Skip to content

ישראל לא תורחק מפיפ"א, לאחר שהפלסטינים משכו את הצעתם

עם זאת ישראל נאלצה לספוג החלטה, על הקמת ועדה לבחינת חופש התנועה, של הכדורגלנים הפלסטינים. ההחלטה התקבלה בהצבעה, ברוב של 90%. נתניהו: "המאמץ הבינלאומי שלנו הוכיח את עצמו והביא לכישלון ניסיונה של הרשות הפלסטינית להדיח אותנו מפיפ"א"; ריבלין: "בספורט מנצחים רק על המגרש"; גלאון: "הלחץ הבינלאומי עובד. אין דרך אחרת להסביר את ההסכמה הישראלית להצעה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל לא תורחק מהתאחדות הכדורגל העולמית, פיפ"א. זאת, לאחר המשלחת הפלסטינית לקונגרס של פיפ"א משכה את הצעתה להרחקת ישראל מתחרויות הכדורגל הרשמיות.

ג'יבריל רג'וב: סיים בלחיצת ידיים עם יור ההתאחדות עיני (צילום: ויקיפדיה)
ג'יבריל רג'וב: סיים בלחיצת ידיים עם יור ההתאחדות עיני (צילום: ויקיפדיה)

ישראל, שעמדה בסכנת הדחה, הדפה את הסכנה לאחר מאבק דיפלומטי אינטנסיבי, שנמשך מאחורי הקלעים, במשך כל הימים האחרונים – ובמיוחד היום. אולם, בסופו של יום, נאלצה ישראל לספוג החלטה הקמת ועדה לבחינת חופש התנועה, של הכדורגלנים הפלסטינים – במקום סנקציות נגד ישראל. ההחלטה התקבלה בהצבעה, ברוב של 90%.

בתום ההצבעה לחצו יו"ר ההתאחדות הישראלי עופר עיני ועמיתו הפלסטיני, ג'יבריל רג'וב, ידיים.  "אני שמח עבור הכדורגל הישראלי ועבור מדינת ישראל שאיום ההשעיה הוסר", אמר עופר עיני בתום הדיון. הוא הודה לראש הממשלה נתניהו, על תרומתו לפתרון שהושג, והודה גם לנשיא פיפ"א ספ בלאטר ולנשיא אופ"א (התאחדות הכדורגל האירופית) מישל פלטיני על מאמציהם למציאת הפתרון. "זה יום שמח לכל מי שאוהב כדורגל ומאמין שהשלום אפשרי. לחצתי את ידו של רג'וב מתוך אמונה וכנות שאפשר אחרת. זאת עת לחגוג, אבל לזכור שאנחנו נמשיך לתרום ככל יכולתנו לטובת הכדורגל", הוסיף עיני.

במהלך דיוני הקונגרס בציריך, תוך כדי נאומו של בלאטר, פרצו מפגינים פרו פלסטינים לאולם, הניפו כרטיסים אדומים וקראו "להחרים את ישראל, לעצור את האפרטהייד". המפגינים הורחקו מהאולם אולם זמן קצר לאחר מכן התקבל במשטרת ציריך דיווח על פצצה באולם. בדיון הופסק עד שהאולם נסרק ונמצא כי מדובר בהתראת שווא.

עופר עיני: "יום שמח לכל מי שאוהב כדורגל ומאמין שהשלום אפשרי" (צילום: ויקיפדיה)
עופר עיני: "יום שמח לכל מי שאוהב כדורגל ומאמין שהשלום אפשרי" (צילום: ויקיפדיה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הודעה שבה נאמר: "המאמץ הבינלאומי שלנו הוכיח את עצמו והביא לכישלון ניסיונה של הרשות הפלסטינית להדיח אותנו מפיפ"א. אני מודה לכל מי שלקח חלק במאמץ הבינלאומי שהביא לכישלון הניסיון הזה, ולמשלחת הישראלית בשוויץ בראשות יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני.

"מדינת ישראל מעוניינת בשלום שיבטיח את ביטחון אזרחיה, אך בדרך של כפייה ועיוות האמת הוא לא יושג", נאמר בהודעת נתניהו. "הדרך היחידה להשיג שלום היא לפתוח במשא ומתן ישיר בין הצדדים. הפרובוקציה הפלסטינית הזאת מצטרפת לצעדים החד-צדדיים שמבצעים הפלסטינים במוסדות בינלאומיים נוספים. כל עוד הם נוקטים בצעדים האלה הם רק מרחיקים את השלום במקום לקרב אותו. בזמן שהקהילה הבינלאומית קוראת לבצע צעדים בוני אמון, הפלסטינים משיבים לה פעם נוספת בניסיון לבצע צעדים חד צדדיים שפוגעים ביכולת לקדם הסדר באזור".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אמר כי שוחח עם עופר עיני וחיזק את ידיו על תוצאה ראויה ב׳משחק׳ קשה שיכול היה להיגמר אחרת לגמרי.

"בספורט מנצחים רק על המגרש", אמר הנשיא ריבלין. "תוצאות המהלך בפיפ"א מוכיחות שהניסיונות לפגוע בישראל נכשלו ויכשלו. אני מלא הערכה לגורמים המקצועיים וליו״ר ההתאחדות על פעולה מרשימה ונחרצת למען הכדורגל הישראלי ועבור מדינת ישראל".

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, בירכה על ביטול ההצבעה על השעיית ישראל: "זהו ניצחון גדול, בעיקר לספורט". רגב הודתה לראשי פיפ"א ואופ"א "על כך שלא איפשרו היום דריסת רגל של הפוליטיקה בספורט", והזמינה את רג'וב לפגישה בה ידונו בפתרון הבעיות.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה: "המשא ומתן חושף שלוש מסקנות מעניינות: 1. הלחץ הבינלאומי עובד. אין דרך אחרת להסביר את ההסכמה הישראלית להצעה הפלסטינית. 2. שוב, כמו בסיפור הפרדת האוטובוסים, ההסכמה של ישראל למעבר של ספורטאים בין הרצועה לגדה, שעד עכשיו לא אושר עקב 'צרכי ביטחון', חושפת כי ממשלת ישראל היא לא עקבית במקרה הטוב ושקרנית במקרה הרע, כשמדובר בצרכים ביטחוניים. 3. לא רחוק היום בו החברה הישראלית תצטרך להחליט האם לטובת ההתנחלויות שווה להקריב את הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל".

שר התחבורה, ישראל כץ, הגיב: "ג׳יבריל רג׳וב נכשל במזימתו לסילוק ישראל מפיפ״א. עכשיו הזמן לכלוא אותו במוקטעה ולתת לו לשחק סטנגה עם החברים!"

עוד אמרה ח"כ גלאון: "כל עוד ממשלת ישראל תמשיך במדיניות 'ניהול הסכסוך', ככה זה ייראה, ולא תמיד יהיה את הווטו באו"ם או הרוב היחסי בפיפ"א שיצילו אותנו. הלחצים הבינלאומיים שמפעילים הפלסטינים הם תוצאה ישירה של המדיניות של ממשלת ישראל, שלא עושה כלום כדי לקרב אותנו לסיום הכיבוש וחושבת שאפשר להמשיך לשדר 'עסקים כרגיל' בזמן שמיליוני פלסטינים חיים תחתינו ללא זכויות אדם בסיסיות. אז עסקים לא כרגיל. להמשך הכיבוש וניהול הסכסוך יש מחיר בינלאומי תרבותי, אקדמאי וכלכלי, שמצטרף למחיר הדמים, לשכול, ולריקבון המוסרי שהחברה שלנו משלמת על המדיניות הזו. גם אם היום נחלצנו מהדחה מפיפ"א, זה זמן מצוין לשאול את עצמנו האם אנחנו מוכנים לשלם את המחיר הזה".

ח״כ עיסאוי פריג׳ (מרצ), יו״ר שדולת הספורט של הכנסת: ״ראוי לברך על הוויתור הפלסטיני על הדרישה להשעיית ישראל מפיפ״א. יחד עם זאת על ישראל להתייחס ברצינות לדרישות הפלסטינים ולפעול מיידית להקלת מעברם של הכדורגלנים והספורטאים בכלל ולפעול בכדי לסייע לפלסטינים לקיים פעילות ספורטיבית תקינה. ישראל צריכה לעשות זאת לא רק בכדי למנוע השעייה עתידית, אלא כדי לסייע לספורט ולכדורגל לשמש כגשר בין העמים. כגורם מאחד ולא מפריד״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן