Skip to content

ועדת השרים לחקיקה הפילה את "חוק הקלון"

עפ"י הצעת "חוק הקלון", אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל לכהן לעולם כשר, חבר כנסת או ראש עיר. זאת, בניגוד לחוק הקיים היום, ליו אדם שהורשע בעבירה שיש בה קלון לא יוכל לכהן באחד מהתפקידים האלה במשך 7 שנים. לפיד: "מדובר בפשיטת רגל מוסרית של ממשלה המסרבת להלחם בשחיתות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ועדת השרים לחקיקה דחתה היום את הצעת "חוק הקלון" שאותה הניח יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, על שולחן הכנסת.

 עפ"י הצעת "חוק הקלון", אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל לכהן כשר, חבר כנסת או ראש עיר, לתקופה בלתי מוגבלת. זאת, בניגוד לחוק הקיים היום, ליו אדם שהורשע בעבירה שיש בה קלון לא יוכל לכהן באחד מהתפקידים האלה במשך 7 שנים.

"כשאתי אלון תשתחרר מהכלא צריך לעזור לה למצוא עבודה, אבל לא בבנק". לפיד (צילום: דן בר דוב)
"כשאתי אלון תשתחרר מהכלא צריך לעזור לה למצוא עבודה, אבל לא בבנק". לפיד (צילום: דן בר דוב)

ח"כ לפיד הגיב על דחיית הצעתו באמרו כי מדובר בפשיטת רגל מוסרית של ממשלה המסרבת להלחם בשחיתות.

"אני מניח שגם הפעם יהיו כאלה שירצו להפוך את החוק לזירת מאבק ביני לבין אריה דרעי, אבל אעשה הכל כדי שזה לא יקרה", אמר לפיד. "הרי אפילו אם החוק יעבור הוא במילא לא יחול על דרעי משום שחוקים במדינת ישראל אינם חלים באופן רטרואקטיבי. והנושא חשוב מכדי שנהפוך אותו לעימות אישי".

 לפיד המשיך ואמר עוד: "יהיו כאלה שיטענו שצריך לאפשר לאנשים ששילמו את חובם לחברה לבנות מחדש את חייהם. זה נכון כמובן, אבל מדוע שיעשו זאת דווקא במקום שבו הפיתוי לשחיתות הוא הכי גדול? גם כשאתי אלון תשתחרר מהכלא צריך לעזור לה למצוא עבודה, אבל זה עדיין לא אומר שהיא צריכה לחזור לעבוד בבנק.

 "הזירה הציבורית צריכה להיות המקום הכי נקי בישראל. לא יכול להיות שאסור שהנהג של השר יהיה בעל עבר פלילי, אבל על השר זה לא חל", אמר לפיד. "לא יכול להיות שאנשים שהורשעו בפלילים ישלחו חיילים אל הקרב או ידרשו את כספי המסים שלנו. לא יכול להיות שנעמוד מנגד בזמן שאמון הציבור בפוליטיקאים ובמדינה הולך ומידרדר. אמון הוא הבסיס של כל חברה אנושית מתוקנת, וכשהאזרחים חושבים שהמערכת עקומה, קשה להסביר להם למה הם צריכים להישאר ישרים. 'חוק הקלון' צריך לעבור".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הגיב: "מצער מאוד שהממשלה לא מתגייסת למאבק בשחיתות.

"אם אתה נבחר ציבור וגנבת? לקחת שוחד? לא נורא, בעוד כמה שנים תוכל לחזור לתפקיד ציבורי ולהתעסק שוב בכספי ציבור.

"זה המסר שמעבירה היום הממשלה כאשר בחרה לדחות את הצעת החוק לפיה מי שהורשע בעברה שיש עמה קלון יורחק לצמיתות מתפקיד ציבורי. את החוק הנחתי לראשונה בכנסת הקודמת כחלק משורת חוקים למאבק בשחיתות השלטונית ובעקבות ריבוי נבחרי ציבור שסרחו- ראשי ערים, חברי כנסת, שרים וראש ממשלה. אני מאמין שלכל אדם מגיע הזדמנות שניה. אבל לא על חשבוננו. חבל שהממשלה לא מבינה את רחשי הציבור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן