Skip to content

תקרית חמורה: לינץ' בנווה אטיב

המון דרוזים מרמת הגולן תקף אמבולנס צבאי שהוביל 2 פצועים סורים לבית חולים בארץ. אחד מהפצועים נרצח והשני הועבר במצב אנוש לרמב"ם. מפקד מחוז צפון במשטרה הטיל על חוקרי מחלק הרצח בימ"ר את החקירה. נתניהו: נמצה את הדין עם הפורעים. ג'בהת אל נצרה: ננקום ונחסל 20 דרוזים בתמורה נגדית לרצח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המון זועם דרוזי תקף הלילה (שני)  אמבולנס צבאי שהוביל 2 פצועים מסוריה לישראל, רצח אחד מהפצועים והותיר את השני במצב אנוש. זו הפעם השנייה בפחות מ-24 שעות שאמבולנס צבאי המוביל פצועים סורים מותקף בידי בני העדה הדרוזית. האירוע החל במג'דל שמס שבחרמון. עשרות תושבים רדפו אחר האמבולנס בניסיון לעצרו, הם השיגו אותו בנווה אטיב, השליכו לעברו אבנים, ניפצו את שמשותיו, השתלטו על הרכב וביצעו לינץ' בפצועים. אחד מהם נרצח והשני הוגדר במצב אנוש בבית החולים רמב"ם בחיפה אליו הוטס הפצוע. במהלך האירוע נפצעו שני חיילי האמבולנס, רופא מחטיבת החרמון ונגד בקבע. הנגד הועבר לטיפול בבית החולים זיו שבצפת כשהוא פצוע קל. בדרוזים טענו כי הפצועים הנם לוחמים מכוחות המורדים בעוד שבצה"ל מסר קצין בכיר כי מבחינת צה"ל מדובר בשני אזרחים. "אנחנו לא בודקים תעודות זהות כשהם מגיעים לבקש סיוע רפואי", אמר הקצין.

הפצועים מוטלים בסמוך לאמבולנס לאחר הלינץ' (צילום: חדשות לפני כולם)
הפצועים מוטלים בסמוך לאמבולנס לאחר הלינץ' (צילום: חדשות לפני כולם)

אותו קצין תיאר את שאירע וקבע כי  "חד-משמעית היה מגע בין הפורעים לפצועים הסורים. אנחנו מעריכים שתקיפתם החריפה את מצבם. האירוע התחיל בקליטת שני פצועים סורים, שככל הידוע לנו הם אזרחים. הקליטה הייתה רגילה ובעקבות אירוע הבוקר, שגם הוא חמור בעינינו, יש ניידת משטרה צבאית שמלווה את השיירה. במחסום מג'דל תקפו עשרות אזרחים את השיירה קצין הרפואה של חטמ"ר חרמון ואיש קבע נוסף. הכוח המשיך מהר לנווה אטי"ב וההמון הגיע בעקבותיו. שם התחיל האירוע הגדול. כעת בכפר יש הפגנה גדולה. להערכתנו 150 איש השתתפו באירוע".

דובר צה"ל מוטי אלמוז מסר כי "צה"ל אינו מסייע לארגון ג'בהת א-נוסרה בכל ארבע השנים האחרונות, מאז החלה הלחימה הפנימית בסוריה, אלא מסייע לפצועים סורים המגיעים לגבול ומעניק להם טיפול רפואי". "העת עכשיו היא העת להרגיע. מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים", אמר אלמוז, והוסיף כי "האירועים בגבול הצפון חמורים מאוד”

מפגינים במג'דל שמס (צילום: חדשות לפני כולם)
מפגינים במג'דל שמס (צילום: חדשות לפני כולם)
מג'דל שמס (צילום חדשות לפני כולם)
מג'דל שמס (צילום חדשות לפני כולם)

אתמול (שני) בשעות הבוקר הותקף בעיירה הדרוזית חורפיש שבגליל, אמבולנס שהוביל פצועים לבית חולים לגליל המערבי. כוחות משטרה חילצו את הרכב וביצעו מעצרים בכפר. ניצב זהר דביר, מפקד המחוז הצפוני במשטרה  קיים הערכת מצב שבסופה קבע כי החקירה של הלינץ' בנווה אטיב תועבר לידי מחלק הרצח ביחידה המרכזית. אנשי המחלקה לזיהוי פלילי בליווי מעבדה ניידת החלו לפעול בשטח בסמוך לאירוע ולאסוף נתונים. הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט קיים הערכת מצב בהשתתפות אלוף פיקוד צפון אביב כוכבי, ולאחר קבלת סקירה על האירוע החמור הנחה את צה"ל להמשיך בפעולותיו בסיוע לפפצועים וגינה את האירוע הקשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ללינץ' ואמר כי זהו "אירוע חמור ביותר. לא ניתן לאף אחד ללקחת את החוק לידיים ולהפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם" אמר נתניהו, נמצה את הדין עם מפירי החוק. אני קורא למנהיגי הדרוזים לפעול לאלתר להרגעת הרוחות". בכלי התקשורת הסוריים של אסד, דיווחו בהרחבה על הלינץ' ושיבחו את מבצעיו הדרוזים. עוד דווח הלילה מסוריה כי דרוזים מכפר שליד חדר שנכבשה בידי המורדים, הרגו הלילה בסכין ובאבנים 2 מוסלמים. סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, חבר הכנסת מהליכוד, איוב קרא גינה את המעשה ואמר כי "אין אזרח שאינו מזדהה עם המצוקה של הדרוזים בארץ אל מול סכנת החיים המאיימת על אחיהם בסוריה". "לצערי הפסדנו היום כדרוזים את הסימפטיה של עם ישראל בשל תקרית חמורה ומיותרת זאת שאין לה מקום במדינת חוק", אמר קרא והוסיף כי הוא חושש מאוד כי כתוצאה ממעשה זה יוחמר מצב הדרוזים בסוריה סיכון חיים ממשי. מאוחר יותר הודיע ג'בהת אל נצרה ארגון המורדים המסונף לאל קאעידה, כי יוציא להורג 20 דרוזים בתגובה לרצח.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן