Skip to content

הורשע מסיע שב"חים שנמלט מהמשטרה, פגע והרג את ינון לבנון

בני משפחת לבנון זועמים: "אסור היה להגיע להסדר טיעון, הוא צריך לקבל את עונשו לפי חוק ולא ללכת לשלוש וחצי שנות מאסר מהן יצא בעוד שנתיים", הם טוענים. הפרקליטות טוענת כי ההסדר נעשה על דעת המשפחה ואלו דוחים זאת בתוקף. פרקליט המשפחה: "הפרקליטות פשוט פישלה. התרשלה לחלוטין בהגשת התביעה וכעת איננה מוכנה להודות כי טעתה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סעיד אלנבארי, בדואי תושב חורה שבדרום, מבריח שוהים בלתי חוקיים, שהרג בתאונה דרכים קשה את הצעיר ינון לבנון (28) תושב סוסיא שמועצה האזורית הר חברון, הורשע הבוקר (שלישי) בבית משפט המחוזי בבאר שבע, בהריגה, חבלה חמורה, עקיפה בדרך לא פנויה, חציית קו הפרדה רצוף והסעת תושב זר בניגוד לחוק.  הרשעתו באה לאחר הסכם טיעון שנערך בין פרקליטות מחוז דרום לאלנבארילפיו הוא יודה בהריגה, בתמורה תסיר הפרקליטות מכתב האישום את סעיף הרצח, ושני הצדדים יעתרו לבית המשפט לקצוב את עונשו לתקופת מאסר בת 3.5 שנים  ופיצוי כספי על סך 20 אלף שקלים למשפחת ההרוג. אך משפחתו של ינון שסירבה לקבל את הסכם הטיעון,  זועמת ומבקשת כעת מבית המשפט שלא לקבל את ההסדר ולגזור על אלנבארי מאסר ארוך טווח כקבוע בחוק.

"האשימו את הנהג ברצח" - הורי ינון ז"ל בבי המשפט (צילום: חוננו)
"האשימו את הנהג ברצח" - הורי ינון ז"ל בבי המשפט (צילום: חוננו)

"אני לא מבקש מבית המשפט דבר מיוחד", אמר היום חיים לבנון, אביו של ינון ז"ל,  "רק שבית המשפט יפעל ויגזור את עונשו של הנהג על פי חוקי המדינה ולא ישעה להסדרים שמקלים על הפרקליטות, אנחנו במדינה שומרת חוק", אמר האב.
לפני כשנתיים נהג סעיד ברכבו כשהוא מסיע בו שני שב"חים, בסוך למחסום מיתר שבכביש 60 שבדרום הר חברון, הוא זיהה כי כוחות משטרה  דולקים בעקבותיו וניסה להתחמק. אלנבארי האיץ ברכבו למהירות גבוהה, חצה קו הפרדה רציף בכביש מפותל בו הנסיעה מוגבלת ל – 80 קמ"ש. ועקף תוך כך שורת רכבים. ניידת משטרה שהגיחה מולו   הצליחה לחמוק מפגיעה לאחר שנהגה הצליח לרדת חדות אל שולי הכביש. ינון שנהג ברכבו אחרי הניידת לא הספיק לחמוק מפגיעה ושני כלי הרכב התנגשו בעוצמה. כתוצאה מכך נהרג ינון במקום.

לא יכול היה לחמוק - ינון לבנון (צילום באדיבות המשפחה)
לא יכול היה לחמוק - ינון לבנון (צילום באדיבות המשפחה)

בני משפחת לבנון ניסו לפעול כנגד עסקת הטיעון ופנו לאחרונה אל שרת המשפטים החדשה איילת שקד. "בקרוב יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע על עסקת טיעון מבישה בה המדינה מבקשת לתת לרוצח שלוש וחצי שנות מאסר ופיצוי כספי", כתבו בני משפחת לבנון לשקד. "מדובר בעונש קל, והדעת אינה סובלת זלזול כזה בחיי אדם ורמיסת החוק בידיים. אנו דורשים כי עמדת המדינה בתיק זה הן בסעיפי כתב האישום והן בענישה תהלום את עובדות המקרה". "דמו של ינון זועק", הוסיפו. "לא יתכן כי רוצח אשר נהג בפרעות תוך כדי ביצוע עבירה, נמלט ממשטרה וגרם לתאונה טראגית ייצא בעונש כה מקל. כשרת המשפטים אשר ממונה על מערכת המשפט והפרקליטות בישראל נבקשך להתערב באופן מידי ולא לאפשר לעוול זה לקרות. אנא השתמשי בסמכותך להנחות ולקבוע את מדיניות התביעה והפרקליטות ועשי עמנו ועם ינון מעט צדק". שקד לא טרחה לענות לפנייתם.

הפרקליטת התרשלה, פישלה ולא מוכנה להודות בכך. עו"ד עדי קידר (צילום מסך: ערוץ 7 יוני קמפינסקי)
הפרקליטת התרשלה, פישלה ולא מוכנה להודות בכך. עו"ד עדי קידר (צילום מסך: ערוץ 7 יוני קמפינסקי)

הפרקליטות: הסדר הטיעון סוכם עם המשפחה. נמשפחה: "להד"מ

לפני שלושה ימים פנה עורך הדין עדי קידר אל התובע, ואדים סיגל והצביע על מחדלים בעבודת הפרקליטות. "הנאשם עקף בין  9 ל 11 כלי רכב", ציין קידר, והוסיף כי בבדיקת הבוחנים לא נמצאו סימני בלימה בכיוון בו נסע כשלהערכת השוטר הוא עוד האיץ את רכבו למהירות של כ-140 קמ"ש. שני עדים אחרים מסרו כי הנאשם האיץ את רכבו למהירות של 130 עד 180 קמ"ש. יתרה מכך, מציין קידר "הנאשם שתק בכל מהלך חקירותיו ולא מסר כל גרסא אשר יכולה לסתור את הממצאים שצוינו לעיל". לגבי סיכון חיי אדם, מציין קידר כי "הייתה לו שהות לנסות ולחזור לנתיב הימני, אך הוא בחר להמשיך ולנסוע בנתיב השמאלי" . קידר מציין כי הנהג הפוגע היה נהג חדש בעת ביצוע העבירה, עובדה שלא הועלתה בכתב האישום המתוקן שהוגש היום לאישור בית המשפט. פרקליט המשפחה מוסיף כי העובדות בכתב האישום המקורי גם מבססות היסוד הנפשי הנדרש לעבירת ההריגה – הרצח. "אנחנו ממשיכים להוסיף ולתמוה על העובדה לפיה בחרתם שלא להאשימו בעבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה", מסיים קידר את מכתבו. "אני מבקש לציין כי הפרקליטות שקלה את עמדתה לגבי הסדר הטיעון ואת מכלול השיקולים, ולמרות עמדת המשפחה, סברנו שיש מקום להגיע להסדר ולהציגו בפני בית המשפט. חלק מהצדדים יהיו רשאים להביא ראיות לעונש מטעמם ואני אגיש תצהיר נפגע מטעם משפחת המנוח", אמר התובע לבית המשפט. למרות שהמשפחה לא הייתה צד בתביעה, ביקש האב חיים לבנון לומר את דברו לבית המשפט והשופטת, טלי חיימוביץ נענתה לו. "אנו נבקש לטעון בעניין כתב האישום עצמו בכך שהוא לא הואשם בעבירת רצח או בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.. אני מתנגד להסדר העונשי של 3.5 שנים, זה הסדר שהדעת אינה סובלת", אמר לבנון. בסיכומו של דבר התירה השופטת לאלנבארי לחזור מכפירתו באשמתו, התירה את התיקון בכתב האישום והרשיעה על סמך כך את הנהג.

חיים, האם הפרקליטות השיבה לכם לאחר פנייתכם באמצעות עו"ד קידר?
"לא. לא קיבלנו כל תגובה".
קודם לכך, כשנפגשתם עם פרקליט המחוז, הסכמתם לכתב האישום המתוקן?
"בהחלט לא הסכמנו".
"החלטת הפרקליטות נמסרה לב"כ של המשפחה באופן אישי וכן סוכם בנוגע להגשת תצהירי הנפגע", נמסר מהפרקליטות, "מעבר לכך, נימוקי ההסדר טרם הוצגו בפני בית המשפט ולכן אין באפשרותנו להתייחס", מוסיפים בפרקליטות בכל הקשור לסיבות והסכמת הפרקליטות להסדר ומוסיפים כי "יחד עם זאת, נציין, כי הנאשם הודה והורשע בכתב האישום המקורי בעבירת הריגה". לשון התגובה.
"מאכילים אותך בגבב של מילים", הגיב עו"ד קידר לטענות הפרקליטות. "אנו לא קיבלנו ולא הסכמנו לשום הסדר טיעון. הפרקליטות פשוט פישלה. התרשלה לחלוטין בהגשת התביעה וכעת איננה מוכנה להודות כי טעתה. אף אחד לא יגיד שם – התרשלתי, טעיתי".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן