Skip to content

עובדי עיריית ירושלים נדהמו: 7.5 טון אשפה בדירת מגורים אחת

קשישה ירושלמית אגרה בכפייתיות כמויות זבל וגרוטאות בדירתה. השכנים לא יכלו לשאת את הצחנה ופנו לעירייה. זו שלחה צוותים לפינוי האשפה מדירת הקשישה ומצאו לפניהם הרי אשפה, ג'וקים ואפילו נשל עור נחש שמצא לו כנראה סביבת צייד טובה בין הרי האשפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרבה אגדות אורבאניות מספרות אודות אנשים ששמרו בביתם חפצים בכפייתיות עד כלות. פקחי עיריית ירושלים שהגיעו היום (רביעי) לביתה של קשישה תושבת אחת השכונות בעיר נדהמו לגלות אגדה אורבאנית חיה, מפיצה ריח רע ושוקלת לא פחות מ-7.5 טון אשפה בדירה מגורים אחת.
מזה תקופה ארוכה התלוננו בפני עיריית ירושלים, דיירי אחד הביניים בשכונות הבירה על ריח רע וצחנה עזה העולה מאחת הדירות בבניין. בעקבות התלונות הרבות הגיעו פקחי העירייה עם עובדת שירותי רווחה לדירה ונדהמו לגלות בתוכה כמויות זבל עצומות וגרוטאות שאגרה האישה בכפייתיות. פניות רבות של עובדי הפיקוח אל הקשישה המוכרת לשירותי הרווחה כאוגרת כפייתית, לניקיון הדירה לא עזרו וגם כשהוצא כנגדה צו פינוי (לפי סעיף 58 לפקודת בריאות העם) התנגדה הקשישה בעלת הדירה לשתף פעולה והבטיחה הבטחות שווא כי תבצע את הפינוי בעצמה.

הסלון מימין - לפני ומשמאל - אחרי (צילומים: עוזי בונדק עיריית ירושלים)
הסלון מימין - לפני ומשמאל - אחרי (צילומים: עוזי בונדק עיריית ירושלים)
מימין - חדר האמבטיה לפני ומשמאל אחרי (צילומים: עוזי בונדק עיריית ירושלים)
מימין - חדר האמבטיה לפני ומשמאל אחרי (צילומים: עוזי בונדק עיריית ירושלים)

הבוקר (רביעי) החליטו בעירייה כי כלו כול הקיצין והתארגנו למבצע ניקיון מיוחד לפינוי האשפה בדירה. פקחי הפיקוח העירוני לאגף התברואה ובסיוע הלשכה המשפטית ואגף הרווחה. צוות הפיקוח העירוני בראשות מנהל מחלקת הרובעים, עוזי בונדק, יצאו בליווי עובדת סוציאלית משירותי הרווחה, ושישה עובדי חברת ניקיון והחלו במבצע הניקיון הנרחב בדירה. למרות שידעו כי בפניהם כמויות אדירות של זבל וגרוטאות, הם לא ניחשו שהמשקל הכולל לפינוי מהדירה יגיע ל-7.5 טון אשפה. במהלך הפינוי נמצאו בדירה מוצרי מזון מרקיבים, כמויות גדולות של תיקנים (ג'וקים) ואף נשל עור נחש באחת מפינות הבית. לדברי דוברות העירייה נאלצו העובדים לעבוד עם מסיכות גז על פניהם ואמצעי זהירות אחרים בעת פינוי הזבל מהדירה.
עם פינוי הר האשפה הוחלט בעירייה להגיע שוב לדירה עם חברת ניקיון וחיטוי ולהשיב לדירה את פניה כדירת מגורים ראויה. הקשישה, כך נמסר, תלווה בימים הבאים ותסתייע בידי עובדי אגף הרווחה בעיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן