Skip to content

חשש לפגיעה נוספת בתיירות לדרום

חושש משרד התיירות בעקבות השביתה הצפויה מחר בדרום, שמארגנת ההסתדרות. שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו קרא, בלי לפגוע בחשיבות המאבק, להימנע מהשבתת התחבורה הציבורית ושדה התעופה באילת, שיהוו, לדבריו, מכה נוספת לדרום כולו ולאילת בפרט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התיירות מתריע כי השביתה, הצפויה להיכנס לתוקפה החל ממחר, שאותה מארגנת ההסתדרות, ואשר כוללת, על פי התכנון את נמל התעופה באילת ואת חברת התחבורה – אגד, עלולה לפגוע בתיירות לדרום.

התיירות באילת ספגה כבר פגיעות כלכליות מצוק איתן ומעצירת התנועה מרוסיה
התיירות באילת ספגה כבר פגיעות כלכליות מצוק איתן ומעצירת התנועה מרוסיה

עסקי התיירות ספגו כבר פגיעה

עסקי התיירות בדרום ספגו פגיעה כלכלית קשה בעקבות מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון גם בתיירות הנכנסת וגם בתיירות פנים. זאת מאחר שחודשי הקיץ מהווים תקופת שיא בתיירות בישראל ובהם מתקבל חלק ניכר מההכנסה השנתית של הענפים השונים בתעשיית התיירות. בנוסף המשבר הכלכלי ברוסיה, מדינת המקור השנייה בגדולה בתיירות הנכנסת לישראל, הוביל לירידה משמעותית בהגעת תיירים לאילת ולים המלח, שניים ממקודי התיירות המרכזיים בישראל.

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "ענפי התיירות בדרום עודם מתאוששים מנזקי צוק איתן ואילת מתמודדת עם פגיעה קשה בתיירות הנכנסת מרוסיה בשל משבר הרובל. אנו מכירים בחשיבות המאבק, אך קוראים להימנע מהשבתת התחבורה הציבורית ושדה התעופה באילת, שיהוו מכה נוספת לדרום כולו ולאילת בפרט".

פוטנציאל לפיתוח עסקי תיירות בדרום

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי אומר כי בדרום יש פוטנציאל תעסוקתי גדול לפיתוח עסקים קטנים בתיירות, שמביאים לשיקום כלכלי של אזורים עם מצוקת אבטלה. המשרד מפתח את 'ארץ הדרום' המציעה ספורט אתגרי, את שביל ישראל לאופניים המקשר בין מצפה רמון לאילת לאורך נוף של טבע מדברי, מזג אויר נוח כל השנה ושקט בטחוני – שעם מיתוג נכון יכולה להוות עבור האזור את מה שהסקי מהווה עבור תיירות החורף באירופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן