Skip to content

פינוי שא-נור הושלם הבוקר – משפחות פונו ללא התנגדות , צעירים פונו בכוח

ניסיון החזרה להתנחלות שפונתה הסתיים לאחר 48 /שעות שהיית מתנחלים במקום. שני שוטרי מג"ב סירבו פקודה והורחקו מהשטח. המתנחלים מתכננים הנחת אבן פינה לבתי דריינהוף שנהרסו אתמול בבית אל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כעשרים משפחות וכמאה וחמישים בני נוער שהשתלטו שלא כחוק על ההתנחלות לשעבר שא-נור שבצפון השומרון, פונו לפנות בוקר (חמישי) מחורבות הישוב. המשפחות על ילדיהן וטפם התפנו ועלו ללא התנגדות אל הטיוליות שהוצבו במקום על ידי שוטרי מג"ב וכמאה בני נוער פונו בכוח. מפקד כוחות הכריז בתחילה כי השהייה של הצעירים במקום אינה חוקית, אולם הם לא נענו לקריאותיו והחלו לקרוא לעבר שוטרי מג"ב "בוגדים", בעודם עומדים על הגג, שרים ומפצירים בשוטרים לסרב פקודה. לאחר מכן, נשאו שוטרי מג"ב בידיהם את המתבצרים.

03:30 כוחות מג"ב נכנסים לשא-נור (צילומים: תקשורת נכונה)
03:30 כוחות מג"ב נכנסים לשא-נור (צילומים: תקשורת נכונה)
המתנחלים ניסו להשוות למקום שגרת חיים של ישוב (צילומים: תקשורת נכונה)
המתנחלים ניסו להשוות למקום שגרת חיים של ישוב (צילומים: תקשורת נכונה)
צילום תקשורת נכונה
צילום תקשורת נכונה
נערכים לפינוי (צילום: תקשורת נכונה)
נערכים לפינוי (צילום: תקשורת נכונה)

בכך הסתיימה לעת עתה סאגת ניסיונות המתנחלים לקבע עובדות בשטח ולנסות להחזיר לעולם את ההתנחלות שפונתה לפני כעשר שנים בעת ההתנתקות מגוש קטיף כחלק מההתנתקות כולה. המשפחות ובני הנער שפונו הוסעו להתנחלות קדומים. חלק מבני הנער הצליחו לחמוק מהטיוליות וניסו לחסום את דרכן ופונו שוב בכוח. יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון שהגיע במהלך הלילה לשא-נור הסביר כי הוא הגיע למקום "בכדי לוודא שלא תהיה אלימות כלפי המשפחות והמתיישבים ובכדי להיות לצדן ברגע הקשה הזה, בפינוי השני שחוות המשפחות". דגן הוסיף: "חשוב לנו שהעלייה הזו לא תהיה לשווא. שממשלת ישראל והציבור בישראל יבין שניתן וצריך לבנות מחדש את שא-נור". עקיבא סמוטריץ' ממגורשי שא-נור הגיב לאחר הפינוי ואמר: "הלילה שוב גורשנו משא-נור, נמשיך להיאבק על חזרתנו לביתנו בשא-נור ושאר ישובי צפון השומרון, מתוך דבקות בארץ ישראל וללא אלימות. אנו גאים בנוער הנפלא ששהה איתנו במשך הימים האחרונים מתוך דבקות ומסירות נפש. אנו מגנים את אלימות המשטרה הלילה בפינוי ומחזקים את ידי השוטרים שסירבו ליטול חלק בגירוש יהודים מביתם ואדמתם".

הבוקר (צילומים: תקשורת נכונה)
הבוקר (צילומים: תקשורת נכונה)
צילומים: תקשורת נכונה)
צילומים: תקשורת נכונה)
מתבצרים על הגג (צילומים: תקשורת נכונה)
מתבצרים על הגג (צילומים: תקשורת נכונה)
צילומים: תקשורת נכונה
צילומים: תקשורת נכונה

קודם לכן בשעות הערב המוקדמות של יום רביעי, במהלך ההתפרעויות הקשות של המוני צעירים ומתנחלים בשטח בתי דריינהוף שבבית אל שנהרסו על פי פסק דינו של בית הדין הגבוה לצדק, שגרו המתנחלים מכתב לבנימין נתניהו ראש הממשלה ובו כתבו "חזרנו הביתה. חזרנו לנשום את אויר ביתנו, חזרנו ללכת בשבילים האהובים, שבנו ליישוב שא-נור כה אוהבים. שהותנו פה למשך יומיים מוכיחה כי הדבר ניתן ואפשרי למימוש. אנו כאן כי ידוע לנו שמהלך שכזה דורש התעוררות מהשטח. באנו כדי לחזור, ולהישאר לתמיד". סמוטריץ' הסביר הבוקר כי ההיגיון שהנחה את המתנחלים לחזור להתנחלות דווקא כעת בא לאחר שהבינו שגם באופוזיציה מבינים שזו הייתה טעות לפנות את ההתנחלות. " גם ראש האופוזיציה אמר כי הפינוי היה טעות, טעות שאנו קוראים לה פשע", אמר והסביר: "הבנו כי ראש הממשלה לא יעשה דבר והחזרה לישוב צריכה לבוא מהשטח, ואנו השטח". המתנחלים דרשו מנתניהו להורות על מניעת פינויים וכתבו "ברצוננו להימנע ממראות הגירוש של לפני עשור אז גורשנו משא-נור ומצפון השומרון" כתבו המשפחות "ודאי שביום זה, בו המראות מאז מתחברים למראה ההרס בבית אל היום, אין אנו רוצים זאת. בכדי למנוע זאת אנו מצפים ממך כבוד ראש הממשלה כי תענה לדרישתנו הצודקת והנכונה".
ב-03:30 לפנות בוקר החלו כוחות צה"ל והמשטרה לחסום את הצירים המובילים להתנחלות ועד 07:00 בבוקר הסתיים הפינוי ללא אירועים חריגים, ללא נפגעים ומבלי שאיש נעצר.

מודעת המתנחלים: ממשיכים לבנות
מודעת המתנחלים: ממשיכים לבנות

אחד מקציני מג"ב שוחח עם יתר הקצינים והודיע להם כי שני שוטרי מג"ב סירבו פקודה. הוא ביקש מהמפקדים שישוחחו עם החיילים שלהם על כך ועל חומרת המעשה. לדברי המתנחלים 2 השוטרים פונו במהירות מהשטח בידי המשטרה. עם זאת על היחסים המתוחים והרגישים בין משטרת איו"ש לציבור המתנחלים ניתן ללמוד מתגובת דובר משטרת ש"י, שי דוד שהגיב הבוקר לשאלות כתבים ואמר כי "בעקבות הדיווחים הבוקר בכלי התקשורת ופניות כתבים אני מחדד כי משטרת ש"י לא לקחה חלק בפינוי לפנות בוקר בשא-נור".
התנחלות שא-נור יושבה בעבר בידי מתנחלים חילונים ולא הצליחה להתרומם. בשלב מסוים הפכה על ידי פעילי ליכוד לכפר אומנים וגם ניסיון זה לא צלח. לקראת הפינוי התיישבו במקום מתנחלים דתיים בניסיון למנוע את הפינוי והם היו אלו שפונו סופית בעת פינוי שא נור וחומש.
תוך כך, הפיצו היום פעילי ימין את ההזמנה להנחת אבן פינה לבניית בתי מתחם דריינהוף שנהרסו. המתנחלים משוכנעים כי הפעם יבנו הבתים בהיתר וללא התנגדות חוקית למרות היותם בנויים על שטח פלסטיני פרטי שהופקע בזמנו בצו צבאי לצורכי הצבא בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן