Skip to content

שלום עולמי על פי בלט הארלם

הלהקה חוזרת לישראל והפעם, מלבד הופעות בתל-אביב, הרקדנים יקיימו כיתות אמן וסדנאות ליהודים ולערבים ברחבי הארץ. המסר: ניתן להגיע לשלום בין עמים ולהיחלץ מעוני ומנחשלות באמצעות האמנות. אשרי המאמינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בימים של חרמות ובידוד הולך וגובר כשהסיסמה "העולם כולו נגדנו" הביקור של להקת המחול מהארלם הוא בגדר משב רוח רענן. חזרה  לאמונה האופטימיות, ש"האדם נברא בצלם". ולא זו בלבד אלא שכל אחד יכול – משום שבני האדם שווים הם.

משמעות המונח "רב-תרבותיות" מעוגנת באמונה שלכל מסורת מחול – היופי הקסום משלה. וכך מקדימה הלהקה את בואה כדי לקיים סדנאות וכיתות אמן דווקא בלוד.  כדי להוכיח שאפשר להיחלץ מעוני ומנחשלות – באמצעות עבודה ותרגול יומיומי וחתירה למצוינות, ובאמצעות שאיפה ליופי ולאמנות נשגבת. אפשר לסייע לנוער בסיכון, להידברות בין עמים – הכול באמצעות שאיפה ליופי ולאמנות.

הכול החל לפני 45 שנים ממאבק עיקש להוכיח שגם שחורים יכולים לרקוד בלט קלאסי, ולא רק פרימדונות. ואכן הם הצליחו להגשים את אמונתם ולהגיע לנוער באמצעות המחול. לפי אמונתם יש למשמעת הקפדנית של כללי הבלט הקלאסי ערך חינוכי מתקן. הם הדרך הנכונה להיחלץ מחיי העוני והפשע. לא זו בלבד שהקימו בי"ס של 1,000 תלמידים – אלא שזכו בעשרות פרסים וכיבודים.

עכשיו הם חוזרים לארץ עם תכנית מרתקת חדשה הכוללת ארבע יצירות, ביניהן העפרוני המעופף – מחול שאותו עיצב ב-1972 הכוריאוגרף אלווין איילי. מחול המסמל את ניצחון הרוח האנושית. את המוזיקה הלחין ראלף ויליאמס. בנימה יותר אפרו-אמריקנית יסתיים המופע עם המחול חזרה,שעיצב הכוריאוגרף הראשי של הלהקה רוברט גרלנד ב- 1999. שילוב של בלט קלאסי עם הקצב והנשמה של המוזיקה שכתבו ארטה פרנקלין וג'ייימס בראון.

רקדני תיאטרון מחול הארלם יקיימו השבוע סדרה של אירועים, כיתות אמן וסדנאות בחיפה, ירושלים, שפרעם, כפר יסיף, טייבה קיבוץ מזרע, עמק יזרעאל ובאר שבע.  גולת הכותרת היא המופע שייערך הערב בנוכחות סגן שגריר ארה"ב בארץ ויליאם גרנט. על במה אחת בהיכל התרבות של לוד יופיעו רקדני הארלם עם רקדני להקות יהודיות וערביות: להקת הדבקה "אג'יאל" והלהקה הגיאורגית "כוכבים נולדו". מרגש יהיה להקשיב לדואט של  הפסנתרן הערבי ניזאר אל חאטר,  והזמרת  רודי ביינסון שהיא בת להורים ממוצא אתיופי.

החל מיום רביעי תופיע הלהקה במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב. יש לצפות למחול טהור של תנועות קשת ארוכות, גמישות שלא תיאמן של רקדנים צעירים ובעיקר – קצביות סוחפת המאפיינת את המוזיקה והמחול האפרו-אמריקני.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן