Skip to content

הותר לפרסום: חייל צה"ל חשוד במסירת מידע בטחוני לפעילי ימין

רב"ט אלעד סלע תושב התנחלות בת עין, נעצר על ידי ימ"ר ש"י והועבר לחקירת השב"כ. הוא חשוד כי העביר מידע על התנהלות כוחות הצבא ומידע על פעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים ועל תכניות מעצרים של פעילי ימין החשודים בפעילות לאומנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חייל צה"ל, אלעד סלע, תושב התנחלות בת עין שבגוש עציון, יפגוש היום (רביעי) בעורך דינו לאחר 7 ימי חקירות בשב"כ בהם נמנעה ממנו הזכות לפוגשו. אמש קיבל שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה דרורי את ערר עורך הדין מטעם ארגון חוננו והורה כי היום החייל יפגוש בפרקליטו.
החייל שחש ברע במהלך חקירותיו, אושפז שלשום בבית החולים בלינסון שם עבר ניתוח מבלי שבני משפחתו היו מודעים לכך וללא איש מהם ליד מיטתו. בתוך כך, בדיון חריג אשר התנהל אמש בסמוך למיטתו האריך שופט בית הדין הצבאי ביפו את מעצרו עד ליום ראשון הקרוב והורה לאפשר היום לעורך דינו לפגוש בו.

חש ברע ונותח - סלע (צילום באדיבות ארגון "חוננו")
חש ברע ונותח - סלע (צילום באדיבות ארגון "חוננו")

רב"ט סלע בן ה-25, נשוי ואב לתינוקת, התגייס לצבא במסגרת פרויקט "שחר" לגיוס חרדים ונעצר לפני כשלושה שבועות על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז ש"י ביחידה לפשיעה לאומנית. מחקירתו של סלע עלה כי הוא העביר עשרות פעמים מידע על התנהלות כוחות הצבא ומידע על פעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים. כמו כן, הוא נחשד כי הדליף תכניות על מעצרים של פעילי ימין החשודים בפעילות לאומנית. סלע חשוד במסירת ידיעות מסווגות, חריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה ושיבוש מהלכי משפט.
"עצוב שרשויות החקירה מפעילות על חייל צה"ל שיטות חקירה וסנקציות אשר שמורות לאחרוני המחבלים" מסר אמש עו"ד עדי קידר המייצג את סלע, "התרענו בפני רשויות החקירה על מצבו הרפואי מן הרגע הראשון, לצערנו שרות הביטחון הכללי והצבא לא יחסו חשיבות מספקת לנושא והתוצאות ידועות לכולם. אני שמח שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו וקיצר באופן משמעותי את הצו המונע ממרשי לפגוש עו"ד".
"צה"ל תוקע לחייל מסור סכין בגב" אמרו אתמול במשפחת החייל, "לא יתכן שחייל טוב ומסור שיום לפני מעצרו היה שותף למעצרם של 17 מחבלים, ימצא עצמו תחת צווים הזויים ותנאי מעצר קשים. אנו מודאגים ממצבו הרפואי שהדרדר במהלך החקירות שהשיא בניתוח הדחוף שעבר הלילה, בושה שהיה צריך לעבור את הניתוח ללא ידיעת ותמיכת המשפחה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן