Skip to content

כלה עלתה להר הבית, החלה להתפלל ועוכבה

נאמני הר הבית לא מפסיקים לייצר פרובוקציות. כלה שעלתהערב חופתה החלה להתפלל עוכבה. שוטר שאיבד סבלנות כלפי קהל מתפרעים הורגע בידי חבריו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוטר יס"מ שאבטח הבוקר (חמישי) קבוצת יהודים שביקרו בהר הבית, הותקף כך נטען בידי ערבי והגיב בחמת זעם. חבריו נאלצו לעצור מבעדו ודרשו ממנו לשמור על איפוק, כך נודע למגפון. על פי המידע החל השוטר לתקוף את הערבים שהתגודדו סביב המבקרים במקום תוך השמעת קריאות זעם ו"אללה הוא אגבר". בשלב זה הוא נהדף לאחור על ידי חבריו ואז בין השוטרים עצמם החל עימות מילולי ועדי ראייה לתקרית מסרו כי כאשר השוטר יצא מרחבת הר הבית הוא השליך בזעם את האפוד והקסדה שלו כשהוא מביע תסכול על חוסר האונים שלו ושל חבריו. בסרטון שהגיע לידי מגפון נראים מספר שוטרים וקצינים שהגיעו למקום לוקחים את השוטר הצידה ומנסים להרגיעו.

השוטר הזועם נהדף בידי חבריו (צילום מתוך הסרטון)
השוטר הזועם נהדף בידי חבריו (צילום מתוך הסרטון)


דובר משטרת מחוז ירושלים, סנ"צ אסי אהרוני שלל אתת העובדה כי השוטר תקף ומסר כי שוטר היס״מ לא תקף אלא הותקף. משטרת ירושלים משקיעה משאבים רבים ופועלת באחריות לשמירה על האיזונים המתבקשים, שמירת הסטאטוס קוו ושלום הציבור בהר הבית". לדבריו "שוטרי המחוז מתמודדים מדי יום עם ניסיונות לגרור אותם לפרובוקציה ופועלים במקצועיות ובאחריות כמצופה מהם. כל ניסיון לפגוע בשלום הציבור, מכל צד שהוא, מטופל בנחישות וללא משוא פנים". תוך כך עוכבה הבוקר צעירה שככל הנראה הגיעה עם נאמני הר הבית לקראת חופתה לרחבת הר הבעית וניסתה להתפלל שם. היא עוכבה בתחנת משטרה לשעה קלה ושוחררה ללא חקירה. עו"ד זכריה פילץ מארגון חוננו טען כי הכלה שמתחתנת הערב מלמלה תפילה בעת הביקור ומשום כך עוכבה. "עצוב מאוד שמשטרת המחשבות עוצרת כלה ביום חופתה בעוון החמור של מלמול תפילה בלחש, ומתעלמת מהפרות החוק הרבות של המוסלמים בהר הבית", סיכם עורך הדין את האירוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן