Skip to content

האומץ הגדול של יינני בנימינה

זוג הייננים של יקב בנימינה, יפתח פרץ ויעל סנדלר, בוחרים ללכת על הקו האמיץ, ומציגים שני זני ענבים פחות מקובלים בסדרות גבוהות של עולם היין: סמיון ומרסלן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרבה עבר על יקב בנימינה בשנים האחרונות, בעלים חדשים, שדרת הנהלה חדשה וייננים טריים: יפתח פרץ ויעל סנדלר.

יפתח פרץ ויעל סנדלר – ינני יקב בנימינה

לפני מספר חודשים הפתיעו פרץ וסנדלר בסדרת הבסיס של היקב, "טבע", והציגו ממבחר היינות הטובים, הטעימים והמשתלמים ביותר בארץ – ביחס למחירם.

עתה החליטו הייננים להביט מעלה, ופנו לסדרה הגבוהה של יקב בנימינה: "רזרב"; אלא שבפעולה שיווקית מסקרנת, הם בחרו לצאת מהקופסה ולא להציג את המרלו והקברנה סוביניון, אלא להביא קדימה שני זנים חדשים/מחודשים בישראל, תוך אומץ רב: סמיון ומרסלן.

עד כה היה מקובל בארץ כי זן הסמיון מיועד להשלמה של יינות רציניים באחוזים בודדים בלבד, כיין קינוח, ולעיתים נדירות גם כיין חצי יבש. יקב בנימינה החליט לייבש את כל הסוכר מהיין, ולהציג את הסמיון כיין יבש – ועוד בסדרה הגבוהה. שאפו על האומץ.

זן נוסף שעלה לארץ לאחרונה (נטיעות בשנת 2010) הוא המרסלן (מאזור דרום מזרח צרפת). גם פה, לוקח כמה שנים עד שייננים מחליטים אם הזן מתאים לאקלים המקומי, איזו אדמה אידיאלית עבורו, ורק אז בודקים את איכותו – לאיזו סדרה הוא מתאים (נמוכה, בינונית גבוהה), אם הזן מיועד לביקבוק בצורת הסינגל (לבדו) או בממסך (מוסתר בתוך בלנד של עוד זנים נוספים). כאמור, יינני בנימינה החליטו לקפוץ למים עמוקים, ומיקמו את היין הישר בסדרה הגבוהה.

כששאלתי את יפתח פרץ אם הוא בטוח שהיינות שייצר הם הכי טוב שאפשר, ועל כן החליט למקמם בסדרה הגבוהה, ענה כי "אני בטוח שבשנים הבאות נייצר עוד יותר טוב מהזנים".

אם כן, ניתן להסיק שהיו כאן גם שאלות שיווקיות באשר למיקום הזנים בסדרות היקב, ולא רק שאלה של איכות. אז מה באמת איכות היינות?

בנימינה, רזרב, סמיון 2014

יין המגיע מכרם צעיר, אדמה בזלתית, שטופת רוחות. צבעו זהבהב ירקרק – מזכיר בננה צעירה, צלול מאוד. הבשומת מזכירה לנו תפוח ירוק, מעט אספרגוס ומינראליות. היין יבש ביותר, חד ופריך. גופו בינוני עד שמנוני, תוך סיומת קצרה וחדה. בסך הכל, היין מעניין, יוצא דופן בנוף הישראלי היבש. מחירו נע סביב ה-60 שקל. אידיאלי לצד מנות מתובלות או גבינות עזים רבות שומן. דעת הטועם: [rating=3]

בנימינה, רזרב, מרסלן 2013

צבעו סגול ארגמני, מאוד כהה, וצלילותו מינימאלית. מראה מאוד דחוס וצמיגי. האף חד ומתובל תחילה, אך כשהוא מתרכך אפשר ליהנות מריח משעשע מאוד של מסטיק בזוקה או טרופית ענבים. זהו יין רענן, קייצי, המזכיר גם תיבול של פלפל אנגלי ופלפל ירוק. הפה מותיר חמיצות טובה, אך הגוף עדיין עפצני המתמודד מול צעירותו הרבה. גם כאן, מחיר סביב ה-60 שקל. לאוהבי המיוחד, החדש בנוף ארצנו, המוכנים להתנסות, זהו יין מסקרן ומעניין, שבוודאי יתאים למנות בשר רבות. תמורה נהדרת למחיר. דעת הטועם: [rating=4]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן