Skip to content

מטוס של ג'רמן ווינגס התרסק בהרי האלפים

במטוס היום 148 נוסעים ואנשי צוות. כשהוא היה בגובה של 38 אלף רגל הוא החל לצלול במהירות לעבר הקרקע עד להתרסקותו סמוך לעיירה Barcelonnette בהרי האלפים הצרפתיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס איירבס A320 של ג'רמנווינגס, חברת בת של לופטהנזה, התרסק הבוקר בדרום צרפת בהרי האלפים הצרפתיים.  במטוס היו 148 נוסעים ואנשי צוות. נשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיע, כי הוא מאמין שאף אחד מהם לא שרד את התאונה. מנכ"ל לופטהנזה אמר, כי מדובר "ביום שחור לתעופה הגרמנית".

ג'רמן ווינגס. בשלב זה לא ברור מה גרם לצלילתו המהירה של המטוס ולהתרסקותו
ג'רמן ווינגס. בשלב זה לא ברור מה גרם לצלילתו המהירה של המטוס ולהתרסקותו

המטוס המריא מנמל התעופה בברצלונה ספרד בדרכו לנמל התעופה בדיסלדורף גרמניה. כ-52 דקות לאחר ההמראה שידר צוות המטוס קריאת מצוקה ונעלם ממסך המכ"ם. רישומי המכ"ם שעקבו אחר טיסתו של המטוס שהיה בגובה של 38 אלף רגל מראים, כי המטוס החל להנמיך, בתחילה במהירות של 2,500 רגל לדקה, אחר כך במהירות של 4,800 רגל לדקה ולבסוף במהירות עצומה של 14 אלף רגל לדקה ואז הוא נעלם מהמכ"ם, בגובה של כ-10,000 רגל.

לא ברור עתה מה גרם למטוס שהיה בטיסת שיוט רגילה להנמיך במהירות כה גבוהה עד להתרסקותו סמוך לעיירה Barcelonnette בהרי האלפים הצרפתיים, כ-100 קילומטר מצפון לעיר ניס בריביירה הצרפתית. את מלאכת חקירת נסיבות התאונה יעשו חוקרי תאונות האוויר הצרפתיים, שיצאו לאזור ההתרסקות.

לדברי נשיא צרפת פרנסואה הולנד, "תנאי התאונה הקטלנית, שלא הובררו במלואם, מביאים אותנו למסקנה כמעט ברורה שאין ניצולים".  מאוחר יותר הודיע שר התחבורה הצרפתי כי אין ניצולים מנוסעי המטוס והצוות. במטוס היו נוסעים ספרדים ונוסעים גרמנים.

זוהי ההתרסקות הראשונה של מטוס נוסעים על אדמת צרפת מאז אסון הקונקורד, שהתרסק ביולי 2000 ליד פריז.

מנכ"ל לופטהנזה קרסטן שפור (Carsten Spohr) פור אמר: "אנחנו עדיין לא יודעים מה קרה לטיסה. האהדתי העמוקה ביותר היא למשפחות והחברים של הנוסעים ואנשי צוות שלנו. אם הפחדים שלנו יאושרו יהיה זה יום שחור ללופטהנזה. אנו מקווים למצוא ניצולים".

חברת איירבוס, יצרנית המטוס, הודיע, כי היא מודעת לדיווחים על ההתרסקות. "אנחנו מודעים לדיווחים בתקשורת. כל המאמצים הולכים עכשיו לכיוון הערכת המצב. אנו נספק מידע ברגע שהוא יהיה זמין", היא ציינה.

מטוס האיירבס A320 שהתרסק הוא בן 24 שנים, שהצטרף לקבוצת לופטהנזה בשנת 1991.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן