Skip to content

אלפים בלווית הנער שנורה בידי מח"ט בנימין, קראו לנקם בישראל

אלפי בני אדם צעדו מרמאללה לעבר בית הצעיר במחנה הפליטים קלנדיה, קראו לנקמה וחמושים רעולי פנים ירו באוויר. אלוף פיקוד דרום הודיע כי הוא מגבה לחלוטין את פעולת המח"ט שחש סכנה לחיי חייליו ולו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפים ליוו את מוחמד אל-כסבה (17) שנורה היום (שישי) למוות על ידיי מח"ט בנימין, ישראל שומר לאחר שיידה אבנים ברכב המח"ט וגרם לניפוץ זגוגית השמשה הקדמית של הרכב, לא רחוק ממחסום קלנדיה בגדה המערבית. האבלים נעו מבית החולים "פלסטין" שברמאללה לביתו של אל-כסבה שבמחנה הפליטים קלנדיה.
האבלים קראו קריאות לנקמה בישראל על מות הצעיר ורעולי פנים פתחו באש באוויר.  מוחמד הוא אח  השלישי במשפחה שמוצא את מותו בסכסוך הפלסטיני ישראלי. שני אחיו נהרגו במהלך האינתיפאדה השנייה. לדברי גורמי רפואה פלסטינים, מותו של אל-כסבה נגרם משני קליעים שחדרו האחד לראשו והשני לחזהו.
אל"מ שומר שפרק מרכבו עם חייליו, מייד לאחר ניפוץ השמשות מסר כי הופעל לגבי אל-כסיבה  נוהל מעצר חשוד. כלומר קריאת אזהרה לעצור, ירי אזהרה באוויר ורק לאחר מכן ירי לגפיים. אך שני הקליעים, על פי רופאי בית החולים פלסטין, שפגעו בו היו בראשו ובחזה. לא באזור פלג גופו התחתון. מח"ט בניימין מסר היום כי פעל כך לאחר שחש סכנת חיים ממשית לחייליו ולו. עדי ראייה פלסטינים טענו היום אחרת לגבי נסיבות מותו של אל-כסבה. "הוא יצא בבוקר לתפילות הרמדאן אל-אקצה" מסרו בני משפחתו. "הוא נורה מטווח של  2 מטרים כשניסה לטפס על חומת גדר ההפרדה", אמרו עדי הראייה.

אלפים בלוויה (צילום: שאדי האטם סוכנות מען)
אלפים בלוויה (צילום: שאדי האטם סוכנות מען)
שמשת רכבו המנופצת של אל"מ שומר (צילום דובר צה"ל)
שמשת רכבו המנופצת של אל"מ שומר (צילום דובר צה"ל)
אל-כסיבה נישא על כתפי קרוביו למקום קבורתו (צילום: שאדי האטם סוכנות הידיעות מען)
אל-כסיבה נישא על כתפי קרוביו למקום קבורתו (צילום: שאדי האטם סוכנות הידיעות מען)
אמו ואחותו של אל-כסבה (צילום: שאדי האטם סוכנות הידיעות מען)
אמו ואחותו של אל-כסבה (צילום: שאדי האטם סוכנות הידיעות מען)
אלוף רוני נומה - מגבה לחלוין את תפקוד המח"ט (צילום ארכיון: דובר צה"ל)
אלוף רוני נומה - מגבה לחלוטין את תפקוד המח"ט (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, הגיע למקום האירוע בו הושלכו אבנים על רכבו של המח"ט שפיקד באופן אישי על הכוחות הפועלים לשמירה על ביטחון התושבים ולקיום תפילות יום השישי של חודש הרמדאן כסדרן, ולאחר תחקור ראשוני גיבה את המח"ט ואמר: "המח"ט פעל כמצופה ממנו. אני מגבה אותו באופן מלא ואת תפקודו באירוע, בו נשקפה לכוח סכנת חיים ממשית".
כצפוי התרבו ההפגנות והפרות הסדר במחסום קלנדיה וחיילת נפצעה קל בידה כשעתיים לאחר התקרית מבקבוק זכוכית שהושלך לעברה. היא נשרטה קלות, טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי רפואי לבית החולים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן