקרוב בתל אביב. כך סוכם בין ראשי קבוצת החוקרים האירופית לבין יצחק רז, החוקר הראשי של ישראל.

קיום מפגש אסיפת החוקרים הראשיים של אירופה בישראל היא עדות להערכה הרבה שיש לחוקרים המומחים האירופים למשרד החוקר הראשי הישראלי, לחשיבותו ותרומתו להשגת יעדיהם.

משרד התחבורה, הרואה את חשיבות המפגש בישראל, יפעל לקיומו המוצלח והפורה של המפגש.

 

ישראל צורפה כמשקיפה לפני שנה

בארגון "ועידת התעופה האירופית" רשומות היום 45 מדינות-חברות, כולן, על פי תקנון הארגון, הן מדינות אירופיות. קבוצת החוקרים הראשיים בארגון הוקמה בשנת 1991 והיא מונה כיום, פרט לנציגי 45 המדינות החברות, חמש מדינות משקיפות: ארה"ב, קנדה, ברזיל, סינגפור וישראל, אשר הצטרפה לקבוצה רק לפני שנה.

למפגשי הקבוצה מוזמנים גם נציגים מארגוני התעופה הבינלאומית המובילים, כמו: ארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO), ארגון פיקוח הטיסה האירופי (יורוקונטרול), ארגון חברות התעופה (IATA), ארגון הטייסים IFALFA)) יצרנית המטוסים האירופית (AIRBUS) ועוד.

הקבוצה מקיימת, בדרך כלל, שני מפגשים בשנה, המתקיימים כל פעם במדינה אחרת. המפגש ה-37 הקרוב, יהיה הראשון שמתוכנן להתבצע במדינה שאינה מדינה-חברה, קרי מחוץ לאירופה.

קבוצת החוקרים האירופית נחשבת חזקה מאוד. לא רק בארגון "ועידת התעופה האזרחית האירופית" אלא גם מול קבוצות אזוריות דומות בעולם. השפעתה על התקינה המקצועית התעופתית גדולה, כמו גם בתחומים נוספים.

מלבד המפגשים החצי-שנתיים של אסיפת החוקרים הראשיים פועלות בה גם קבוצות עבודה לבדיקה, ניתוח וקביעת עמדה מוסכמת, בנושאים שנקבעו במפגשיה. עבודות אלו עומדות לשירותן של המדינות האירופיות, לשירות הארגון הבינלאומי ICAO ולשאר המדינות.

אחת המטרות העיקריות והחשובות של קבוצת החוקרים האירופית, היא לפעול במשותף לקידום בטיחות התעופה ולסייע הדדית בתחקור אירועי בטיחות, בדגש לחקירה של אסונות תעופתיים.

הקבוצה החליטה לאחרונה לפעול ולממש יכולת מעשית להעמיד חוקרים בעלי ידע וניסיון, משאבים ואמצעים דרושים למדינה שתצטרך להתמודד עם חקירה של אסון תעופתי, שיתרחש בשטחה.

עתה בודק ארגון "ועידת התעופה האזרחית האירופית" את האפשרויות והמשמעויות של צרוף 12 מדינות אזוריות, שאינן מדינות אירופיות, ביניהן ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן