Skip to content

דיון וורוויק בתל-אביב: צעירה לנצח

ענקית הארנ'בי, הסול והפופ האמריקנית כבשה את הקהל, שהצטרף בשירה לשרשרת הלהיטים האהובים שלה. יובל אראל היה בהיכל הספורט ביד אליהו וחזה ברגעים גדולים של זמרת בת 75, שכוחה עדיין במותניה ובגרונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הו הא מה קרה, רוג'ר ווטרס אכל אותה. צילום: יובל אראל

מארי דיון וורוויק, המוכרת כזמרת, שחקנית ואף בעלת תוכניות אירוח בטלוויזיה, האוחזת בתארים ובהישגים רבים, עלתה אמש (שלישי) לבמה של היכל הספורט ביד אליהו, שהפך לערב אחד למעין מועדון לילה ענקי בנוסח מלונות לאס ווגאס. רחבת הפרקט נעטפה בשטיח אדום ענקי וכוסתה בחלקה הקדמי בעשרות שולחנות עגולים שסביבם ישבו בעלי הממון (אלף שקל למושב) וכמה סלבס, שהטריחו את המלצרים להגיש להם כוסות בירה. לבריאות.

שאר ההיכל, שורות כסאות ויציעים היו מלאים אף הם, טוב, לא עד הסוף, אני מעריך זאת בכשני שליש מתפוסת ההיכל. מי שהיה אחראי על הכנסת הקהל פנימה פתח בתחילה שני שערים בלבד, מס' 1 ומס' 9 וגרם ליצירת תורים ענקיים שהתפתלו ארוכות סביב המבנה ואף לקחו זמן מיותר. כאשר נכנסת פנימה קיבלת הרכב חימום בנוסח מלונות קייט של חופי פילדלפיה. קרן אור ישראלית הבליחה כאשר תמיר גרינברג, איש הגרוב הכי צעיר בסצנה, התארח עם הקלידים ואף קיבל את ההזדמנות להשמיע לקהל המבוגר יחסית את כשרונו הווקלי ההו מלא גרוב כל כך.

לבסוף, כאשר כל הקהל כבר היה ישוב במושביו והאווירה הייתה די נינוחה וקלילה (כי כך הוחלט שיהיה במופע), עלה הרכב הנגנים המלווה את דיון וורוויק לבמה, ולצלילי הפתיחה של אחד מלהיטיה הכי גדולים "Walk on by", עלתה הזמרת לבושת חליפת מכנסיים שחורה בסגנון אפעס, קצת סבתאי, אבל מה אני מתלונן, דיון היא כבר בת 75 ויפה מאוד, שעדיין כוחה במותניה ובגרונה.

ואז זה החל. דיון, שהתנצלה בפני הקהל על כך שהיא ישובה על כיסא מוגבה מכיוון שלפני מספר חודשים שברה את רגלה בתאונת החלקה באמבטיה, הגישה את המיטב שבמיטב, להיטים הנחשבים לקלאסיקות הפופ האמריקני, הארנ'בי המיתולוגי – "I Say A Little Prayer For You", " Heart Breaker", "I Never Fall In Love Again" ועוד שורה ארוכה של להיט רודף להיט, שירים שכבר זכו לגרסאות מחווה וכיסוי רבות. כל אלו מלווים בשירה בציבור של הקהל המצטרף לפזמון החוזר ומתענג על הרגעים שעליהם שילם במיטב כספו.

הדובדבן מעל הקצפת. וורוויק ובסקילה. צילום: יובל אראל

אי אפשר להתחרות עם הרזומה הזה, כאשר כל שיר הוא להיט מוכר הממוצב בצמרת הקלאסיקות העולמיות. הדבר היחיד שנותר לך לבחון ולהתרשם ממנו הוא היכולת הפרפורמית של דיון וורוויק. יש לה קול מיוחד, שיודע להתרומם לרגע קל בנקודה הנכונה ולהיעלם ללחישה לאחריו. היה זה מובן מאליו שאערוך השוואה בין המופע הנוכחי למופע של ז'ולייט גרקו שנערך לפני שבועיים בהיכל התרבות – ולטעמי דיון לקחה בגדול.

את הדובדבן שעל הקצפת קיבל הקהל לקראת סיום המופע, כאשר דיון הזמינה לבמה זמרת מקומית כדבריה, אחת בשם מאיה בוסקילה. מאיה, שנעלמה ונאלמה בשנים האחרונות ורק בזמן האחרון החלה להראות סימני חזרה לעולם המוזיקה, עלתה לבמה בשמלה אדומה ומרשימה, והצטרפה לדיון וורוויק בדואט שבו בצעו את השיר " That's What Friend Are For". השיר נכתב בידי ברט בכרך המיתולוגי עבוד הזמר הבריטי רוד סטיוארט כחלק מפס קול לסרט "משמרת לילה"  בשנת 1982 – אך מוכר לעולם הרחב כשיר המבוצע בידי דיון וורוויק. דיון פתחה עם להטוטי קולה המיוחד וקיבלה את החיזוק ממאיה, שפתחה בשלב מסויים את המצערת והוכיחה כי היא עדיין המאיה שכולנו הכרנו.

המופע הזה מציין גם הפסד גדול לרוג'ר ווטרס, אקס פינק פלויד, שמנסה בכל פעם להניא מוזיקאים ואמנים להגיע לישראל מנימוקים פוליטיים. על ניסיונו לגרום לדיון וורוויק להחרים את ישראל הוא נענה במכתב אסרטיבי שלה שהעמיד אותו בפינה כמו ילד רע. חגיגה נוספת התקיימה אמש בשרון, אי שם ברעננה, כאשר חברי להקת הבנים האולטימטיבית "בקסטריט בויז" הרימו לששת אלפים בנות שצווחו את שיריהם כל הערב, אבל לסיפור הזה אגיע בעצמי הערב כדי לחוש את האווירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן