Skip to content

נסראללה חי או מת?

חרושת שמועות ציוצים בחשבונות טוויטר ופרסומים באתרי חדשות לא רשמיים, טוענים שמנהיג החיזבאללה נפטר. בחלקם נטען כי הוא מת ובאחרים נטען כי הוא מצוי במוות קליני. בארגון חיזבאללה לא מגיבים לפרסומים ושומרים על שתיקה. האם זו אמת או שזוהי חלק מלוחמה פסיכולוגית של המורדים – הימים הקרובים יענו על כך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

האם מנהיג החיזבאללה, חי או מת? לשאלה זו עדיין אין תשובה סופית. רשתות התקשורת הלבנונית ואלו המקורבות למורדים, טענו הבוקר (רביעי) כי חסן נסראללה נפטר בבית החולים אליו הוזעק לפני 3 ימים כשהוא סובל מהתקף לב.  בשעות הצהריים צייצו חשבונות הטוויטר הערביים לפיהם המנהיג של חיזבאללה נפטר. באתר החדשות מאשהד (mashahed), הערבי נטען כי נסראללה סבל משבץ לבבי וככול הנראה הוא מצוי במוות קליני. באתר החדשות אל ג'זאר בעל שם הדומה לאל-ג'זירה, המשמש כאתר חדשות המקורב למורדים, נטען כי נסראללה נפטר בבית החולים. שני העיתונים טוענים כי המידע מגיע ממקורות בתקשורת והרשתות החברתיות הלבנוניות. אך בעוד במאשהד פרסמו את הידיעה עם תמונת יח"צ של נסראללה, באל ג'זאר בחרו לפרסם את הידיעה עם תמונתו הזועמת, ספק צורחת בזעם, של מזכ"ל החיזבאללה.

אתר החדשות משהאד בחר לפרסם תמונת יח"צ (צילום: משהאד)
אתר החדשות משהאד בחר לפרסם תמונת יח"צ (צילום: אתר משהאד)
באתר החדשות אל ג'זאר בחרו בתמונה של אדם צורח בזעם (צילום: אלג'זאר)
באתר החדשות אל ג'זאר בחרו בתמונה של נסראללה צורח בזעם (צילום: אל ג'זאר)

יצוין כי ארגון החיזבאללה לא הגיב עד כה לטענות אלו ולא הכחישן נמרצות, זאת להבדיל מהידיעות על מותו בסוף חודש פברואר  2013 שהוכחשו מיידית על ידי הארגון. אז נמסר בחשבונות  הטוויטר כי נסראללה שלקה בסרטן קשה והובהל לבית חולים באיראן. ארגון החיזבאללה מיהר להכחיש נמרצות את השמועות ופרסם הכחשה גורפת באמצעות רשת אל-מנאר השייכת לארגון. בעוד הקריינית מכחישה את המידע, ברקע נראתה תמונתו של נסראללה  לפיה המנהיג שהה באותה עת בתוך הבונקר המפורסם בבירות. אלא שהמקורות הלבנונים עמדו על שלהם וטענו נמרצות כי נסראללה טופל באיראן ורק לאחר היוודע דבר מחלתו הקשה לציבור, מיהר לחזור ללבנון.  נכון לעכשיו חרושת השמועות וכך הפרסומים אודות מותו של מנהיג החיזבאללה מתגברים ובארגון החיזבאללה מנגד, שומרים על שתיקה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן