Skip to content

הכרם עושה מהפכה בבירת ישראל

חברת "הכרם" מנסה לפרוץ את מחסום הבירות המסורתיות בישראל ומייבאת מבחר בירות ייחודיות, מסקרנות ובעיקר טעימות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2014 נרשמו בארה"ב 135 מבשלות בירה גדולות, 1,871 מבשלות בוטיק ועוד כ-1,412 פאבים המבשלים לעצמם את הבירה. סה"כ גידול של 18.6% ביחס לשנה קודמת. המעניין הוא שבישראל כמעט שלא מכירים את הבירות האמריקניות: יש כאלו ששמעו על באדוויזר, מילר'ס וקצת על סמואל אדאמס. אבל מתי בפעם האחרונה באמת הזמנתם בירה אמריקנית?

כעת מנסה חברת "הכרם" לשבור את הסטיגמה על בירות המגיעות מארצות הברית, ולהביא תוצרת חדשה, מעניינת וייחודית של אחת ממבשלות הבוטיק הגדולות באמריקה – בלו מון (Blue Moon).

מבשלת בלו מון בדנבר, קולורדו

בלו מון נחשבת כיום לבירה קראפט הנמכרת ביותר בצפון אמריקה. הכל החל בשנת 1995, במבשלה קטנה הצמודה לאיציטדיון הבייסבול של קבוצת דנבר רוקי'ס בקולורדו. הבירה הצליחה מאוד בקרב האוהדים, כיוון שנעשתה בהשראת סגנון החיטה הבלגי תוך שינויים קלים, שהפכו אותה לחביבת הקהל: זן תפוז הקירסאו המריר הוחלף בזן ולנסיה – וכך טועמיה נהנים ממתיקות תפוז עדינה, במקום מרירות; לצד החיטה, השעורה וזרעי הכוסברה הוספה גם שיבולת שועל כדי ליצור גוף קרמי יותר; לבסוף, גם אחוז הכוהל עלה מ-4% בממוצע לכדי 5.4%. בקיצור, האוהדים תפסו ראש.

בירה בלו מון

עתה משהבירה הייחודית עשתה עלייה, כדאי לחפש אותה ולו בשביל הבשומת הנהדרת – כאילו נכנסתם לתוך פרדס בשיא פריחתו. כמה? בקבוק 355 מ"ל יימכר תמורת 13 שקל.

"הכרם" החליטה שהיא ממשיכה לחפש אחר בירות ייחודיות בעולם וקפצה גם לאירופה, שם החלה להביא, כבר השבוע, גם רדברגר פילזנר – ממותגי הבירה הגדולים והמובילים בגרמניה.

בשלן הבירה במבשלת רדברגר בגרמניה

רדברגר (Radeberger) נחשבת למבשלת בירה הלאגר הראשונה בגרמניה, כאשר נוסדה בשנת 1872. לארץ מיובאת בירה פילזנר של המבשלה (4.8% כוהל) הנחשבת לבירה קלילה לשתייה, פריכה ועם סיומת מרירה נעימה. כמה? עבור בקבוק 330 מ"ל תצטרכו להיפרד מעשרה שקלים, ואילו עבור בקבוק 500 מ"ל – 14 שקל.

בירה רדברגר

מקום אחרון אליו קפצו נציגי הבירה של "הכרם" היה לסקוטלנד, שם ביקרו והשיגו זיכיון ייבוא לברודוג (Brewdog) – מבשלת הקראפט הנודעת.

זהו סיפור של יחסי ציבור ושיווק נהדרים: המבשלה נפתחה בשנת 2007 על ידי ג'יימס ווט ומרטין דיקי, אשר החליטו בגיל 24 שהבירות המצויות בשוק משעממות אותם, והפתרון היחיד הוא להתחיל לבשל בעצמם. מאז, בישלו יותר מ-60 סוגי בירה, פתחו 26 ברים ברחבי העולם וייצאו ליותר מ-55 מדינות. ברודוג הפכה למבשלה הפרטית הגדולה ביותר בסקוטלנד עם 358 עובדים.

ווט ודיקי מכרו מניות ל-15,000 חובבי בירה (בפועל הם מעין חברי מועדון), והקימו מבשלה חדשנית וידידותית לסביבה. שלוש פעמים בישלו את הבירה החזקה בעולם. האחרונה הגיעה ל-55%, ואף הייתה היקרה ביותר בעולם (700 ליש"ט לבקבוק). בנוסף, עתרו לבית המשפט הבריטי במטרה לאשר קיום כוס במידה של 2/3 פיינט – וזכו.

מבשלת ברודוג בסקוטלנד

סוגי הבירה של חברת ברודוג המיובאות לישראל:

1. בירת הדגל של ברודוג: Punk IPA – 5.6% Post Modern Classic 

מאופיינת בצבע זהוב בהיר, בעלת טעם שמתחיל עם פירות טרופיים וקרמל עדין וסיום יבש ומר. לבירה יש שישה סוגי כשות, המעניקים בשומת מרירה. מחיר לבקבוק 330 מ"ל: 17 שקל.

בירה ברודוג Punk IPA

2. Five AM Red Ale – 5% Bitter Sweet Chaos 

מאופיינת בצבע נחושת, מכילה בשומות פרי מגוונות, דרך מתיקות של חמישה סוגי לתת שונים לסיומת חלקה ונקייה. מחיר בקבוק 330 מ"ל: 17 שקל.

בירה ברודוג Five AM

3. Dead Pony Club – 3.8% West Coast Kicks 

בצבע כתמתם ושילוב מרענן של בשומות לימוניות עם טעמי טופי עדינים וסיומת של מרירות רכה, נוצרת בירה קלה עם אחוז כוהל נמוך, אך מפתיעה ועשירה בטעמים. מחיר בקבוק 330 מ"ל: 17 שקל.

בירה ברודוג Dead Pony Club

4. Vagabond Pale Ale – 4.5% Gluten Free Beer – בירה ללא גלוטן
לחובבי דיאטת פליאו, לסובלים מצליאק ולאלו שמחפשים את הטעם הייחודי, הבירה מאופיינת בצבע זהוב, ונהנית מבשומת הדרים, מאלט קרמלי וסיומת כשותית אמריקנית האופיינית. מחיר בקבוק 330 מ"ל: 17 שקל.

בירה ברודוג Vagabond Pale Ale

5. Hardcore IPA – 9.2% Explicit Imperial Ale 
כשמה כן היא, חזקה, עוצמתית, מלאת כוהל ובהחלט מכוונת למטיבי לסת. מאופיינת בצבע נחושת, הרבה לתת ואינסוף כשות המסתירים את טעם הכוהל הגבוה. מחיר בקבוק 330 מ"ל: 17 שקל.

בירה ברודוג Hardcore IPA
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן