Skip to content

ירושלים: קצין צה"ל הותקף באבנים על ידי חרדים

הקצין שהתגייס לצה"ל במסגרת גיוס חרדים הגיע לבקר פקודים בשכונת בית ישראל, הותקף על ידי עשרות חרדים בביצים ואבנים שהיכו אותו וניפצו את שמשת הרכב. הקצין חילץ עצמו עם פגיעות יבשות. ח"כ דרעי: "זה מעשה טרור". משטרת ישראל פתחה בחקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

קצין צה"ל הותקף  היום (שישי) אחר הצהריים באלימות על ידי חרדים בעת שביקר במאה שערים שבירושלים.  הקצין הצליח להימלט מרכבו שנותץ באבנים. משטרת ישראל פתחה בחקירה. טרם נעצר איש. מפרטים ראשונים שנודעו עולה כי הקצין נסע ברכבו ברחוב עין יעקב בשכונת בית ישראל, חנה את רכבו כשמסביבו החלו להתגודד צעירים חרדים שצעקו לעברו מילות גנאי. הקצין חזר לרכבו וניסה להיחלץ מהמקום. בשלב זה רכבו נרגם באבנים שניפצו את שמשת הרכב האחורית. הקצין חלץ עצמו למגרש הרוסים שם טופל כשהוא סובל ממכות יבשות.

שמשת הרכב המנופצת (צילום: איחוד והצלה)
שמשת הרכב המנופצת (צילום: איחוד והצלה)
האבן שניפצה את השמשה עדיין ברכב
האבן שניפצה את השמשה עדיין ברכב

חרדים שהיו עדים לאירוע סיפרו  למגפון שהקצין, הגיע למאה שערים, לביקורשניים מחיליו ועוד בטרם חנה הוא נראה בידי חרדים אחרים מישיבת תלמוד תורה. הצעירים החרדים ובהם גם עשרות מבוגרים "חיכו לו עם רצח בעיניים", תיאר אחד הנוכחים בתקרית. "הוא התחיל לברוח מהם לכיוון הרכב שלו כשהם משליכים עליו אבנים וביצים והם לא הפסיקו עד שהיגיע לאוטו. אז הם שברו לו את השמשה האחורית והמשיכו לרגום באבנים עד שהצליח להסתלק". אמו של הקצין, תושב חברון, הוסיפה כי לולא היה רכבו ממוגן בגלל מקום מגוריו, האבנים היו מנפצות את שאר שמשות הרכב. "הם תפסו אותו בחמת זעם והחלו לטלטל אותו עד שהצליח להחלץ מהם", סיפרה האם.
דובר צה"ל הגיב לתקרית ומסר כי
צה״ל קולט לשורותיו בשנים האחרונות אלפי מתגייסים חרדים לתפקידים משמעותיים בכלל יחידות הצבא. "צה"ל רואה בחומרה, מוקיע ומגנה כל ניסיון לפגיעה במפקדיו וחייליו, העושים לילות כימים בהגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה", נמסר. יו"ר ש"ס, חבר כנסת אריה דרעי הגיב בכעס לתקרית ואמר כי "יש גבול. תקיפת חייל צה"ל על ידי קיצונים יהודים הוא מעשה טרור. אני דורש מהמשטרה לעשות הכל כדי להביא את הפושעים לדין לאלתר".
בעקבות התקרית שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' . נתניהו עודכן במאמצי המשטרה לאתר את התוקפים.  "מדובר באירוע מקומם, וצריך למצות את הדין עם פורעי החוק שהרימו יד על קצין צה"ל", אמר נתניהו. "שירות בצה"ל הוא מקור לגאווה. צה"ל הוא צבא העם שמגן על כולנו. משרתים בו כל קבוצות האוכלוסייה בחברה הישראלית – כך היה וכך יימשך".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן