Skip to content

סעד דוואבשה, אב התינוק שנשרף למוות בדומא מת מפצעיו

מחשש להפרות סדר קשות, נערכים כוחות הביטחון וצה"ל נערכים לקראת הלוויתו הצפויה היום. אחיו של האב: "לעצור את המתנחלים שביצעו את הרצח ולהעמיד אותם לדין. פנינו לשלום, אבל מה שקרה מזכיר ימים אפלים בהיסטוריה, מזכיר את מעשי הנאצים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבית החולים סורוקה בבאר שבע, נפטר בשעות בוקר מוקדמות (שבת) אחמד דוואבשה, אביו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בכפר דומא בפיגוע שנעשה לפני כשבוע בידי יהודים. דוובאשה סבל מכוויות בכ-80% מחלקי גופו ואושפז במצב אנוש לאחר השריפה שהוצתה בביתו בידי הרוצחים.
אתמול חלה הידרדרות במצבו ובני משפחה נאספו סביב מיטתו. הוריו הקשישים לא הגיעו מפאת גילם. הידיעה על מותו הציתה שוב את השטח והלוויתו צפויה להיערך ככל הנראה היום לאחר נתיחת גופו בשכם בידי פתולוגים. הנתיחה תתבצע מאחר והפלסטינים רוצים ראיות נגד ישראל כדי להגיש אותן לבית הדין הבינלאומי בהאג. קציני המנהל האזרחי טיפלו בהעברת גופתו אל הכפר. כוחות צה"ל בחטיבה המרחבית בנימין, מג"ב ומשטרת ש"י נערכים לאפשרות הפרות סדר בגדה המערבית.
אם המשפחה ריהאם דוואבשה עדיין במצב אנוש והיא מורדמת ומונשמת כשהא סובלת מכוויות של 90% מגופה. נסאר, אחיו של אחמד דוואבשה קיבל את הידיעה על מותו ואמר כי "בשעה ארבע וחצי לפנות בוקר הודיעו לי שאחי נפטר, ושכבר לא יכלו להציל אותו. זה כואב מאוד. רק בשבוע שעבר מת עלי הקטן, ועכשיו אבא שלו. מדינת ישראל צריכה לעצור את המתנחלים שביצעו את הרצח ולהעמיד אותם לדין. פנינו לשלום, אבל מה שקרה מזכיר ימים אפלים בהיסטוריה, מזכיר את מעשי הנאצים".
מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, ד"ר מוטי קליין מסר כי דוואבשה נפטר למרות מאמצי הרופאים. "הוא עבר ארבעה ניתוחים, אבל הבוקר נפטר עקב דימום קשה".

התינוק עלי דוואבשה עם אמו ואביו
התינוק עלי דוואבשה עם אמו ואביו
אחיו של סעד ז"ל ליד מיטתו (צילום: זכארייה סעאד)
אחיו של סעד ז"ל ליד מיטתו (צילום: זכארייה סעאד)
צילום: סוכנות מען
צילום: סוכנות מען

למרות זאת, אתמול קיבלה המשפחה בשורה טובה. אחמד דוואבשה בן ה-4.5, אחיו של עלי ז"ל, התעורר לראשונה מאז אשפוזו לאחר שרופאיו החליטו לנתקו ממכונת ההנשמה. עם זאת מצבו עדיין קשה בשל הכוויות שמהן הוא סובל במרבית חלקי גופו ועדיין נשקפת סכנה לחייו. סבו חוסין דוואבשה אמר אתמול כי שקרובי המשפחה נכנסו אליו "והוא זיהה אותנו באמצעות המבטים. הוא לא יכול לדבר אבל ראינו שהוא מכיר אותנו אנחנו מקווים שמצבו ישתפר". הוא סיפר כי "הרופאים ביקשו מאיתנו להיות בסביבתו ולדבר אליו כי הוא שומע ומבין ואנחנו נהיה כל הזמן איתו. תמיד יהיה בן משפה לידו".

צילום: זכארייה סעאד
צילום: זכארייה סעאד

ביום שישי שעבר קרוב לארבע בבוקר הגיעו רעולי פנים לכפר המצוי מדרום לשכם, ריססו כתובות נאצה בעברית בהן נכתב: "נקמה", ו- "יחי מלך המשיח", שברו חלונות וזרקו לתך שני מבנים בקבוקי תבעירה. אחד מהבתים היה ריק מאדם ובשני התגוררה משפחת דוואבשה. בצה"ל ובמשטרה הגדירו את המעשה כטרור יהודי. בעקבות הרצח המזעזע אישר הקבינט המדיני – ביטחוני לקדם את השימוש במעצרים מנהליים נגד מבצעי טרור יהודי והחלת הצעת החוק למאבק בטרור גם עליהם. בשב"כ ובמערכת הביטחון מעריכים כי מאחורי הפיגוע ודומיו עומדת קבוצת פעילי ימין קיצוני ולה מיוחסים הצתת בתי פלסטינים, כנסיות ומסגדים שאירוע במהלך השנה החולפת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן