Skip to content

נמשך המשבר בתיירות הנכנסת גם בפברואר

מתחילת 2015 איבדו בתי המלון לינות תיירים בשווי של 140 מיליון שקל. נשיא התאחדות המלונות אלי גונן: "המשבר אינו גזירה משמים והמדינה אינה יכולה להמשיך ולהשלים עם משבר שכזה. תעשיית התיירות ממתינה בקוצר רוח לשר או שרת תיירות נמרצים וחזקים במשרד התיירות, כדי להביא את התקציבים הנדרשים ולצאת במתקפת שיווק ופרסום בעולם, שתשיב אלינו את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש פברואר השנה נמשכה ירידה תלולה נוספת מאז 'צוק איתן' של ירידה תלולה בהיקף לינות התיירים בבתי המלון. הפעם הגידול המועט בלינות ישראלים לא איזן את הירידות הכוללות של הלינות. בפברואר נרשמו בבתי המלון כ-534 אלף לינות תיירים, שזו ירידה של 24%, לעומת פברואר. בלינות ישראלים נרשמו כ-731 אלף לינות, שזו עלייה של 3%, לעומת פברואר 2014 ישראלים. בלינות הכוללות תיירים וישראלים נרשמו כ- 1.3 מיליון לינות בלבד, שזו ירידה של 11% לעומת פברואר 2014.

פגיעה בהכנסות

מתחילת 2015 איבדו בתי המלון לינות תיירים בשווי של 140 מיליון שקל, כאשר תפוסת החדרים הארצית הגיעה לכ52%, שזו ירידה של 11% בהשוואה לתפוסה החדרים בחודש פברואר 2014. זה כבר לא ירידת הכנסות בהשוואה לציפיות, כפי שארע בצוק איתן ואחריו, זו כבר נגיסה ישירה בהכנסות של בתי המלונות.

התפלגות לינות התיירים

ירידות נרשמו בכל הארץ, למעט בהרצליה שבה היו כ-11 אלף לינות (9%+). בים המלח נרשמה הירידה הגבוהה ביותר עם כ-16 אלף לינות (49%-), ולאחריה במלונות אילת: כ- 50 אלף (39%-). ירידות נוספות נרשמו במערב ירושלים: כ-143 אלף לינות (22%-), בת"א: כ-130 אלף לינות (16%-), בטבריה וסובב כנרת: כ-66 אלף לינות (27%-), בנתניה: כ-18 אלף (22%-), בנצרת: כ-13 אלף (23%-) ובחיפה: כ-13 אלף לינות (30%-).

התפלגות לינות הישראלים

עליות נרשמו באזורים: אילת: כ- 299 אלף לינות (2%+), במערב ירושלים: כ-54 אלף לינות (27%+), בתל אביב: כ-47 אלף לינות (11%+) ובהרצליה: כ-7,000 לינות (7%+).
עם זאת, באזורים רבים אחרים בארץ נרשמו ירידות: בים המלח: כ- 119 לינות (5%-), בטבריה וסובב כנרת: כ- 57 אלף לינות (5%-), בחיפה: כ- 14 אלף לינות (15%-), בנתניה: כ-13 אלף לינות (6%-) ובנצרת: כ- 4 אלף לינות (30%-).

התפלגות כלל הלינות (תיירים + ישראלים) לפי אזורים

ירידות נרשמו בכל רחבי הארץ, למעט בהרצליה שבה היו כ- 17 אלף לינות (8%+).
באילת: 349 אלף לינות (7%-), במע' ירושלים: כ- 197 אלף (13%-), בת"א: כ- 177 אלף (11%-), בים המלח: כ- 135 אלף (14%-), בטבריה וסובב כנרת : כ- 123 אלף (18%-), בנתניה: כ-31 אלף (16%-), בחיפה: כ- 27 אלף (23%-) ובנצרת: כ- 17 אלף (25%-).

התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בים המלח: כ- 63% (13%-), אחר כך במלונות תל אביב: כ- 62% (7%-), באילת: כ- 53% (11%-), במע' ירושלים: כ- 50% (17%-), בהרצליה: כ- 49% (8%+), בנתניה: כ- 46% (12%-), בטבריה וסובב כנרת: כ- 46% (18%-), בחיפה:
כ- 45% (22%-) ובנצרת: כ- 34% (16%-).

מצבת חדרים

מצבת חדרי המלון עמדה בפברואר על 50,070 חדרים, שזו עליה של אחוז איחד בהשוואה לחודש פברואר 2014.

אלי גונן נשיא התאחדות המלונות. צילום: נמרוד אהרונוב
אלי גונן נשיא התאחדות המלונות. צילום: נמרוד אהרונוב

לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "המשבר אינו גזירה משמים. והמדינה אינה
יכולה להמשיך ולהשלים עם משבר שכזה, נוכח העובדה שמעבר לתקציבי ענק שמאבד המשק, ישנה
פגיעה בעשרות אלפי מועסקים בתיירות, בעיקר באזורי פריפריה. יש לנו מה ללמוד משכנתנו מצרים, שחרף פגיעה קשה בה משלנו בתיירות הנכנסת, לא מוותרת ועושה מאמצים כבירים להשבת תנועת התיירות אליה באמצעות תקציב מיוחד בהיקף של 1 מיליארד דולר לפעולות שיווק שונות ומגוונות,
שאכן מצליחות להחזיר אליה את התיירים. גם מדינות אחרות, שנפגעו בתיירות בשנים האחרונות בעקבות קריסה כלכלית (למשל: יוון), או על רקע אירועים פוליטיים ומדיניים, או רצף אירועי טרור –
אינן מרימות ידיים. שיווק – זו השקעה משתלמת כלכלית. יחד עם שאר גורמי תעשיית התיירות, אנו ממתינים בקוצר רוח לשר או שרת תיירות נמרצים וחזקים במשרד התיירות, כדי להביא את
התקציבים הנדרשים ולצאת במתקפת שיווק ופרסום בעולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן