Skip to content

המשטרה: עד מדינה הפליל את אלי מוסלי ראש ארגון פשע ומקורביו

בתום חקירה סמויה שארכה למעלה משנה, פשטה המשטרה על בתי החשודים, עצרה 20 מהם ובהם את מוסלי. עד מדינה, שהוגדר "איש ביצוע של הארגון", סיפק לחוקרים מידע מפליל. היום צפויה המשטרה לבקש הארכת מעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: חבר בכיר בארגון פשיעה, שגויס כעד מדינה, הביא היום (שני) למעצרם של ראש הארגון ו-19 מחבריו בחשד לכמה מקרי רצח, ניסיונות רצח, איומים ועבירות אלימות חמורות נוספות. לאחר חקירה סמויה ממושכת עצרו הבוקר שוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז ת"א ושוטרי ימ"ר מרכז את   20 החשודים בחשד לשורה של עבירות אלימות חמורות.

ראש הארגון - אלי מוסלי (צילום מסך חדשות 2)
ראש הארגון - אלי מוסלי (צילום מסך חדשות 2)

מדובר בארגון הפשיעה של אלי מוסלי שפעל מול ארגון הפשיעה של משפחת אברג'יל שנשלט כיום על ידי העבריין מוטי חסין. הבוקר, עם המעבר לחקירה הגלויה בוצעו המעצרים והחיפושים במספר מקומות בארץ,  לרבות ת"א, אילת ורמלה. החשודים הובאו לחקירה במשרדי ימ"ר ת"א וימ"ר מרכז. החשודים, שנעצרו יובאו בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרם בבתי משפט השלום בתל אביב ובראשון לציון.
החקירה עצמה החלה לפני קצת יותר משנה כסמויה, כשבמהלכה נקטה המשטרה במספר מהלכים שאפשרו לה לקבל הצצה למהלכי הארגון ולאופן פעילותו. היום עם הפיכתה לגלויה, בוצעו המעצרים. במשטרה סבורים שיש להם בשלב זה ראיות שיכולות לשפוך אור, בין היתר, על קשירת קשר לביצוע חיסול העבריין מוטי חסין. לדברי גורמי משטרה מדובר רק בתחילתה של פרשה, וצפויים מעצרים נוספים של חברים בכירים בארגון ובהם גם מעצריהם של עורכי דין בכירים.

מלחמת כנופיות פשע - מוטי חסין (צילום ארכיון: מסך חדשות 2)
מלחמת כנופיות פשע - מוטי חסין (צילום ארכיון: מסך חדשות 2)

תחילת הסכסוך בין ארגוני הפשיעה החל לאחר מעצרם של ראשי ארגון הפשע של משפחת אברג'יל. מאיר ואיציק אברג'יל נעצרו והוסגרו לארה"ב. במשטרה סבורים שבשלב זה החל ארגונו של מוסלי שפעל בעיקר בדרום תל אביב לצבור כוח בראשון לציון, בחולון ובבת ים. חסין שהשתלט כל ארגונם של אברג'יל החליט לכאורה להראות למוסלי את דעתו בעניין. במסגרת מאבקי הכח בשנת 2011 רצחו אנשי אברג'יל את אבי דוד המקורב מאוד למוסלי. חסין זוכה מהרצח.  

מוסלי בחדרי החקירה (צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל)
מוסלי בחדרי החקירה (צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל)

עד המדינה, חבר ארגון הפשיעה ומקורב מאוד למוסלי, חצה את הקווים לפני כשנה. בארגון הפשיעה ידעו על העריקה וחששו מכך, גם עקב עובדת היותו מקורב לראשי הארגון וגם עקב העובדה כי הוא נמנה על החיילים, אנשי הביצוע. במהלך החקירה הסמויה ניסו העבריינים למנוע את שיתוף הפעולה שלו עם המדינה  אם באיומים ואם בפגיעה בבני משפחתו ובקרובים שלו. אולם העד, שכבר חצה את הקווים, לא יכול היה לחזור בו.
במשטרה מעריכים, בין השאר, שניתן יהיה לפתור את תעלומת הרצח של ירין שאטי בן ה-17, שחלקי גופתו נמצאו בחולות במערב ראשון לציון בנובמבר 2011. ההערכה היא ששאטי מחולון נרצח בכביש שמוביל לסופרלנד בירי מאקדח, אולם הרוצחים החליטו לבתר את גופתו כדי להקשות על על הזיהוי. במשטרה סברו כל העת שמדובר ברצח שהמניע שלו הוא סכסוך בין ארגוני פשיעה.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן