Skip to content

נתניהו בכיכר: יש סכנה ברורה ומיידית שתקום ממשלת שמאל

כ-20 אלף איש בהפגנת הימין בכיכר רבין הקשיבו לנואמים. נתניהו לצדה של דניאלה וויס קרא לכחלון לחבור לליכוד ולקבל את האוצר. בנט הופיע עם גיטרה וקרא לציבור לשיר איתו. אורי אריאל הבטיח לבנות יותר בשטחים. המארגנים: ההבטחות ל- 50 אלף משתתפים ויותר, נחלו אכזבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בין 10 אלפים ל-13 אלף בני אדם גדשו את כיכר רבין בהפגנת הימין שבאה בתגובה לעצרת עשרות האלפים של תומכי המחנה הציוני שנערכה בשבת שעברה באותה כיכר. תקוות הימין לעצרת שתתקרב ל-60 אלף איש נכשלה. נפתלי בנט שעלה לנאום לאחר ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים בעקיפין את הנושא במחנה השמאל. הוא סיפר לקהל כי מחנה השמאל ביקש למנוע את העצרת ולכן היום הודיע השופט סאלים ג'וברן, יו"ר וועדת הבחירות כי העצרת מותרת, מופע אומנים לא. הופעתו של האומן אמיר בן עיון שהיה אמור להופיע בעצרת הימין נמנעה לאחר שג'ובראן קבע כי היות והעצרת פוליטית ופוליטיקאים יופיעו בה, הרי שאסור להשתמש בכספי ציבור להופעות אומנים. האומנית הבינלאומית אחינועם ניני שהייתה אמור להשתתף בעצרת הקודמת בשבת האחרונה שבכיכר. סיפרה הערב כי הופעתה נמנעה באותה עצרת מסיבות זהות. בנט החליט לשיר את ירושלים של זהב וניסה לשתף את הקהל שברובו לא נענה לשירה בציבור. גם נתניהו וגם בנט האשימו בגלוי את התקשורת הישראלית שהחליטה לעצור מביבי לענות לשלטון. "לא משנה מה עשיתי", התלונן ראש ההמשלה. הם (התקשורת) רוצים "רק לא ביבי".

נתניהו לצד דניאלה וייס (צילום מסך)
נתניהו לצד דניאלה וייס (צילום מסך)

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

אין אומנים - בנט מופיע (צילום: סוכנות תצפית)
אין אומנים - בנט מופיע (צילום: סוכנות תצפית)

נתניהו: אנו בסכנה אבל ניתן להשיג את השמאל ולהשוות מנדטים

קודם לכן נאם נתניהו שהתמקד בתקיפת המחנה הציוני כשהוא מקפיד לקרא למחנה הציוני, "מפלגת העבודה" ולמועמד לראשות הממשלה צחק (בוז'י) הרצוג, רק בוז'י. נתניהו עלה לבמה במאמץ גדול להסיט קולות ממפלגות הימין בכל והבית היהודי בפרט לליכוד. הוא הסביר כי "הבית היהודי יהיה שותף בכיר בממשלה שאקים". נתניהו הסביר לקהל כי קיימת סכנה גדולה שבמידה ולא ייווצר גוש ימין סביב ליכוד עם מנדטים שווים למנדטים של המחנה הציוני. "יש סכנה אמיתית שהטלת הממשלה תוטל על המפלגה בעל מספר המנדטים הגדול ביותר", הסביר ראש הממשלה המודאג וציין כי "צריך 61 ח"כים שימליצו לנשיא על הקמת ממשלת הליכוד ובינתיים אין לנו רוב כזה". נתניהו קרא למשה כחלון ראש מפלגת כולנו להודיע בציבור כי הוא ימליץ לנשיא המדינה ראובן (רובי) רבלין, על נתניהו כזה שיקים את הממשלה ואמר: "אני קורא לכחלון להצטרף אלינו (לליכוד). אתה תהיה שר האוצר", התחייב ראש הממשלה. אלי ישי, ראש מפלגת "יחד", החרה אחרי בנט ונתניהו והסביר כי המחנה הציוני ימסור שטחים מארץ ישראל ויחלק את ירושלים. שר התחבורה ישראל כץ, עלה ותקף בחריפות את המחנה הציוני ואת כול הביטחוני סטים כמו דגן ו-200 אנשי הביטחון שקראו להחלפת השלטון ולעג להם.

נתניהו ביקש בלי פרובוקציות וונדליזם - בכיכר לא הקשיבו (צילום: ציפי מנשה)
נתניהו ביקש בלי פרובוקציות וונדליזם - בכיכר לא הקשיבו (צילום: ציפי מנשה)

צילום דן בר דב
צילום דן בר דב

ישראל כץ הסביר עד כמה חשוב שהליכוד ישאר בשלטון כי "אם נצטרך לעמוד לבד", נעמוד לבד.
כץ פנה לקהלאדם אחד הוריד את המסיכה מעל המחנה ציוני הוא עמד כאן ולעג למנשקי ומשתטחי הקברים והקהל שעמד כאן הריע לו. אמר השר והסביר: הוא התכוון לבוחרי הליכוד, לאנשי המחנה הלאומי".

תנועת נחלה תובעת להקים מייד אלפי יחידות דיור בשטחים

קודם לכן פנה נתניהו לקהל ואמר: "אני מבקש מכולכם לשמור על ויכוח פוליטי ענייני, כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית, בלי הסתה, בלי אלימות, בלי פרובוקציות, אני גם מקווה שהערב לא יהיו פרובוקציות אבל אם יהיו כאלה אל תיגררו אחריהן. אנחנו דוגלים באהבת עם ישראל, ארץ ישראל ומורשת ישראל ולכן אין לנו חלק בדברי הבוז המתנשאים שהושמעו בכיכר הזאת רק לפני שבוע", כץ בנאומו לא שעה לדבריו.
פעילת הימין דניאלה וייס שהייתה ראשונה לנואמים אמרה כי "ביום שלישי הקרוב יתייצב עם ישראל לפני הכרעה גורלית", אמרה וייס. "מאז ששת הימים קיבלה המדינה דחיפה עזה קדימה. קמו למעלה מ-200 יישובים חדשים באזורים ששוחררו במלחמה". וויס אמרה לראש הממשלה כי "תנועת 'נחלה' תובעת מראש הממשלה ליזום הקמת יישובים חדשים ביהודה ושומרון". את האירוע יזמה שורה של ארגוני ימין ובראשם תנועת "נחלה" של וויס.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

היוועדו שניים בלתי אם נועדו? (צילום: ציפי מנשה)
היוועדו שניים בלתי אם נועדו? (צילום: ציפי מנשה)

בראיון מוקדם לתקשורת אמרה וויס כי היא מצפה שכל תל אביב תהיה מלאה באנשי הימין כהוכחה לשמאל שהימין הוא הרוב, אבל העצרת הערב שגדשה את כיכר רבין בקושי, הנחילה אכזבה לתקוותיה. כץ, שר התחבורה כבר דאג לקבע נתונים שונים מראש ואמר לקהל: "לו זו הייתה הפגנת שמאל, היו מדווחים כי יש כאן 400 אלף איש. אבל הפגנה של הימין? הם ידווחו כי יש כאן 100 או 200 אלף איש", אלא שהערכת כוחות הביטחון והמשטרה העריכו את כמות משתתפי העצרת ב-10 אלפים עד 15 אלף בני אדם.
שר הבינוי והשיכון, אורי אוריאל שנאם גם הוא התייחס למספר המשתתפים בפתח דבריו: "זו ההפגנה הגולה מכולם", הוא אמר והסביר כי הפגנת השמאל שהתקיימה בכיכר בשבוע שעבר מומנה בכספי גופים זרים שמבקשים להפיל את הממשלה. הוא הבטיח לבנות עוד אלפי יחידות דיור בשטחים בממשלה הבאה.
בני בגין, מועמד הליכוד לכנסת הבאה נאם והזכיר לציבור את הסכמי אוסלו שהביאו לשפך דם והזהיר ממפלת הימין והליכוד בבחירות. "ישנה היענות מאוד גדולה ואנחנו נערכים למאות אוטובוסים". אמרה וויס לפני תחילת העצרת והוסיפה כי "אנחנו מצפים להרבה יותר מ-30 אלף משתתפים. המטרה היא שהכיכר והרחובות שמסביבו יהיו מלאים באנשים". זה לא קרה.
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

4 Comments

  1. גורן
    16 במרץ 2015 @ 9:18

    חשבתי שתשימו את הכתבה בראש העמוד כמו שהכנסתם את הכתבה על הפגנת השמאל כנראה אני נאיבי כשמדובר בעיתונות אובייקטיבית

    • עמית מנדלזון
      16 במרץ 2015 @ 10:14

      גורן, אנחנו לא YNET מהירות התגובה שלנו תלויה בכוח האדם שלנו. אין כאן עניין של אובייקטיביות יש כאן עניין של כסף שאין לנו. לכן לוקח לנו הרבה יותר זמן. לא לכל דבר יש קונספירציה מאחוריו

      • גורן
        16 במרץ 2015 @ 15:33

        עמית מה הבעיה לשים את הכתבה בראש העמוד [זה בטח לא עולה כסף]ולתת לה אימפקט כמו לכתבה שקיבלה עצרת השמאל?

        • עמית מנדלזון
          16 במרץ 2015 @ 17:29

          אם באמת מעניין אותך אסביר לך אישית תכתוב לי לדואר האלקטרוני שלי ואענה לך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן