Skip to content

"משט החירות" הפרו פלסטיני אמור לחדור למימי ישראל מחר

בצה"ל נערכים לקראת בואן של הספינות לישראל ומבהירים כי במידה והספינות תסרבנה לקריאה לעצור ולעגון באשדוד, ישתלט חיל הים על הספינות בכוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חיל הים נערך בדריכות לקראת בואו הצפוי של "משט החירות" מחר, יום שני. להערכת צה"ל אם לא תהינה תקלות או שינוי במזג האויר, הספינות צפויות לעגון בנמל עזה מחר. בצה"ל מבהירים כי לאחר כניסת כלי השייט לתחום המים הטריטוריאליים של ישראל, ההליך יהיה פשוט וזהה למשט מרמרה הקודם. מפקד מחיל הים יפנה לקפטן של הספינות ויזמינן לעגון באשדוד ומשם יוכלו להעביר את תכולתן ההומניטארית דרך מעבר ארז לעזה לאחר בידוק ביטחוני. במידה והספינות לא יענו לקריאה ויסרבו לעצור,  אם צריך, מבהירים בצה"ל, יעלו וישתלטו לוחמי שייטת 13 על הספינות.

סמל "המשט לעזה" בדף פעילי המשט
סמל "המשט לעזה" בדף פעילי המשט
"מצפים להגיע לעזה ביום שני" כתבו פעילי המשט ממאריאן (צילום: תקשורת המשט)
"מצפים להגיע לעזה ביום שני" כתבו פעילי המשט ממאריאן (צילום: תקשורת המשט)

 

מיקומה של המאריון היום 2015-06-28 בשעה 10.00.37
מיקומה של המאריון היום 2015-06-28 בשעה 10.00.37

ספינת הדיג "מאריאן" יצאה ראשונה לעבר הרצועה, בספינות אחרות, כך נטען, התגלו תקלות. אמש הצטרפו ל"מאריאן"  עוד ארבע ספינות ופעיל זכויות האדם הישראלי דרור פיילר  אשר חי בשוודיה התראיין לרדיו "שאמס" בנצרת וטען כי התקלות שהתגלו בספינות הן חבלה מכונת של ישראל. לדבריו אלו לא נמצא שום צידוק.  כמו כן, את ספינת החוד ה-"מאריאן", מלוות שלוש סירות שעליהן נמצאים עיתונאים מרחבי העולם. גם לישראל וגם למפיקי המשט ברור כי כל כוונת הפעילים היא להפנות את זרקורי הציבור למצב הפלסטינים בעזה והמצור המושת עליהם. על פי פרסומים זרים, אתמול חג מעל הספינות מטוס ישראלי ללא טיס שביצע גיחות מעל הספינות.

מפליגים לעזה (צילום: תקשורת המשט)
מפליגים לעזה (צילום: תקשורת המשט)

 

ברכה שהעלה פעיל שמאל ישראלי בדף הפייסבוק של המשט
ברכה שהעלה פעיל שמאל ישראלי בדף הפייסבוק של המשט

חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת), הצטרף אתמול לצוות ה"מאריאן", עובדה שעוררה תרעומת קשה בכנסת ודרישת הימין להענישו דרך קובלנה שהוגשה כנגדו לוועדת האתיקה של הכנסת. "הוחלט להגיש נגדי קובלנה, אבל אני לא חושש", אמר גטאס והוסיף:  "אמשיך לפעול בכנסת ומחוצה לה, ואייצג את ציבור הבוחרים שתמך בי. לא עשיתי שום עבירה, לא אתית ולא אחרת, וגם אם יחליטו להפעיל נגדי סנקציות – אמשיך בפעילות הציבורית שלי. לא אתן לימין הקיצוני להכתיב לי את גבולות פעילותי". גאטס הצר על כך שהמחנה הציוני "נגרר" אחרי הימין "כמו שפנים".  בדף התקשורת הפלסטינית של חדשות עזה, שעוקב אחר המשט, העלו אמש את ציורו של יואב בכר פעיל שמאל שצייר ברכה לח"כ גטאס ואיחל לו הצלחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן