Skip to content

פסל משישה מיליון אבנים יוצב באילת

פסל להנצחת השואה, העשוי משישה מיליון אבנים, כמספר היהודים שנספו בשואה, יוצב באילת. טקס להסרת הלוט, יתקיים ביום חמישי, ה-23 בחודש, בשעה 15:00 ברחבת הספרייה העירונית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסל להנצחת השואה, העשוי משישה מיליון אבנים, כמספר היהודים שנספו בשואה, יוצב באילת.
טקס להסרת הלוט, יתקיים ביום חמישי, ה-23 בחודש, בשעה 15:00 ברחבת הספרייה העירונית

מאת עירית רוזנבלום

הפסל "לא עוד" – "Never Again", נתרם לעיר אילת על ידי הפסל חוזה סקאל ותאגיד "יעקב והרמוסה פארקה", בזכות היותה עיר תיירות בינלאומית המארחת מדי שנה מעל 3 מיליון נופשים, ביניהם תיירים מכל העולם.

הפסל מורכב מיציקה של שישה מיליון אבנים, שהובאו מירושלים למקסיקו, לזכר מספר היהודים שנספו בשואה, ומחלקי מתכת ואלומיניום. הפסל משתרע על שטח של כ– 3 על 4.5 מטרים וגובהו כ-5 מטרים. הפסל כולל 22 עמודים יצוקים בהתאם למספר אותיות הא'-ב', כשבקצה העמודים להבות צבעוניות ודמויות אנוש בכל צבעי הקשת, המסמלות את כל אומות העולם. הפסל מואר באמצעות מספר גופי תאורה מרכזיים. לדברי הפסל, באמצעות עיצוב אמנותי זה, ביקש להעביר את המסר שהעם היהודי הינו עם נצחי שלעולם לא ייכחד, למרות שרבים ממנו נשרפו בשואה.

באמצעות אלמנט אש הלהבות בפסל, הודגש סמל האור "המהווה חיים ומסמל את רוח האדם, הלב והנפש כמו גם את השלום". עוד לדברי הפסל, היה לו ברור שהפסל שייך לישראל, מאחר והאבנים ששימשו לבנייתו הובאו מישראל, ולכאן הוא צריך לחזור.

ערכו הכלכלי נאמד ב-500 אלף אירו

לפסל ערך הנצחה פיסולי אמנותי בינלאומי, וערכו הכלכלי, לדברי האמן, נאמד בכ-500 אלף אירו.

בביקור שערך הפסל באילת, בחודש אוגוסט האחרון, הוא נפגש עם ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, אשר התרגש מאוד מהמחווה ובירך עליה. במהלך הביקור, ערך ראש העירייה בהשתתפות אוצר מוזיאון "אילת עירי" המלווה את הפרויקט, שמוליק תגר, סיור בעיר, כדי לבחון מקרוב מספר מקומות ראויים להצבת הפסל. בתום הסיור ולאחר שנבחנו בקפידה כל השיקולים התכנוניים, הוחלט בעצה משותפת, כי הפסל יוצב בחזית הספרייה העירונית, בסמוך לרחבת בית רובין, שם מתקיים מדי שנה, טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

לטובת הצבת הפסל, בנתה העירייה במת בטון אליפטית בצבע אפור כהה-שחור שרוחבה 4.5 על 3 מטרים וגובהה 50 על 40 סנטימטרים, בהתאם לדרישות האמן.

טקס להסרת הלוט, יתקיים ביום חמישי, ה-23 בחודש בשעה 15:00 ברחבת הספרייה העירונית – רחוב חטיבת הנגב, במעמד ראש העירייה והפסל סקאל. במהלך הטקס, תשיר זמרת הסופרנו והפסנתרנית האיטלקייה יהודייה, דלילה גוטמן, שמגיעה לארץ במיוחד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן