Skip to content

חיילת נדקרה בעמדת בידוק ליד קבר רחל, המחבלת נעצרה

חיילת נפצעה קשה כשהותקפה על ידי פלסטינית ונדקרה בצווארה. חיילי כוח מג"ב נטרלו את המחבלת ועצרו אותה. החיילת הוחשה להדסה עין כרם שם הורדמה והונשמה, אך במצב יציב ואין סכנה מיידית לחייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חיילת במשטרה הצבאית בת 20 נפצעה היום (שני) באורח קשה לאחר שנדקרה בצווארה בידי פלסטינית בעת שביצעה בידוק ביטחוני בכניסה לקבר רחל שבבית לחם. כוח מג"ב השתלט על הדוקרת ועצרה והיא הועברה לחקירת כוחות הביטחון. צוות מד"א ביצע בה טיפול ראשוני במקום והיא הוחשה לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא מורדמת ומונשמת אך לא נשקפת לה סכנת חיים מיידית. 

צוות מד"א בעת האירוע (צילום: דוברות מד"א)
צוות מד"א בעת האירוע (צילום: דוברות מד"א)

 

(צילום מד"א)
(צילום מד"א)


"כשהגענו ראינו צעירה כבת 20 שוכבת כשהיא פצועה בפלג גופה העליון. היא הייתה בהכרה מלאה וכאובה. הענקנו לה בשטח טיפול רפואי מציל חיים, שכלל עצירת דימום, חבישה ומתן נוזלים, ובהמשך הרדמנו והנשמנו אותה ופיננו אותה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה ויציב", תיארו אייל זהבי ואלדד בנשטיין הפרמדיקים של מד"א.

עמדת הבידוק בה נדקרה החיילת (צילום: משטרת ישראל)
עמדת הבידוק בה נדקרה החיילת (צילום: משטרת ישראל)


מחקירת משטרה ראשונית עלה כי במהלך כניסת פלסטינים לקבר דרך מעבר רחל, ניגשה פלסטינית תושבת שטחים כבת 20
 לעבר חיילת בעמדת הבידוק ודקרה אותה בצווארה. לוחמי מג"ב יחד עם מאבטחים אזרחיים שהיו במקום השתלטו על המחבלת ועצרו אותה.  בחיפוש בתיקה נתפסו שני סכינים נוספות. זהותה של המחבלת התבררה במהלך החקירה וממנה עלה כי המחבלת היא היא מיסון מוסא, בת 20, תושבת בית לחם, אינה מוכרת לכוחות הביטחון וללא מעצרים קודמים.  במהלך חקירתה בשטח הודתה כי התכוונה לרצוח חייל וניצלה את ההזדמנות במחסום לממש כוונה זו. סגן מפקד המחוז, תת ניצב אבשלום פלד שיבח את תגובתה המהירה של החיילת והיאבקותה עם המחבלת, שמנעה את המשך הפגיעה בה ובאחרים ושלח איחולי החלמה מהירה.  לדברי מקורות פלסטינים פשטו כוחות ישראליים לפני שעה קלה על בית המחבלת שביצעה את פיגוע הדקירה שנמצא בכפר שווארה ממזרח לבית לחם.

סכין הדקירה
סכין הדקירה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן