Skip to content

כדורגל: פרמייר ליג: שח מאטה

אוהד מנדל מתאר את יום ראשון הגדול והמוזר באיצטדיון אנפילד, שבסופו ניצחה מנצ'סטר יונייטד בזכות שני גיבורים: מאטה שהבקיע לזכותה שני שערים גדולים; וג'רארד שלאחר 40 שניות בלבד על המגרש יצא עם כרטיס אדום, והשאיר את ליברפול לשחק בנחיתות מספרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת אוהד מנדל

יום ראשון הגדול, רק כך אפשר לקרוא ליום ראשון שכזה המלא בכל כך הרבה כדורגל וכל כך הרבה אמוציות. הערב עטר חוזר לבלומפילד; בספרד עוד קלאסיקו משמעותי מתקרב בצעדי ענק; ומהמשחק בין ליברפול ליונייטד אי אפשר להתעלם. היריבות הגדולה ביותר בכדורגל האנגלי, יריבות שהתחילה בין הערים מנצ'סטר לליברפול בלי קשר לכדורגל  מגיעה לאנפילד למשחק גורלי.

ליברפול הגיעה בכושר נהדר, כשהנדרסון נראה בלתי ניתן לעצירה, ודווקא הכוכב הגדול שלה, סטיבי ג'י, התחיל על הספסל, גם הוא מבין שכרגע עם איך שהקבוצה הנראית אין לרודג'רס סיבה להרכיב אותו. גם יונייטד נמצאת בכושר לא רע, ואחרי שהתרגלנו להרבה מפגשים חסרי משמעות מבחינת הטבלה, למפגש הזה יש גם חשיבות עצומה לעונה הבאה. שתי הקבוצות רוצות מקום בליגת האלופות. כשיש שש קבוצות שנאבקות על המקום הזה ומקום רק לשלוש, אם נחשיב את צ'לסי כבר בפנים, אנחנו נקבל משחק גדול.

כבר בדקה העשירית הפתיחה החזקה של יונייטד השתלמה. כדור נהדר של הררה הגיע למאטה ששלח כדור מדויק לפינה ובאלגנטיות קבע 1-0. לקראת הדקה ה-30 ליברפול קצת התעוררה אך לא הצליחה להשוות. מחצית ראשונה די בינונית באנפילד הסתיימה ב-1-0 ליונייטד.

שום דבר לא הכין אותנו למה שקרה בתחילת המחצית השנייה. ג'רארד נכנס בתחילת המחצית להציל את המולדת, ואחרי 40 שניות בלבד מקבל כרטיס אדום ומורחק. איזה רגע דרמטי וכמה חבל עבורו, כנראה במשחקו האחרון נגד יונייטד בליגה האנגלית.

מהרגע הזה , הכל רק עניין של זמן, די מריה שנכנס כמחליף החליף מסירות עם מאטה ובישל לו את השני, שער מרהיב בחצי מספרת. פה היה נראה שהסיפור גמור, אבל ליברפול של העונה לא מוותרת בקלות.

ליברפול ניסתה בכל הכוח לחזור למשחק למרות שנותרה בעשרה שחקנים. בדקה ה-70 סטארידג' הנהדר מקבל כדור מקוטיניו ושולח כדור חזק לשער של דה חאה, שלא סוגר טוב את הפינה. השער מצמק את התוצאה ל-2-1. אך זה לא הספיק.

רוני, שסוף סוף חזר למקומו הטבעי בהתקפה, חגג הופעה 400 שלו, ואין דרך טובה מלחגוג ניצחון באנפילד. הוא פתח יחסית חלש את המשחק ונתפס פעמיים בנבדל. רוב המשחק הוא לא הצליח לסכן את השער, אך קיבל הזדמנות גדולה להבקיע מהנקודה הלבנה ממש בסמוך לסיום המשחק כשבלינד הוכשל ברחבה. רוני החמיץ את הפנדל והתוצאה נשארה בעינה: 2-1.

ניצחון גדול ליונייטד שפותחת פער של 5 נקודות מליברפול, ועכשיו הכל תלוי בה. עם זאת, אסור לשכוח שבחודש הקרוב היא תשחק גם נגד מנצ'סטר סיטי וגם נגד צ'לסי, כך שהכל עוד פתוח. לליברפול מחכה משחק קשה מאוד מול ארסנל בחוץ, משחק שיכול לסגור להם את העונה. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן