Skip to content

מטה הסייבר הלאומי מזהיר: צפי למתקפת סייבר בטווח המיידי

המטה הלאומי לסייבר התריע היום בפני משרדי ממשלה ואת כוחות הביטחון כי קיימת אפשרות למתקפת סייבר לצרכי ריגול כנגד מערכות מחשב ממשלתיות ומכשירי סמארטפונים. במשטרת ישראל מבהירים כי "לא יצאה מטעם המשטרה כל אזהרה לציבור בדבר מתקפת סייבר לכאורה וככלל נושא זה מצוי בטיפול מטה הסייבר הלאומי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטה הלוחמה בסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, הוציא היום (חמישי) התרעה על אפשרות מתקפת סייבר על ישראל בטווח המיידי. בהתאם לכך התבקשו כול משרדי הממשלה וארגוני הביטחון להיערך בהתאם. על פי הפרסום מדובר בהתרעה מיידית המתייחסת לאיומים על מערכות מחשבים ועל טלפונים ניידים. גורמי הביטחון בזרועות הביטחון השונות התבקשו להיערך לכל תרחיש אפשרי בטווח המיידי.
עם זאת, במשטרת ישראל הבהירו "כי לא יצאה מטעם משטרת ישראל כל אזהרה לציבור בדבר מתקפת סייבר לכאורה וככלל נושא זה מצוי בטיפול מטה הסייבר הלאומי. ללא קשר לפניות ולפרסומים האחרונים, אין בכוונתנו להתייחס לפעולות המבוצעות בציר המקצועי בתחום זה, אך נדגיש כי משטרת ישראל פועלת בשת״פ ובתיאום עם כלל הגופים ופועלת ככל שנדרש כאשר עולה צורך", נמסר מהמשטרה.
לא הובהר על סמך מה יצאה אזהרת המטה היום ייתכן כי האזהרה יצאה בעקבות דליפת מאגר המידע האדיר של חברת "האקינג טים" האיטלקית. על פי פרסומים שונים במידע שדלף מהחברה נכללה שורה ארוכה של כלים שכל מטרתם היא לנצל פרצות בתוכנות שונות כדי לחדור למחשבים או למכשירי סמארטפונים ולרגל אחריהם. עוד עלה מדליפת המידע כי בין התוכנות הזדוניות של החברה ישנן תוכנות שניצלו פרצות שלא היו מוכרות קודם לכן.

צפי למתקפת סייבר על ישראל (תמונה מתוך אתר הפייסבוק)
צפי למתקפת סייבר על ישראל (תמונה מתוך אתר הפייסבוק)

מטה הסייבר הלאומי הוקם באוגוסט 2011 לאחר שממשלת ישראל אישרה את הקמתו וקבעה כי המטה יוביל את פיתוח התחום הקיברנטי בארץ, יתאם בין הגורמים השונים העוסקים בתחום, ירחיב את ההגנה על תשתיות לאומיות מפני התקפות קיברנטיות ויעודד את קידום הנושא בתחום התעשייתי. כל זאת במטרה, להציב את מדינת ישראל בין חמש המדינות המובילות את התחום תוך מספר שנים מועט.
בשנתיים האחרונות נחשפו בציבור שורה של מתקפות ריגול סייבר על מאגרי מידע ותפעול בישראל, כשאחת מהתקיפות על פי מומחי סייבר הגיעה מקבוצת האקרים איראניים שפעלה נגד מחשבי תאגידים, וסוכנויות ממשל שאחראיות על שירותים חיוניים בתחומי אנרגיה, תחבורה ושירותי רפואה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן