Skip to content

פיגוע ירי ליד שבות רחל – ארבעה פצועים מתוכם אחד קשה

הארבעה נפגעו מירי מרכב חולף שמתוכו נורו לעברם צרורות ירי כשהרכב מאיץ ונמלט. צה"ל הכריז על כוננות אביר לילה וסגר את האזור לתנועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה בני אדם נפצעו, שלושה מהם קשה בפיגוע ירי שאירע אמש (שני) בסמוך להתנחלות שבות רחל שבגזרת בנימין. הירי בוצע בכביש אלון לכיוון מגדלים. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום פינו את הארבעה, אחד פצוע באורח קל עד בינוני שניים באורח בינוני ואחד באורח קשה לבתי החולים שערי צדק ושיבא תל השומר. מחקירה ראשונית עולה כי לעבר רכבם של הארבעה נפתחה אש מרכב חולף שנמלט. כוחות גדולים של צה"ל החלו לסרוק את האזור על מנת לאתר את המפגעים. כוננות "אביר לילה  ב" הוכרזה במגדלים, תפוח, רחלים ונופי נחמיה והאזור נסגר לתנועה.
ממד"א נמסר כי חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ל-4 פצועים בשנות העשרים לחייהם מתוכם 1 במצב קשה מחוסר הכרה עם פצעי ירי בפלג גופו התחתון ו-3 במצב בינוני ובהכרה עם פצעי ירי בגפיים. לאחר שייצבו את מצבם בשטח, צוותי מד"א פינו לבית החולים שערי צדק פצוע במצב קשה ובנוסף פצוע באורח בינוני, ולבית החולים הדסה עין כרם שני פצועים במצב בינוני.
פאראמדיק מד"א אילן קליין שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום, הבחנו ברכב פרטי עם סימני פגיעות של ירי. בסמוך לרכב שכב צעיר כבן 27 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצעי ירי בחלק גופו התחתון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו תוך כדי המשך מתן טיפול רפואי לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב קשה ומונשם". חובש רפואת חירום במד"א, איצק אמאיר שהגיע לזירה סיפר כי "על הכביש שכב צעיר כבן 25 כשהוא בהכרה וסובל מפצעי ירי בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק במצב בינוני. בנוסף הענקנו טיפול לשני צעירים נוספים בשנות העשרים שהיו גם הם בהכרה מלאה וסבלו מפצעי ירי בגפיים ופינינו אותם באמבולנסים נוספים של מד"א שהגיעו למקום לבית החולים הדסה עין-כרם במצב בינוני" .

צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית

 

צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית

זהו הפיגוע השני שמתרחש היום  בהפרש של 12 שעות. היום בשעות הבוקר המאחרות נדקרה חיילת בידוק בעמדת בידוק במחסום שועפט הסמוך לירושלים. מחבלת בת 20 שהגיעה לבידוק, שלפה סכין ודקרה את החיילת בצווארה. המחבלת נלגדה בידי כוח מג"ב ונלקחה לחקירה והחיילת פונתה מורדמת ומונשמת אך במצב יציב לבית החולים הדסה עין כרם. בשעות הערב נמסר מבית החולים כי מצבה בינוני אך יציב. חננאל דורני ראש מועצת קדומים שבשטח המועצה שלו בוצע הפיגוע אמר כי "נוכח ההידרדרות הביטחונית וריבוי הפיגועים בשבועות האחרונים, אנו קוראים למערכת הביטחון להפעיל יד קשה כולל ביטולי הקלות חודש הרמדאן, במיוחד בנושא התנועה בצירים. התשובה לטרור היא בניה משמעותית כולל הקמת ישובים חדשים". ראש מועצת שומרון בפועל יוסי דגן הגיב לפיגוע הערב אמר: "אנו עדים לאחרונה להתגברות מדאיגה של מעשי טרור חמורים. דקירת החיילת הבוקר בקבר רחל, הירי על אמבולנס מד"א בכביש 60 בסוף השבוע, זריקת בקבוקי תבערה על אוטובוסים והרצח בדם קר של דני גונן הי"ד בסמוך ליישוב דולב. חייבים לגדוע את התופעה לפני שהמצב ידרדר עוד יותר. לא ניתן לטרוריסטים לפגוע באזרחים שלנו ואנחנו דורשים ממשלת ישראל לאפשר לצה"ל לפעול ללא רחמים כלפי אותם פראי אדם שהופכים אזרחים למטרות. המונח "טפטופים" בהקשר של טרור – הוא שקר. אנחנו לא מוכנים להתרגל למצב הזה ביהודה ושומרון כפי שזה קורה וקרה במשך שנים עם ירי הטילים בדרום". חברת הכנסת וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי טענה כי :הפלסטינים ממשכים לשחק משחק כפול של צביעות. הם מבעירים את השטח ומסיתים לטרור ובו בזמן פונים לגורמים בינלאומיים במסווה של מוסר וצדק"."חייבים להחזיר את הביטחון של תושבי ישראל בכל מחיר", אמרה חוטובלי.

הפצועים מגיעים לבית החולים (צילום: מד"א)
הפצועים מגיעים לבית החולים (צילום: מד"א)
צילום: מד"א
צילום: מד"א
צה"ל סגר את האזור והחל לבצע סריקות (צילום: סוכנות תצפית)
צה"ל סגר את האזור והחל לבצע סריקות (צילום: סוכנות תצפית)
משטרת ש"י סגרה צמתים (צילום: סוכנות תצפית
משטרת ש"י סגרה צמתים (צילום: סוכנות תצפית)
צה"ל סורק את השטח (צילום: דובר צה"ל)
צה"ל סורק את השטח - מפקד אוגדת איו"ש תמיר ידעי (באמצע) (צילום: דובר צה"ל)
 (צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן