Skip to content

פרשיות השחיתות לכאורה – שרה נתניהו ועזרא סיידוף יחקרו תחת אזהרה

בדיקות פרשיות הבקבוקים ועבודות הקבלן במעונות רה"מ וחומרים נוספים עליהם הצביע מבקר המדינה בדו"ח המבקר ערב יום הבחירות לכנסת, הצטברו לידי חומרים הדורשים חקירה פלילית. עקב כך יוזמנו אשת ראש הממשלה וסמנכ"ל משרד רה"מ לחקירה תחת אזהרה. במשרד המשפטים לא מכחישים זאת אך טוענים כי טרם התקבלה החלטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חקירת  פרשיות השחיתות במעונות ראש הממשלה, הפכו בימים האחרונים לכדי חקירה פלילית, כך נודע היום (שני). על פי הידוע הליכי הבדיקה עליהם הורה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין  בעקבות קביעת מבקר המדינה (השופט בדימוס) יוסף שפיר אליו הועבר נושא הפרשיות שעלו מעדות אב בית ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי אודות הוצאות לא ראויות הגובלות בפלילים במעונות רה"מ, הצטברו לידי חשד לפלילים.
נפתלי טען בעדותו בבית הדין לעבודה כי היו "הוצאות לא ראויות", במעון ראש הממשלה. הוא הצביע על מספר מקרים וביניהם כספי החזרי מאות בקבוקי יין ויותר שהועברו ישירות לאשת ראש הממשלה  שרה נתניהו, ולא לקופת האוצר, ועבודות קבלן החשמל, חבר מרכז הליכוד לתיקוני חשמל דווקא ביום כיפורים וללא מכרז.

שרה נתניהו - הכסף עבר לידיה במקום לקופת האוצר? (צילום מסך - יח"צ)
שרה נתניהו - הכסף עבר לידיה במקום לקופת האוצר? (צילום מסך - יח"צ)

על פי הפרסום, הממצאים השונים שנאספו בידי גורמי החקירה הצטברו לידי הפיכת החקירה לחקירה פלילית, כזו הדורשת חקירה פלילית של הגורמים המעורבים. נתניהו הגיבה לטענות אלו בבית המשפט וטענה בעדותה כי "דמי נשפך בראש חוצות וסוחטים באיומים את משרד רה"מ".
עד כה נערכו מספר פגישות בנושא הפרשיות בלשכת היועץ המשפטי לממשלה בהשתתפות וינשטיין עצמו, פרקליט המדינה שי ניצן, המשנה ליועמ״ש בתחום הפלילי רז נזרי וראש צוות החקירה, תנ״צ אפריים ברכה, ראש יאח״ה בלהב 433 שבמשטרת ישראל. באחת מהישיבות הללו, הוצגו בפני הנוכחים ממצאי הבדיקה ואלו העלו כי הפרשה חמורה הרבה יותר מכפי שסברו גורמי החקירה תחילה.  
עקב ממצאים אלו הוחלט בפרקליטות המדינה לגבות את עדותם של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו ושל סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, בחקירה תחת אזהרה. במקביל לכך יחקרו גם עובדים נוספים במשרד ראש הממשלה ובמעונו, שבחלקם כבר החלו להיחקר.

גם הוא יחקר באזהרה - עזרא סיידוף (צילום מסך חדשות 2 )
גם הוא יחקר באזהרה - עזרא סיידוף (צילום מסך חדשות 2 )

החקירה החלה כשמבקר המדינה, שפירא, כתב וקבע ביחס לחומרים ביניהם פרשת הבקבוקים שהעביר ליועץ, כי "עולה מהם חשש לכאורה לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי". דבר ההחלטה לחקירה הפלילית נחשף לראשונה במעריב או ליין. "בהקשר להוצאות הקשורות בהתקשרות עם קבלן עבודות חשמל חבר מרכז הליכוד לביצוע עבודות חשמל במעון הפרטי בקיסריה", קבע שפירא וכתב בדו״ח כי "במהלך שנת 2009 נתבקש אישור התקשרות עם חשמלאי בעלות של כ- 50 אלף שקלים, לצורך ביצוע עבודות 'דחופות' במעון הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה". המבקר כתב כי  לביקורת "הוצג מצג מוטעה, אך בפועל, ההתקשרות נעשתה עם חבר מרכז הליכוד, שוועדה מיוחדת קבעה שאסור להתקשר עמו".
כאמור, גורמי החקירה וביניהם מפכ"ל המשטרה היוצא רנ"צ יוחנן דנינו סברו כי לאור החומרים שהצטברו ולאור עדותו המפלילה של מני נפתלי אין מנוס מחקירה פלילית, עובדה המצריכה חקירה תחת אזהרה של הנחקרים על מנת לשמור את זכויותיהם החוקיות.
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "
טרם התקבלה החלטה, והעניינים הקשורים במעון רה"מ עדיין מצויים בבדיקה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן