Skip to content

לה בלה ויטה נוסח TGB

בסרטו של פליני "לה דולצ'ה ויטה" מככבת לה הווספה הדוהרת בחוצות רומא. אז במקרה שלפנינו זה לא ממש "דולצ'ה ויטה" אלא "בלה ויטה" דומה? וזו גם לא ווספה זה רק דומה . דומה אך שונה. ועוד איך שונה. היצרן הטיוואני הוותיק TGB ( Taiwan Golden Bee) עומד מאחורי ה Bellavita שנראית במבט ראשון שיבוט מוצלח […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסרטו של פליני "לה דולצ'ה ויטה" מככבת לה הווספה הדוהרת בחוצות רומא. אז במקרה שלפנינו זה לא ממש "דולצ'ה ויטה" אלא "בלה ויטה" דומה? וזו גם לא ווספה זה רק דומה . דומה אך שונה. ועוד איך שונה.
היצרן הטיוואני הוותיק TGB ( Taiwan Golden Bee) עומד מאחורי ה Bellavita שנראית במבט ראשון שיבוט מוצלח למדי של הווספה הקלאסית, אך מבט שני מבהיר שמדובר במשהו שונה לגמרי.
הבלה ויטה מוצעת בשני נפחי מנוע 125 סמ"ק ו 300 סמ"ק ( 264 סמ"ק ליתר דיוק) אשר שימש אותי לנסיעת המבחן, מנוע מקורר במים המפיק 17.5 כוחות סוס ומצויד במערכת הזרקת דלק ממוחשבת ומערכת פליטה בעל ממיר קטליטי המבוקר על ידי חיישן,אותו מנוע המשמש את החברה גם בדגם ה XMotion הוותיק יותר. ה- BELLAVITA EFI 300 מאובזר במערכת מתלים חדישה הכוללת זרוע חד צידית קדמית וצמד בולמי זעזועים אחוריים לנוחות רכיבה בכביש העירוני וביציבות מרבית במהירות גבוה בכבישים הבינעירוניים.

בלה ויטה (צילום:דן בר דוב)

הכלי מצויד במערכת בלימה איכותית הכוללת בלם דיסק קדמי 220 מ"מ, 4 בוכנות לקליפר ובלם דיסק אחורי המבטיחים יחד כושר בלימה גבוה ובטיחותי.
תצוגת לוח המחוונים משלבת תצוגה אנלוגית ודיגיטאלית גדולה וברורה ואטרקטיבית לעין הרוכב.

תצוגה גדולה וברורה (צילום:דן בר-דוב)

אורך הקטנוע 1935 מ"מ מאפשר רכיבה לבד או בזוג בנוחות רבה לשימוש יומיומי ולטיולי סוף השבוע, גובה המושב 780 מ"מ .
הבלה ויטה מצוידת במיכל דלק של 8.8 ליטר הממוקם מתחת למושב ומותיר מרחב לתא מטען צנוע (מאוד) שפתיחתו מתבצעת על ידי כפתור חשמלי הממוקם מתחת ללוח המחוונים. תחת ללוח המכוונים ממוקם מתלה עליו ניתן לתלות קסדה נוספת או שקית קניות קטנה.
מתחילים לנסוע,משיכה של המצערת מגלה כי מדובר בזאב בעור של כבש, מתחת למעטה הרטרו-קלאסי שוכן מנוע עוצמתי המאפשר לזנק ממצב עצירה בקלילות מפתיעה וגם אם אנו נדרשים לתאוצה נוספת,נניח לצורך עקיפה, הבלה ויטה מגיבה בחיוב וללא כל מאמץ אין ספק כי הכלי יכול לשמש היטב גם כאלו הנדרשים לעיתים לנסיעות בינעירוניות, גם בנסיעה עירונית הנסיעה חלקה ותגובת המצערת מדויקת וללא קפיצות מיותרות.
תחושת הנסיעה על הבלה ויטה נוחה ונעימה,גובה הכלי ומרווח הכסא מספק מרחב נוח לרגלי הנהג.בפירוש נסיעה מהנה ביותר.
את הבלה ויטה,מוכרת בארץ ד.ל.ב מוטורספורט המשווקת גם את אופנועי KTM קטנועי פיג'ו,רכבי השטח של פולאריס ועוד. מחיר הבלה ויטה הוא 25000 שח, זול יותר ממקבילו לבית וספה הGTS 300 שנמכר כעת במחיר מבצע של כ 29000 ₪ (כ- 35000 שלא במבצע)
לסיכום,בכף הזכות מדובר בכלי יפיפה בעל מראה קלאסי, מנוע 300 סמ"ק (נו טוב, 264) בעל ביצועים מצוינים, ואילו בכף החובה, תא מטען קטנטן מתחת למושב והיעדר סבל. אז מי שמחפש לו כלי אטרקטיבי למראה עם תג מחיר סביר למדי אזי הבלה ויטה היא בהחלט "בלה" אופציה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן