Skip to content

מאבטח המרכז הרפואי לגליל המערבי הותקף בידי מטופל

המאבטח שהוזעק לעזרת טכנאי שאוים על ידי מטופל, הותקף באגרופים ונזקק לטיפול רפואי. מנכ"ל בית החולים: "זו תופעה חמורה שחייבת להיעקר מן השורש הן על ידי הסברה בקרב האוכלוסייה והן על ידי קביעת רף ענישה מרתיע לתוקפים". לפני חודש וחצי התקיף אדם מאבטח בביה"ח רמב"ם והשופט שחררו עם צו הרחקה לשבוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאבטח בבית החולים מרכז רפואי לגליל המערבי הסמוך לנהרייה הותקף ונחבל אמש (שישי) בידי מטופל בן 29 תושב עכו. המאבטח הוזעק על ידי טכנאי רנטגן שאוים על ידי מטופל. צוות אבטחה של בית החולים השתלט על התוקף והזעיק את המשטרה. התוקף שמוכר למשטרה,  נעצר ונחקר בידי משטרת נהרייה שתבקש הערב מבית משפט השלום בעכו להאריך את מעצרו .  המאבטח שהגיע למחלקת הרנטגן והותקף באגרופי המטופל  נזקק לטיפול בחדרהמיון לאחר שאובחן כי סובל משטף דם בעינו.
ד״ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל הגיב ומסר כי ״אנחנו רואים את המקרה בחומרה
רבה ומאמינים כי משטרת ישראל תדע למצות את הדין עם התוקף. מחלקת הביטחוןאמונה על ביטחונם של עובדי המרכז הרפואי, המטופלים וציבור המבקרים. אנו ננהגבאפס סובלנות כלפי כל מקרה של אלימות פיסית או מילולית כלפי צוות העובדיםאו כלפי מטופלים בשטח המרכז הרפואי. זו תופעה חמורה שחייבת להיעקר מן השורשהן על ידי הסברה בקרב האוכלוסייה והן על ידי קביעת רף ענישה מרתיעלתוקפים".

המאבטח הותקף ונחבל בפניו (צילום: דוברות המרכז הרפואי מלגליל המערבי)
המאבטח הותקף ונחבל בפניו (צילום: דוברות המרכז הרפואי מלגליל המערבי)
צילום: דוברות המרכז הרפואי מלגליל המערבי
צילום: דוברות המרכז הרפואי מלגליל המערבי

בסוף החודש שעבר, במרכז הרפואי אסף הרופא בצריפין, תקפו בני משפחה של מטופל אח שלטענתם מנע מהם לבקר אותו. בני המשפחה שהגיעו ושהו במקום בשעות ערב מאוחרות תקפו והכו את האח, אלכס אוקקורוב (41) שעובד במחלקה האורטופדית בבית החולים. מחקירת האירוע עולה כי האח למיטת  המטופל להביא לו תרופות נגד כאבים, התוקף על ידי שני קרובי המטופל בחפץ כהה, נחבל קלות בפניו ונזקק לטיפול רפואי. משטרת רמלה עצרה את החשודים בתקיפה. לפני כחודש וחצי, בסוף פברואר, הותקף מאבטח בבית החולים רמב"ם שבחיפה על ידי אדם שהתנפל במפתיע ותקף את המאבטח ללא כל סיבה נראית לעין. האיש הספיק להלום במאבטח ואף ניסה לחבוט את ראשו ברצפה. מאבטחים נוספים של בית החולים הצליחו להשתלט על האיש, והעבירו אותו לידי שוטרי תחנת חיפה שהגיעו לזירה. הוא נעצר בידי משטרת חיפה, הובא לפני שופט ששחררו ממעצר עם הרחקה בת שבוע ימים מבית החולים רמב"ם. מסרטון מצלמות האבטחה נראה שהמאבטח שהיה בעמדת הכניסה פונה למתקיף ומבקש ממנו בהתאם לנהלים להזדהות באמצעות תעודה מזהה. אז, כך לפי הסרטון שתיעד את התקרית – האיש שככל הנראה לא היה מרוצה מהעובדה שהתבקש להזדהות,  התנפל במפתיע על המאבטח ללא כל סיבה נראית לעין.

רמב"ם - המאבטח מותקף בידי מבקר שהתבקש להזדהות (צילום מתוך סרטון מצלמות האבטחה)
רמב"ם - המאבטח מותקף בידי מבקר שהתבקש להזדהות (צילום מתוך סרטון מצלמות האבטחה)


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן