Skip to content

הברחה מתוחכמת – פלסטיני הוברח לארץ בתא עם דופן כפולה

לוחמי מג"ב ומשטרה צבאית לכדו פלסטיני תושב בית לחם שהוסלק לתוך תא עם דופן כפולה להברחת אנשים. הנהג תושב ירושלים המזרחית והצעיר נעצרו והועברו לחקירת מג"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניסיונות הברחת פלסטינים לתוככי ממדינת ישראל הופכים מתוחכמים מיום ליום. אמש (שישי) נלכד צעיר פלסטיני במחסום המנהרות בכניסה לירושלים כשהוא מוסלק מתחת למושב הנוסעים בתא מיוחד עם דופן כפולה שחוררה לצרכי נשימה. נהג הרכב והשב"ח נעצרו בידי מגב והועברו לחקירות מג"ב עוטף ירושלים. אמש, בסמוך לחצות, הגיע רכב מסחרי למחסום המנהרות בכניסה לירושלים. ברכב נהג צעיר בשנות העשרים לחייו, תושב ירושלים המזרחית. משהו בהתנהגות הנהג שהיה בגפו עורר את חשד לוחמי מג"ב ולוחמי המשטרה הצבאית שהיו במחסום. הנהג שהגיב בעצבנות לשאלות המג"בניק, ביסס את חשדם ובמהלך חיפוש מקיף הרים לוחם מג"ב את הדופן הכפולה והרגיש התנגדות מתוכה, עובדה שגרמה לו להבין שיש בפנים אדם. כשפתח את המושב זיהה שוהה בלתי חוקי גם הוא בשנות העשרים לחייו תושב בית לחם שהתחבא בדופן כפולה שהותאמה במיוחד להסליק אדם כשהוא שוכב, כאשר בדופן חוררו פתחים לכניסת אוויר.

צילומים: דוברות מג"ב -חטיבת דוברות משטרת ישראל
צילומים: דוברות מג"ב -חטיבת דוברות משטרת ישראל
הפלסטיני בתוך התא המוסלק (צילום: דוברות מג"ב - חטיבת דוברות משטרת ישראל)
הפלסטיני בתוך התא המוסלק (צילום: דוברות מג"ב - חטיבת דוברות משטרת ישראל)

״לוחמי משמר הגבול מכירים היטב את ניסיונות דרכי העברת השוהים הבלתי חוקיים לצערי גם תוך סיכון חייהם של המסתננים, גם במקרה זה כמו ברבים אחרים ערנות הלוחמים הביאה לתפיסת השוהה הבלתי חוקי. נמשיך לפעול בכדי למנוע הימצאות השוהים הבלתי חוקיים, מתוך הבנה שעבירה זו מגלמת בתוכה סכנות הן במישור הפלילי והן במישור הביטחוני״ אמר מפקד פלוגת כ״ט, אליה שייכים הלוחמים, רפ"ק נאדר רבאח.
במג"ב מציינים כבכל ימות השנה לוחמי משמר הגבול, משטרת ישראל משקיעים את מירב המאמצים והמשאבים על מנת למנוע כניסת שוהים בלתי חוקיים אשר עוברים ללא בידוק ביטחוני לשטחי מדינת ישראל.
"האירועים הביטחוניים האחרונים בהם הייתה מעורבות של שוהים בלתי חוקיים בטרור הינם דוגמה לחשיבות של פעילות זאת", אומרים במג"ב, ומדגישים כי "מבצע זה הינו חלק ממבצע רחב היקף לאיתור ומעצר של שוהים בלתי חוקיים בכל קו התפר".

תחקור ראשוני של הפלסטיני (צילום באדיבות מג"ב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן