Skip to content

הקופיקס של עדשות הצילום, 50 מ"מ במאתיים שקלים בלבד

Yongnuo  הוא שם שמוכר לרבים מחובבי הצילום כיצרן מבזקים סיני.המתמחה בייצור מבזקים תואמי מותגים מובילים, הנמכרים ברבע עד שליש ממחיר המותגים, עושה בתחום הזה עבודה לא רעה בכלל. לעולם האופטיקה כיצרנית ממש ,לא נכנסה YN עד עתה ומעט הנגיעה שהייתה לה בתחום היא ייצור טלה-קונברטור (מכפיל) שונים הנמכרים אף הם במחירים אטרקטיביים מאוד. סקרנותי התעוררה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

Yongnuo  הוא שם שמוכר לרבים מחובבי הצילום כיצרן מבזקים סיני.המתמחה בייצור מבזקים תואמי מותגים מובילים, הנמכרים ברבע עד שליש ממחיר המותגים, עושה בתחום הזה עבודה לא רעה בכלל.

לעולם האופטיקה כיצרנית ממש ,לא נכנסה YN עד עתה ומעט הנגיעה שהייתה לה בתחום היא ייצור טלה-קונברטור (מכפיל) שונים הנמכרים אף הם במחירים אטרקטיביים מאוד.

סקרנותי התעוררה כשקראתי שהחליטו ב YN לצאת עם עדשת 50 מ"מ,בעלת צמצם 1.8,למעשה שיבוט של העדשה המדהימה של קאנון,שנדמה שאין קאנוניסט רציני שלא מחזיק אותה באמתחתו,במיוחד לאור העובדה שהיא עולה כ- 400 ₪ בלבד ולמרות תחושתה הפשוטה והפלסטית היא נותנת תוצאות מעולות. אז מה כבר יש ל YN להציע ועוד בחצי מחיר ? כל כך הסתקרנתי עד שמיד הזמנתי באיביי (מצאתי ב 45$ כולל משלוח) וחיכיתי לבוא החבילה שלקח לה כחודש ימים לעשות את כל הדרך מסין.

שיבוט של הקנון 50/1.8 הפופולרית (צילום: דן בר-דוב)

לקחתי את העדשה לנסיעת מבחן על ה 6d  שלי (זו לא בדיקה מדעית אלא יותר התרשמות אישית מאיכויותיה).  למרבה ההפתעה התחושה של ה YN נעימה יותר משל הקאנון, העדשה מעט שמנמנה יותר, קצת פחות פלסטית למגע אם כי היא רזה יותר ב10 גרם ( 120גרם לעומת 130 גרם). התחושה שלה עמידה ואיתנה יותר מזו של הקאנון. הפוקוס האוטומטי הוא מהיר ומדויק בתנאי תאורה רגילים ושקט משל הקאנון וגם בתנאי תאורה קשים עשה עבודה טובה. אבל,שימו לב כאשר אתם במצב של live view העדשה משום מה מסרבת לפקס כאשר אתם בפוקוס אוטומטי,לעומת זאת הפוקוס הידני עובד היטב. משונה אך אני מאמין שלרבים זה לא ממש ישנה.

בוקה יפהפה של ה YN (צילום: דן בר-דוב)

מרחק המיקוד המינימלי הוא 45 ס"מ,בדיוק כמו של הקאנון והיא מעניקה בוקה יפהפה. בצמצם פתוח הפוקוס רך למדי,אבל בשימוש מצמצם 4 צפונה היא חדה מאוד.

בקיצור  ה YN  50/1.8 היא עדשה ידידותית מאוד מבחינת מחיר ומבחינת השימוש ושווה לשים לב לעדשות נוספות שעומדת החברה להוציא השנה (כבר הוצגו בתערוכה בסין)  50/1.4  (גם היא תואמת עדשת קאנון החביבה שכנראה תעלה באזור ה 200$) וכן עדשת35 מ"מבעלת צמצם 2 שתעלה כ 100 דולר בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן