Skip to content

סקר: רוב בציבור תומך בהכרה ברבנים רפורמים וקונסרבטיבים

רוב גדול של 71% מהאוכלוסיה היהודית סבורים שהנשיא ריבלין טעה, כשביטל את טקס בר המצווה לילדים מוגבלים במשכן הנשיא, משום שאחד המנחים המיועדים היה רב קונסרבטיבי. "מצער מאוד, שלנשיא, הרגיש כל כך ובצדק לזכויות של מגזרים שונים ומודרים בחברה הישראלית, יש נקודה עיוורת בכל מה שקשור לחופש הדת ולשוויון בין הזרמים ביהדות", אומר מנכ"ל חדו"ש, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוב גדול של 71% מהאוכלוסיה היהודית סבורים שהנשיא ראובן ריבלין טעה כשביטל את טקס בר המצווה לילדים מוגבלים במשכן הנשיא, משום שאחד המנחים המיועדים היה רב קונסרבטיבי. 59% מהציבור היהודי סבורים שהמדינה צריכה להכיר ברבנים רפורמים וקונסרבטיבים ולהעניק להם יחס שווה לרבנים אורתודכסים. כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון. הסקר נערך ביום שני (ה-15 ביוני) בפאנל אינטרנטי בקרב 507 איש, שהם מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת.

מדיר זרמים ביהדות? הנשיא ראובן ריבלין (צילום: ציפי מנשה)
מדיר זרמים ביהדות? הנשיא ראובן ריבלין (צילום: ציפי מנשה)

מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב קרא בתגובה לנשיא ריבלין "לחזור בו מהחלטתו לבטל את הטקס". לדברי רגב, "אסור לנשיא להפוך את עצמו לנשיא של הזרם האורתודוכסי בלבד ואת בית הנשיא לבית כנסת אורתודוכסי. מצער מאוד, שלנשיא הרגיש כל כך ובצדק לזכויות של מגזרים שונים ומודרים בחברה הישראלית, יש נקודה עיוורת בכל מה שקשור לחופש הדת ולשוויון בין הזרמים ביהדות". רגב הזכיר כי "אחד מתפקידיו החשובים של הנשיא הוא טיפוח הקשר בין ישראל לתפוצות, שרוב היהודים בה משתייכים ליהדות הלא-אורתודוכסית. המשבר המתגבר עם התנועה הקונסרבטיבית יקשה עליו לבצע את התפקיד המרכזי הזה".

לפני חודש הורה ראש העיר רחובות רחמים מלול (הליכוד היום, ש"ס בעבר) לבית ספר לילדים בעלי מוגבלויות לבטל טקס בר מצווה, משום שהיה אמור להתקיים בבית הכנסת הקונסרבטיבי בעיר. זאת, למרות שבית הכנסת הקונסרבטיבי הוא שהכשיר את  הילדים חודשים ארוכים לקראת הטקס. אחרי שפרצה סערה בעולם היהודי, התגבשה פשרה ביוזמת משרד התפוצות: בית הנשיא יארח את הטקס, אותו יובילו בצוותא הרב הקונסרבטיבי מייקי גולדשטיין יחד הרב האורתודוכסי ד"ר בני לאו. אלא שאז בוטל הטקס בהוראת הנשיא ריבלין, שהחליט שרק רב אורתודכסי ינחה את הטקס.

נוסח השאלה בסקר היה: "משכן הנשיא ביטל טקס בר מצוה לילדים מוגבלים בבית הנשיא בגלל שרב קונסרבטיבי היה אמור להנחות את הטקס לצד רב אורתודוקסי: האם לדעתך הנשיא צדק / לא צדק"? 71% מהציבור היהודי סבורים שהנשיא לא צדק לעומת 29% שתומכים בהחלטתו. בין החילונים, 93% מתנגדים להחלטת הנשיא, בין העולים – 84%, בין המסורתיים – 74%. לעומת. זאת בין הדתיים שני שליש (67%) תמכו בהחלטת הנשיא ובין החרדים – 92%. בין מצביעי הליכוד השיבו שניים מכל שלושה (67%) שהנשיא לא צדק.

59% מהציבור היהודי סבורים ש"המדינה צריכה להכיר ברבנים רפורמים וקונסרבטיבים ולהעניק להם יחס שווה לרבנים אורתודכסים" . בקרב החילונים, 95% תומכים בהכרה ברבנים רפורמים וקונסרבטיבים ובקרב העולים – 74%. אבל בקרב המסורתיים 55% מתנגדים, בקרב הדתיים – 90% ובקרב החרדים – 100%. 95% ממצביעי המחנה הציוני תומכים בהכרה ושיוויון לרבנים ליברליים, 94% ממצביעי יש עתיד ו-87% ממצביעי כולנו. אבל 59% ממצביעי הליכוד מתנגדים.

2 Comments

  1. דן סגל
    17 באוגוסט 2015 @ 17:59

    אולי שיגיע לבריסק ואז סולוביציק ילמד איך מקבלים אדם כמוהו, למה ביקור ממלכתי בישיבות חרדים? כמו נשיא המדינה, שפתח הבוקר את שנת הלימודים בחינוך החרדי בביקור בתלמוד תורה 'דיברות משה' בשכונת הר נוף, ישיבת חברון וכו' אוי לאותה בושה – במקום להביא גדולי תורה מוסר וחסידות, הביאו מחללי שבת, אוכלי נבלות וטריפות ביום הכיפורים, בועלי נידות, מרבים ממזרים, "נואפים" משומדים, ערב=רב, עמלקים, שונאי הקב"ה ותורתו, "ציונים ארורים" וכו' לאן הגענו? תגידו לי, את זה מראים לילדים צעירים? במי מתגאים? במחללי שבת? באוכלי נבלות וטריפות? איך מעיזים נגד ד' ית? מי שמבקשים לחנך את ילדי ישראל החרדים להביא ביום הראשון של הלימודים דמויות של היטלר יש להם להתביש, מדובר במי שהם כל כך רחוקים מיהדות, ומשמירה על המצוות, מדובר במי שהם מחללי שבת בפרהסיא, במי שהם אוכלי נבלות וטריפות, בועלי נידות ברבים בלי שום בושה, מגייסי בני ישיבה לצבא השמד והניאוף כידוע לבית זונות הכי גדול במדינת איזראל, אותם מראים לילדים כבר ביום הראשון של החיידר? ומה יביאו לילדים בהמשך השנה כדי לקלקל אותם??????? או שמא היו צריכים להביא רבנים ואנשים חשובים צדיקים שלילדים יהיה ממי ללמוד? התירוץ היא בגלל שנציגי החרדים, ביחד עם רבניהם ומנהיגים, הם רשעים צרורים, פושעים, רוצחים, מגלים פנים בתורה שלא כהלכה, שונאי השם יתברך, שונאי הדעת, הדבר היחידי שחשוב להם היא הכסף של עוכרי ישראל הציונים החילונים.

    זה פני היהדות החרדית היום, שנציגים חרדים שחיים כמו בהמות, לא איכפת להם מהקב"ה ושהם עושים פשע, כמו נציגים המבקשים להתחנף לראש העיר החילוני, ולנשיא המדינה החילוני, שהביא אותם לחיידר חרדי, והרסו בכך את החינוך כבר ביום הראשון, ומי יודע מה יהי ההמשך, עד כי בסוף השנה נזכה שהילדים האלו יהיו משומדים לגמרי ח"ו, בהסכמת המנהיגים עבור "כסף השמד" רק כסף חשוב להם!!!!!!

    הם אינם הדמויות ממי שיש ללמוד? עדיף שילדים טהורים אינם רואים אותם כלל ולא יודעים מי הם, [הלא אסרו רבותינו להסתכל בפני אדם רשע] במיוחד בימים אלה של חודש -א-ל-ו-ל- כשנשיא המדינה הכתים את עם ישראל כולו בכתם שלא הוכח עד היום שיהודי שרף את הילד הערבי, וראש עיר י-ם שמחלל את קדושתה של ירושלים בגאוה ובשמחת הלב, בצורה הכי פרועה למשל ע"י מצעד הניאוף, וחילול שבת מתוך אכזריות, יודע רבונו ומתכון למרוד בו!!! וכו'.

  2. גורן
    25 ביוני 2015 @ 8:21

    אני לא יודע מי היכן את הסקר והיכן הוא נערך אם הוא נערך בצפון תל אביב אז התוצאה אולי נכונה אם הסקר היה נערך בפרפריה אני בטוח שהתוצאה הייתה הפוכה נוסח השאלה הוא מעוות בגלל המשפט טקס בר מצוה לילדים מוגבלים האהדה בא בעקבות המשפט ילדים מוגבלים שזה טבעי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן